Dankje.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:04 schreef KomtTijd... het volgende:
1) DIG / Het grote betaalde webhosting topic - Deel 9
2) DIG / Het grote betaalde webhosting topic - Deel 9
3) Als je berekeningen wilt doen zul je toch echt zelf wat moeten programmeren. Of het uitbesteden.
Hmm goede vraag het liefste moet het universeel draaien en bij Java denk ik nog steeds aan updates en dergelijke die gebruikers nodig hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Als dat server-side moet gebeuren kun je waarschijnlijk wel met een formbuilder plugin af van een CMS naar keuze, bijv. wordpress. Als het client-side moet gebeuren is het een javascriptje van niets.
1 2 3 4 5 | a = document.getElementById("a").value; b = document.getElementById("b").value; //enz f =(a+b+c)*d+e; document.getElementById("f").value = f; |
Klopt maar dan zou ik geen solver nodig hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Java? Wat je van java denkt moet je zelf weten, ik had het over Javascript
Je formule omgooien moet je zelf weten, het script zal er niet moeilijker of makkelijker van worden.
Ik ga idd eerst kijken of het uberhaupt kan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:56 schreef FredvZ het volgende:
Je begint verkeerd om...
Blijkbaar je wil een website maken die specieke berekingen nodig heeft.
Ga dan eerst onderzoeken hoe je die berekeningen uit gaat voeren en wat daar voor nodig is.
voldoet de reguliere webserver software hier wel voor?
Is een PHP- of ASP-parser krachtig genoeg als er meerdere berekeningen tegelijk moeten worden uitgevoerd?
Moeten de uitkomsten worden opgeslagen? Zo ja, welke database?
Zorg eerst dat je backend goed draait en ga je daarna eens concentreren op de presentatie (de daadwerkelijke website).
Zoals je het nu aanpakt is de kans groot dat je met hostingdiensten die niet nodig hebt of je hebt de diensten niet die je wel nodig hebt.
En daar heb je een macro voor nodigquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ga idd eerst kijken of het uberhaupt kan.
Maar zo ziet het eruit in excel of docs
Ik zou dan het benodigde inkomen willen weten bij een vastgestelde winst.
Zou niet moeilijk moeten zijn al zitten in het andere model meer variabelen.
In Excel wel anders werkt solver niet automatisch. En je hebt programma's die Excel omzetten in HTML maar macro werken dan niet. Hier heb ik dus een andere oplossing nodig.quote:
Klinkt als een hele ingewikkelde oplossing.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
In Excel wel anders werkt solver niet automatisch. En je hebt programma's die Excel omzetten in HTML maar macro werken dan niet. Hier heb ik dus een andere oplossing nodig.
Hij geeft aan dat de uiteindelijke berekening ingewikkelder is dan wat hij in dat PDF-je liet zien...quote:
Hmm dan zou het dus op de server draaien.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Klinkt als een hele ingewikkelde oplossing.
Kan ook gewoon door in de juiste cel de juiste formule te zetten.
edit:
We dwalen af van het onderwerp...
De code om die berekening uit de ingevulde gegevens te krijgen zal je toch echt zelf een script moeten maken.
Dat kan met Javascript, maar dan kan iedereen je model uitlezen en hergebruiken.
Of met PHP/ASP, maar dan moet je host krachtig genoeg zijn om het voor alle te verwachte gebruikers uit te kunnen voeren.
Als jij een server-side script gebruikt (PHP, ASP, CGI) dan kan alleen de output gekopieerd worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hmm dan zou het dus op de server draaien.
En over dat laatste had ik nog niet nagedacht. Maar mensen kunnen toch altijd kopiėren?
Als jouw berekening dusdanig omslachtig is dat die niet eenvoudig te reverse-engineeren is (zoals bovenstaande formuletje), dan kun je die server-side laten uitvoeren. Dan zien ze alleen het resultaat, maar niet de formule hoe je tot dat resultaat komt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm dan zou het dus op de server draaien.
En over dat laatste had ik nog niet nagedacht. Maar mensen kunnen toch altijd kopiėren?
Berekening loopt zoals het voorbeeld maar dan met meer kolommen en meer variabelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als jouw berekening dusdanig omslachtig is dat die niet eenvoudig te reverse-engineeren is (zoals bovenstaande formuletje), dan kun je die server-side laten uitvoeren. Dan zien ze alleen het resultaat, maar niet de formule hoe je tot dat resultaat komt.
Overigens zou ik me niet al te sappel maken over de serverkracht van je host, zo'n formule uitrekenen is peanuts in vergelijking met wat er allemaal aan code uitgevoerd moet worden om uberhaupt een pagina te tonen van een normaal CMS.
Waar maar lastig over 20 jaren. Met 1 jaar zou ik het zo kunnen doen. Nu komt de gevraagde variabele echter zeer vaak voor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:44 schreef KomtTijd... het volgende:
je weet de input, je weet de output. Het spelletje "zet de +, - en * tekens op de juiste plaats" kan de gemiddelde groep-8 leerling in een half uurtje oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |