abonnement Unibet Coolblue
pi_129666462
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:51 schreef starla het volgende:
En de ironie is dat hij beroemder is dan heel Fok bij elkaar...

Doet ie toch iets goed.
Weet je wat het is? Wat hij doet werkt gewoon geweldig goed :P. Ik bedoel, ik en BaajGuardian kijken er zo doorheen, maar de melodieën die hij gebruikt zijn altijd lekker dramatisch en spannend. En hij moet uren aan muziek schrijven, dan is het op een gegeven moment natuurlijk ook wel lekker makkelijk als je gewoon iets gevonden hebt wat jij lekker vindt werken en wat een succesformule is.
pi_129666810
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Weet je wat het is? Wat hij doet werkt gewoon geweldig goed :P.
Precies, én hij DOET het goed.

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik bedoel, ik en BaajGuardian kijken er zo doorheen, maar de melodieën die hij gebruikt zijn altijd lekker dramatisch en spannend.
Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.
I feel kinda Locrian today
pi_129666897
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:03 schreef starla het volgende:
Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.
Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:06:57 #129
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129666949
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:03 schreef starla het volgende:

[..]

Precies, én hij DOET het goed.

[..]

Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.
Daar maak je een denkfout, een complex stuk is juist wel compositorisch beter, mooier is subjectief natuurlijk. Bach is een grootheid niet omdat hij 'leuke muziekjes maakte' maar omdat zijn werk wiskundig correct is (en daar op gecomponeerd is), de gulden snede/ratio etc zegt je mischien niets?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667065
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.
Ja dus? Beroemdheid is toch geen afspiegeling van de muzikale waarde? Dat staat volledig los van elkaar. Bij een niemendalletje als Hoe van Nielson en Miss Montreal gaan meer belletjes rinkelen tegenwoordig dan van een gemiddelde fuga van Bach. Boeien. Ik bedoel, welke 8-jarige die je een banjo in de handen duwt kan dat niet bedenken?

Ik vind componisten afrekenen op hun bekendheid altijd een beetje rieken naar afgunst.
I feel kinda Locrian today
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:10:40 #131
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667080
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.
Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. Maar hans zimmer bediend zich zelf ook inderdaad van gemak, en dingen die hem toegeschreven zijn zijn echt niet zijn uitvinding zoals ik al zei maakte ik al muziek met statische hoorns zoals je de afgelopen 5 jaar in werkelijk ALLE actie(en sommige science fiction) films hebt gehoord, vooral in alle trailers.. lang voordat hij dat deed.

Mijn eerste nummer waar ik dat in gebruikte stamde uit de jaren 90, bedoel maar.

En als ik nu een nummer maak waar dat in zit roept men dat ik hans zimmer nadoe, dat is iets waar ik me aan kan irriteren, die man kan best een aardige vent zijn en ja er zijn wat nummers die ik ook wel goed vind van hem maar je hebt hele volksstammen die doen alsof hij een briljante god van de moderne muziek is.

:') x infi is het enige passende antwoord daarop.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667150
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef starla het volgende:

[..]

Ja dus? Beroemdheid is toch geen afspiegeling van de muzikale waarde? Dat staat volledig los van elkaar. Bij een niemendalletje als Hoe van Nielson en Miss Montreal gaan meer belletjes rinkelen tegenwoordig dan van een gemiddelde fuga van Bach. Boeien. Ik bedoel, welke 8-jarige die je een banjo in de handen duwt kan dat niet bedenken?

Ik vind componisten afrekenen op hun bekendheid altijd een beetje rieken naar afgunst.
Gaat me hierom:
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]
Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. maar je hebt hele volksstammen die doen alsof hij een briljante god van de moderne muziek is.
Hij mag best beroemd zijn, maar mensen moeten niet denken dat hij een geweldig componist of arrangeur is. Kijk bijvoorbeeld naar John Williams. Dat is een man van de ware muziek, een muzikant en orchestrator in hart en nieren. John Williams is een geweldig arrangeur en componist.
pi_129667181
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Daar maak je een denkfout, een complex stuk is juist wel compositorisch beter
Een complex stuk kan compositorisch erg rommelig in elkaar zitten. Ik kan lukraak 365 noten op een rij spelen gespeeld in sextolen, daar een polyritmische structuur onderzetten van 3/4, 27/8, 5/16 en 4/4, met daaronder 12 verschillende instrumenten die tegelijk 12 verschillende akkoorden spelen.

Complex? Ja.

Goede compositie? Neeeh.
I feel kinda Locrian today
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:16:43 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667298
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. Maar hans zimmer bediend zich zelf ook inderdaad van gemak, en dingen die hem toegeschreven zijn zijn echt niet zijn uitvinding zoals ik al zei maakte ik al muziek met statische hoorns zoals je de afgelopen 5 jaar in werkelijk ALLE actie(en sommige science fiction) films hebt gehoord, vooral in alle trailers.. lang voordat hij dat deed.

Voorbeeld, en dit nummer is niet waar ik het over had maar ik gebruik het hier ook (op een fatsoenlijkere manier dan zimmer, want hij gebruikt enkel dat fucking geluid 20x achter elkaar zonder enige bespeling)
http://www.newgrounds.com/audio/listen/423925

Dan begrijp je wat ik bedoel waar ik echt schijtzat van ben als ik weer eens hoor dat ik hans zimmer nadoe oid..

(trouwens ik ben er zo zat van zijn toepassing ervan uberhaupt dat ik wanneer ik een filmtrailer start en het begint met dat geluid ik em meteen afzet)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667506
Hehe, Baaj. Ik snap wat je bedoelt. Ik ben nu ook even bezig om een echt typisch voorbeeldje van Hans Zimmeriaanse muziek op te nemen. Ben even met de spiccato strijkers bezig.
pi_129667535
Mahler 2. Eigenlijk is alles van Mahler puur goud.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:23:56 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667565
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:22 schreef samthegreat5 het volgende:
Hehe, Baaj. Ik snap wat je bedoelt. Ik ben nu ook even bezig om een echt typisch voorbeeldje van Hans Zimmeriaanse muziek op te nemen. Ben even met de spiccato strijkers bezig.
Ik ga even youtuben en zoek even naar een compilatie, ik kan niet de enige zijn die blauwe plekken op zn kont krijgt van het statisch gebruik van die hoorns.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:25:12 #138
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667614
Dat was snel:

En ik zit dus in een broeinest aan componisten op newgrounds he, en daar heb je dus ook dus heel veel mensen die dit dus maken, en dan ook de 'epic' variant zoals ze hans zimmer muziek uberhaupt noemen.. (gelukkig niet alleen dit soort types)

Maar dit (yt filmpje) hoor je dus tegenwoordig in zowat alle godvergeten films en ik word er niet goed van.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667687
Misschien moeten jullie anders even een ander topic openen hierover als het jullie zo bezighoudt.

Kunnen jullie naar hartenlust jullie eigen werk posten dat uiteraard vele malen beter is dan wat Hans Zimmer heeft gedaan.

Zullen we het hier gewoon weer hebben over klassieke muziek én de mooiste stukken? Dit is niet het lelijke stukken-topic.
I feel kinda Locrian today
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:27:23 #140
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667706
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:26 schreef starla het volgende:
Misschien moeten jullie anders even een ander topic openen hierover als het jullie zo bezighoudt.

Kunnen jullie naar hartenlust jullie eigen werk posten dat uiteraard vele malen beter is dan wat Hans Zimmer heeft gedaan.

Zullen we het hier gewoon weer hebben over klassieke muziek én de mooiste stukken? Dit is niet het lelijke stukken-topic.
De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667723
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.
Met uitzondering van dat laatste stukje :+
pi_129667811
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.
In het geval dat jullie je eigen werk beschouwen als: de mooiste klassieke stukken.
I feel kinda Locrian today
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:31:10 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129667855
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:30 schreef starla het volgende:

[..]

In het geval dat jullie je eigen werk beschouwen als: de mooiste klassieke stukken.
Mooi is subjectief nogmaals.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129667900
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:31 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mooi is subjectief nogmaals.
Klopt, en jouw muziek vind ik niet mooi.

Nu weer on topic? :*
I feel kinda Locrian today
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:44:44 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129668340
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:32 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, en jouw muziek vind ik niet mooi.

Nu weer on topic? :*
Je mag je additute ook gewoon laten hoor.

Maar goed als je een lijstje wilt van wat ik de mooiste werken vind, alstu;


En de kers op de taart:
(deze kan ik in zn volledigheid fluiten, ja echt ja)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129668485
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat was snel:

En ik zit dus in een broeinest aan componisten op newgrounds he, en daar heb je dus ook dus heel veel mensen die dit dus maken, en dan ook de 'epic' variant zoals ze hans zimmer muziek uberhaupt noemen.. (gelukkig niet alleen dit soort types)

Maar dit (yt filmpje) hoor je dus tegenwoordig in zowat alle godvergeten films en ik word er niet goed van.

Dit bedoelde ik eigenlijk niet met die hoorn. Ik bedoelde die uitgekauwde hoornmelodieën die je altijd hoort gebackupt met van die wardrum pads in een loop. Doong-KA Doong-KA! Etc. Grote wardrums met accenten op de 2 en 4. Dan een heroïsche hoornmelodie eroverheen. Terwijl de strijkers een contra-melodie spelen, in unisono spelen met de hoorn, en de fundering verzorgen in de vorm van liggende akkoorden of meestal arpeggios.

Hier begint de hoornmelodie soort van, je hoort duidelijk de ''wardrum'' loop als basis met dan een heroísche hoorn eroverheen:

Vervolgens is dit een bij Hans Zimmer ook erg veel voorkomend middenstuk. Het breakt als het ware down naar een simpele, maar effectieve akkoordprogresie, kort gearticuleerd door de strijkers. Uiteindelijk eindigt het weer met een heroïsche generieke hoornmelodie met op de achtergrond een heroïsch slavisch koor (ook veel terugkomend).

Ook hier kan je mooi de synth loop die aan de basis staat horen. Met weer soortgelijke (dit keer) trompetmelodieën door het hele stuk.

Hier hoor je bijvoorbeeld ook de wardrum loop die aan de basis staat heel goed. Een erg soortgelijke hoornmelodie die er overheen komt.

Moet je maar eens luisteren Starla, erg inwisselbaar allemaal. Precies hetzelfde allemaal eigenlijk. Ik vind het ook best mooi hoor, lekker krachtige heroïsche hoorn eroverheen, spannende oorlogsdrum loop eronder, spanning opbouwende strijkers. Lekker dramatisch en spannend allemaal.

Maarja, muziektechnisch hoef je er geen John Williams voor te zijn.

Daarom wil ik gewoon duidelijk maken dat Hans Zimmer goed werk levert, maar het zijn zeker geen muzikale hoogstandjes. Het is allemaal hetzelfde. Heck, het begin van The Chase is bijna hetzelfde als tegen het einde van The Rock aan. De werken zijn allemaal verschrikkelijk inwisselbaar.

Maarja, veel simpele actiefilms met veel spannende dingen die om dit soort muziek vragen. De balans tussen dit soort ''simpele'' filmmuziek en echte, goede, complexe, doodachte, filmmuziek waar veel tijd aan is besteed en waar hart en ziel in is gelegd raakt langzamerhand verloren. Cultuur is steeds in aftakeling, simpele dingen nemen het strijdtoneel over.

Enige dat ik zou willen is dat mensen de muziek op waarde schatten. Het is mooi, maar is het allemaal hetzelfde en is het simpel om te maken? Ja. Kijk naar componisten zoals John Williams, dat is een hele andere categorie vakmanschap. Besef dat. Dat is het enige wat ik vraag.
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:52:32 #147
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129668617
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik eigenlijk niet met die hoorn.
Ik weet wel wat je bedoelde, dat noemt men dus 'epic' orchestraal, ik postte verder gewoon wat ik bedoelde ter verduidelijking. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129668637
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik weet wel wat je bedoelde, dat noemt men dus 'epic' orchestraal, ik postte verder gewoon wat ik bedoelde ter verduidelijking. :)
Ok, duidelijk. De rest van de post is verder omdat ik het Starla wilde uitleggen, en voor andere geïnteresseerden.
pi_129668738
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:53 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ok, duidelijk. De rest van de post is verder omdat ik het Starla wilde uitleggen, en voor andere geïnteresseerden.
Ik ben ook de laatste die zal beweren dat Hans Zimmer nu een ongelofelijk geweldige componist is, dus daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Dat gebash alleen komt wat pathetisch op mij over. That's all.
I feel kinda Locrian today
pi_129668763
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:56 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ben ook de laatste die zal beweren dat Hans Zimmer nu een ongelofelijk geweldige componist is, dus daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Dat gebash alleen komt wat pathetisch op mij over. That's all.
Je hebt mijn ongelooflijk uitgebreide post toch wel echt gelezen en mijn linkjes geklikt? Anders voel ik mijn moeite voor niets :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')