Game on!quote:Hallo allen,
Ik heb vorige week ivm een ''ernstige'' verkeers- en snelheidsovertredingen een ''verplichte'' EMG gekregen, dit kost rond de 1000 eu. Nu wil ik deze weigeren: het gevolg is een ongeldig rijbewijs. Ik ben echter van plan om dan gewoon mijn rijbewijs opnieuw te halen voor pak en beet 350 euro (auto van rijschoolkennis en zijn vergoeding kosten 100 eur, theorie examen 50eu, praktijkexamen 200eu).
Het is niet persee om het geld dat ik dit doe, maar puur omdat ik in mijn ogen niks verkeerd doe. Onzin vind ik deze EMG daarom ook.
Is dit mogelijk en laten ze dit gewoon toe bij het CBR?
Hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven!
Omdat verveling en leuk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom een deel 2 voor zo'n duidelijke troll
Ditquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, het is deel 2, handig dat die topics tegenwoordig bijna automatisch aan elkaar gekoppeld worden!
Ja, TT vergeten te wijzigen en wel op open nieuw deel geramd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, het is deel 2, handig dat die topics tegenwoordig bijna automatisch aan elkaar gekoppeld worden!
Handig ook dat de naam vd TS niet in de quote vd OP staat. En dat iemand anders het topic opent. Stel je voor dat je TS makkelijk terug kan vinden met een ander kleurtje.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Das misschien wel het beste nieuws wat ik tot nu toe hier heb gelezenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Heb het nagezocht, en op basis van artikel 132 lid 6 wvw, valt er te oordelen dat je geen nieuw rijbewijs krijgt tot de cursus met goed gevolg isgevolgd.
TS heeft lekker vlot gereden.quote:
TS van deel 1 hè, niet Dagoquote:
Hij had ook nog een rood licht meegepikt, want dat kon wel ofzo..quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:26 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
TS heeft lekker vlot gereden.
Helaas heeft de politie hem 20 minuten gevolgd, tijdens deze tijd heeft TS in de 60 en 120 km zone "iets" te hard gereden.
Gelukkig heeft TS zich wel sociaal gedragen tijdens het ritje door met zijn lichten anderen te seinen dat hij er lans moest, inhalen over doorgetrokken streep, bellen tijdens het rijden en misschien nog wel meer.
Aangezien TS zichzelf als correct bestuurder van een auto beschouwd heeft hij voorgaand topic geopend waarin hij zijn beklag doet dat hij naast een fikse boete ook nog op cursus mag en die zelf moet betalen.
TS is het hier opzoek naar mensen die hem ook zielig vinden en hem helpen zijn rijbewijs te behouden zonder de cursus te doen.
Wereldchauffeur dus.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:26 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
TS heeft lekker vlot gereden.
Helaas heeft de politie hem 20 minuten gevolgd, tijdens deze tijd heeft TS in de 60 en 120 km zone "iets" te hard gereden.
Gelukkig heeft TS zich wel sociaal gedragen tijdens het ritje door met zijn lichten anderen te seinen dat hij er lans moest, inhalen over doorgetrokken streep, bellen tijdens het rijden en misschien nog wel meer.
Aangezien TS zichzelf als correct bestuurder van een auto beschouwd heeft hij voorgaand topic geopend waarin hij zijn beklag doet dat hij naast een fikse boete ook nog op cursus mag en die zelf moet betalen.
TS is het hier opzoek naar mensen die hem ook zielig vinden en hem helpen zijn rijbewijs te behouden zonder de cursus te doen.
Dat was me duidelijk.quote:
Blijkbaar hoor je er wel thuis, anders had je de EMG niet opgelegd gekregenquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:37 schreef DatBoss het volgende:
Waarom er nou verder op in gaan, ik heb besloten om desondanks om gezeik te voorkomen toch maar naar die 3 daagse cursus te gaan vol met criminele wegpiraten waar ik totaal niet thuis hoor, maar enfin. Het is van de zotte dat justitie de normale automobilist zo lastig loopt te vallen om kleine dingen en je vervolgens ook nog tussen het tuig neer zet waar een goedgezind persoon als ik niet thuis hoor. Belachelijk dat jullie hier op neerkijken. Ik zou jullie stuk voor stuk de beelden laten zien als dat kon en je zou dan zien dat ik gewoon gelijk heb.
Natuurlijk hoor ik daar niet, hoe kom je er bij: dat agentje a 1500 euro per maand mocht dat daar even beslissen. Uiteraard was dat natuurlijk mijns inziens en volgens de regels niet proportioneel tov de feiten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:43 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Blijkbaar hoor je er wel thuis, anders had je de EMG niet opgelegd gekregen
Dus onderstaande feiten vind je geen reden om EMG te doen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:45 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor ik daar niet, hoe kom je er bij: dat agentje a 1500 euro per maand mocht dat daar even beslissen. Uiteraard was dat natuurlijk mijns inziens en volgens de regels niet proportioneel tov de feiten.
In mijn ogen ben je gewoon een sukkel die geen rijbewijs waard is.quote:Ben ik het zeker mee eens, ze zaten expres 20 minuten ofzo achter me in een (mijns inziens) buiten proportionele auto van belastinggeld. De snelheidsovertredingen waren op compleet lege wegen buiten de kom en de snelweg in de nacht. Aldus die mongolen mocht ik betreft de snelheidsovertredingen nog van geluk spreken dat ik afgeremd werd door andere auto's (een 42 km overschrijding op een 60 weg en 35 op 120 snelweg). Rest van de paar overtredingen als bellen, dubbele strepen inhalen/licht seinen om mensen aan de kant te zetten etc. waren gewoon op rechte stukken zonder tegenliggers. Absurde verklaring om iemand zo maar even zijn hele week te verzieken met een EMG die volledig buiten alle proporties is.
Ik ben benieuwd wat er nog meer onder de etc. valt eigenlijk...quote:Rest van de paar overtredingen als bellen, dubbele strepen inhalen/licht seinen om mensen aan de kant te zetten etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |