Ik zeur niet zo snel en werk hard. Naast dat ik vaak projecten( soms meerdere tegelijk) in mijn eentje een beetje moet vormgeven, daar waar wij bij onze studie voor dezelfde taken een heel semester met een groep krijgen en het hier vaak binnen een week of 2 af moet zijn er ook veel randzaken die er voor zorgen dat de tijd die je over hebt niet zo bijzonder veel is. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de taken voor de afgelopen week en deze week redelijk simpel waren, maar zonder begeleiding ( begeleider was weg in die periode en vervanger wist minder over het product en had weinig tijd over vanwege de drukke periode). Het is dan ook een bedrijf wat echt op hoog niveau werkt. Ik had net als mijn klasgenoten ook iets kunnen kiezen waarbij ik de hele dag bijna niks deed maar ik wilde iets leren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:35 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik denk dat je voor jezelf moet accepteren dat je blijkbaar de verantwoordelijkheid en/of de stress niet aan kan. Nee kunnen zeggen is ook een talent.
Overigens vraag ik mij af of het daadwerkelijk zo gaat zoals jij beschrijft, of dat het zo overkomt bij jou. Misschien maak je je druk om niks.
Overigens gaat het er bij mij regelmatig ook zo aan toe, maar ik krijg er juist meer energie door.
Ik heb regelmatig werkdagen van 9u tot 22u, eet tijdens het werken of in de auto en ga weer verder. Ik heb een hekel aan saaie dagen zonder deadlines, dan val ik om 14u in slaap. Bij ons wordt het ook van veel mensen gevraagd en een aantal daarvan trekken het gewoon niet.
Heb jij ooit voor je studie 40u per week aan een opdracht gezeten?!quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:55 schreef Watbenjedan het volgende:
[..]
daar waar wij bij onze studie voor dezelfde taken een heel semester met een groep krijgen en het hier vaak binnen een week of 2 af moet zijn er ook veel randzaken die er voor zorgen dat de tijd die je over hebt niet zo bijzonder veel is.
nooit meer dan 10 uur in totaal denk ikquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:59 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Heb jij ooit voor je studie 40u per week aan een opdracht gezeten?!
Dat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:58 schreef videonatic het volgende:
Je klinkt meer als goedkope werknemer dan als stagaire eerlijk gezegt.
Dit. Werkdagen van 7 uur 's ochtends tot 10 of 11 uur 's avonds zijn voor een gewone werknemer al uitzonderlijk, laat staan voor een stagiaire. Als stagiaire hoor je naar mijn mening niet over te werken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:58 schreef videonatic het volgende:
Je klinkt meer als goedkope werknemer dan als stagaire eerlijk gezegt.
Eens!quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:33 schreef Lienekien het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat je dit moet gaan bespreken. Je bent daar voor stage, dus om te leren. Je merkt nu dat je over je grenzen heengaat en fouten gaat maken. Dat is niet goed. Maak het bespreekbaar. En leer hoe je daarmee om moet gaan.
De meesten op mijn afdeling ( kleine afdeling) werken vaak nog langer( dagen van 10~12 uur werk is volgens mij niet zo ongewoon voor hen). Vandaar dat ik ook enigszins eens ben met de begeleider dat ik iets langer moet werken, maar als ik zo moe ben dat de kwaliteit van het werk er zwaar onder gaat leiden lijkt dat me ook niet erg wenselijk?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het lijkt een beetje op profiteren.. Je bent daar natuurlijk om het bedrijfsleven te leren kennen, maar zeker ook om te leren en om de klok rond te werken totdat je helemaal kapot bent.
Het lijkt me niet onredelijk als je aangeeft dat het je zwaar valt en je net als iedereen behoefte hebt aan ontspanning.
Werken ze allemaal zo hard daar, eigenlijk?
tegen mijn vrienden heb ik dit ook gewoon zo naar voren gebracht, ik schaam me er dan ook niet voor dat ik me zo voel maar de kloon is er vooral om mij een beetje af te schermen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:09 schreef Bonzai. het volgende:
Het meest problematische aspect van je relaas is dat je hiervoor een kloon hebt aangemaakt. Tegen je buddies doe je wellicht wel lekker stoer over je baantje vol verantwoordelijkheden.
Feit is dat jongeren langs alle kanten genaaid worden, maar er niet over durven klagen.
dat was voor een evenement en eerlijk gezegd vond ik dat nog meevallen qua vermoeidheid voornamelijk omdat ik de hele dag aan het reizen was of buiten bezig was en niet de hele dag achter een bureau zat.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dit. Werkdagen van 7 uur 's ochtends tot 10 of 11 uur 's avonds zijn voor een gewone werknemer al uitzonderlijk, laat staan voor een stagiaire. Als stagiaire hoor je naar mijn mening niet over te werken.
Krijg je wel een redelijke vergoeding voor dit soort werk of wordt je echt hard uitgebuit?
Per maand?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Watbenjedan het volgende:
[..]
dat was voor een evenement en eerlijk gezegd vond ik dat nog meevallen qua vermoeidheid voornamelijk omdat ik de hele dag aan het reizen was of buiten bezig was en niet de hele dag achter een bureau zat.
Vergoeding is 200 netto, genoeg om kosten te dekken.
Maar wat ik dan bijvoorbeeld jammer vind is dat ik naar school moest om een opdracht te maken, en die dag telde dan weer mee als een "vrije dag" terwijl ik op mijn vrije dagen wel leukere dagbestedingen kan bedenken
Daarom ook niet in het bedrijfsleven gaan werken. Snap ook niet hoe dat inhoudelijk belonend kan voelen: 'jeej, ik heb vandaag weer geld voor de baas verdiend!'quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Welkom in het bedrijfsleven; wen er maar aan: je leven gaat er meer en meer zo uitzien als je wat meer dan minimumloon wilt verdienen. Slavernij afgeschaft? Mijn reet.
Ja, ze zullen wellicht diep onder de indruk zijn van een stagiairquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:25 schreef videonatic het volgende:
De eerste les die TS dus van dit bedrijf leert is om sterker in z'n schoenen te staan en z'n mond te gebruiken.
Bij een fatsoenlijk bedrijf wordt een contract gerespecteerd en zijn er duidelijke regels m.b.t. overwerken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Welkom in het bedrijfsleven; wen er maar aan: je leven gaat er meer en meer zo uitzien als je wat meer dan minimumloon wilt verdienen. Slavernij afgeschaft? Mijn reet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |