abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:01:16 #1
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_128550244


Het Korps Nationale Reserve maakt sinds 1948 deel uit van de Nederlandse Koninklijke Landmacht als een onderdeel van het Commando Landstrijdkrachten en zet de tradities voort van de Vrijwillige Landstorm Korpsen die op 4 augustus 1914 zijn opgericht om de grote stroom vrijwilligers die zich meldden voor de mobilisatie te organiseren. Deze landstormkorpsen zijn tot 1940 actief geweest en vele vrijwilligers hiervan hebben deelgenomen aan de gevechten in de meidagen van 1940. De bezetter heeft deze organisatie na de capitulatie ontmanteld en opgeheven.




10 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 43 Gemechaniseerde Brigade te Havelte en verantwoordelijk voor Noord en Oost Nederland
• Alfa + Bravo compagnie (Assen)
• Charlie compagnie (Wezep)
• Delta compagnie (Schaarsbergen)
• Echo compagnie (Stroe)
• Foxtrot compagnie (Enschede)

20 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 11 Luchtmobiele Brigade te Schaarsbergen en verantwoordelijk voor West en Midden Nederland
• Alfa + Delta compagnie (Den Haag)
• Bravo compagnie (Bergen)
• Charlie compagnie (Amsterdam)
• Echo + Foxtrot compagnie (Amersfoort)

30 Natresbataljon bestaande uit 5 compagnieën onder 13 Gemechaniseerde Brigade te Oirschot en verantwoordelijk voor Zuid Nederland
• Alfa compagnie (Vlissingen)
• Bravo compagnie (Breda)
• Charlie compagnie (Oirschot)
• Delta compagnie (Brunssum)
• Echo compagnie (Vredepeel)

Natres militair worden? Klik dan hier!

[ Bericht 47% gewijzigd door jitzzzze op 03-08-2013 19:49:13 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:02:21 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_128550284
Ik ga op AMO en ik neem mee:

- HAMIL (indien verstrekt)
-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:03:39 #3
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_128550330
Ondanks de nieuwe gebiedsindeling van de brigades zal er voor de Natres voorlopig nog niks veranderen.
pi_128550590
@rotadinges: er word je verdomme wat gevraagd... Waarom proberen jullie het fucking wiel opnieuw uit te vinden. Door dit soort dingen vind ik dat sommige beter af in de burger...
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_128553230
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:03 schreef Schild het volgende:
Ondanks de nieuwe gebiedsindeling van de brigades zal er voor de Natres voorlopig nog niks veranderen.
Met betrekking tot..?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:09 schreef Thaboel het volgende:
@rotadinges: er word je verdomme wat gevraagd... Waarom proberen jullie het fucking wiel opnieuw uit te vinden. Door dit soort dingen vind ik dat sommige beter af in de burger...
Dit dus. De reden waarom ze het er in zetten dat je alles mee moet nemen, is zodat ze niet telkens een nieuwe brief hoeven te typen die afgestemd is op het weer. Van die figuren die zien dat het niet gaat regenen, dus geen bila meenemen, of nog leuker, een parka en bila gaan verwarren, en de instructeurs weer met het gezeur zitten. Het is maar een keer het spul meenemen, en maar een keer weer terug in je auto laden, dat is alles.

Dus trek die pluba open zoals ik bij Sammie zou doen ( O+ ) en stouw dat apparaat vol.
pi_128574165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:09 schreef Thaboel het volgende:
@rotadinges: er word je verdomme wat gevraagd... Waarom proberen jullie het fucking wiel opnieuw uit te vinden. Door dit soort dingen vind ik dat sommige beter af in de burger...
De reden is: dat ik niet veel tassen heb waar ik dat spul kwijt kan. Ik zou nog 3 plunjezakken moeten krijgen maar die heb ik nog steeds niet gekregen. En ik dacht als ik nou het onnodige spul thuis laat dan kan ik mssn toch het PGU groten deels compleet meenemen.
pi_128575073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:41 schreef rotinaJ het volgende:

[..]

De reden is: dat ik niet veel tassen heb waar ik dat spul kwijt kan. Ik zou nog 3 plunjezakken moeten krijgen maar die heb ik nog steeds niet gekregen. En ik dacht als ik nou het onnodige spul thuis laat dan kan ik mssn toch het PGU groten deels compleet meenemen.
Ik had mijn Woodland tas en 60 liter vol met een halve plunje baal. Mocht je een ander grote tas hebben is het zeker te doen.
pi_128575105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:41 schreef rotinaJ het volgende:

[..]

De reden is: dat ik niet veel tassen heb waar ik dat spul kwijt kan. Ik zou nog 3 plunjezakken moeten krijgen maar die heb ik nog steeds niet gekregen. En ik dacht als ik nou het onnodige spul thuis laat dan kan ik mssn toch het PGU groten deels compleet meenemen.
Nogmaals: over een hoop dingen mag je zelf nadenken maar dit soort dingen niet :')

Enne met de weinig ruimte regel je maar gewoon. Want er is ook nog NOOIT een militair geweest die met 3+ pluba's in een trein heeft gezeten.. Iets met doorzettingsvermogen ofzoiets.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_128577979
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:09 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Nogmaals: over een hoop dingen mag je zelf nadenken maar dit soort dingen niet :')

Enne met de weinig ruimte regel je maar gewoon. Want er is ook nog NOOIT een militair geweest die met 3+ pluba's in een trein heeft gezeten.. Iets met doorzettingsvermogen ofzoiets.
Ik vindt het maar vaag alles, de een zegt weer je hoeft maar 1 paar meindl's mee de ander zegt weer 2 en de een zegt dat je een kwart van je spullen thuis kan laten en de andere zegt neem alles mee. :?
pi_128578034
Neem alles mee. Hoeveel paar kisten je meeneemt mag je lekker zelf weten.
pi_128593672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:38 schreef samthegreat5 het volgende:
Neem alles mee. Hoeveel paar kisten je meeneemt mag je lekker zelf weten.
Je spreekt jezelf nu al tegen. :') Alles = alles. Ja, ook ik had m'n bontje bij me toen het warm was, gewoon meenemen.
pi_128594439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:21 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf nu al tegen. :') Alles = alles. Ja, ook ik had m'n bontje bij me toen het warm was, gewoon meenemen.
Er bestaat zoiets als: ''met uitzondering van'', gij ongeletterd persoon.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:40:23 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_128594493
:')
pi_128594605
Godnondeju, Als je een simpele order als "alles moet mee, behalve het DT" al niet zonder gezeik op kunt volgen dan gaan het nog twee interessante weken worden... Niet zeuren maar doen SIM-PEL...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_128594622
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als: ''met uitzondering van'', gij ongeletterd persoon.
Dan moet gij dat aangeven, gij klaphark. Befehl ist befehl ! :7
pi_128594860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:44 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Dan moet gij dat aangeven, gij klaphark. Befehl ist befehl ! :7
Befehl ist befehl kan je een tuchtzaak opleveren :')
''Ja maar! M'n luit zei dat!'' :'(
pi_128594899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Befehl ist befehl kan je een tuchtzaak opleveren :')
''Ja maar! M'n luit zei dat!'' :'(
Ik ontken alle betrokkenheid. ^O^
pi_128595163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:49 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Ik ontken alle betrokkenheid. ^O^
Schijnproces, vuurpeloton! :'(
pi_128595251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:55 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Schijnproces, vuurpeloton! :'(
Als het vuurpeleton uit VeVa'ers bestaat ben ik veilig :D
pi_128595269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:57 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Als het vuurpeleton uit VeVa'ers bestaat ben ik veilig :D
_O- :D
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 21:14:46 #21
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_128596042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:57 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Als het vuurpeleton uit VeVa'ers bestaat ben ik veilig :D
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:58 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

_O- :D
Oei, zelfs ik moest lachen. :o
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_128598258
Rotina, ga je soms met de trein ofzo? In de brief staat duidelijk alles, met uitzondering van de DT. Nadat hier, waarvoor nog dank, heel mooi is uitgelegd wat exact onder de DT valt; is het dus vrij duidelijk wat volgens de brief mee moet. Dus, tenzij je inderdaad met het OV gaat, kofferbak open en erin stouwen.

Ik laat alleen letterlijk thuis wat ik volgens hen thuis mag laten, en de rest gaat ALLEMAAL mee. Ik kan wel begrijpen dat het met de trein moeilijker is, en ook ik krijg nog 3 plunjezakken nageleverd; maar een beetje vindingrijk zijn mag ook :9

Ik denk ook niet dat je echt serieus genomen gaat worden als je de helft thuis laat en als reden aanvoert dat je 3 plunjezakken mistte ;)


Wat ik overigens opvallender vind, is dat Defensie nog steeds enkel met de chipknip werkt. Staat gewoon in de brief dat je de maaltijden alleen met de chipknip kan afrekenen. Dus dat wordt nog even hier in de buurt zoeken naar een oplaadpunt, en het word een primeur in mijn leven. Ik heb dat onding nog NOOIT gebruikt....
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:17:12 #23
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_128599332
Chipknip oplaadpunt staat bij elke eetzaal wel eentje, kun je daar dus gewoon opladen.
pi_128600163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:17 schreef Schild het volgende:
Chipknip oplaadpunt staat bij elke eetzaal wel eentje, kun je daar dus gewoon opladen.
Super!! Bespaart me weer een hoop tijd, want ik had vanmorgen op internet gezien dat de oplaadpunten voor de chipknip bij mij in de buurt zo ongeveer allemaal verwijderd zijn omdat de chipknip tussen nu en 2015 volledig gaat verdwijnen. Hoef ik daarna alvast niet te zoeken, thx!
pi_128625320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:31 schreef OmegaV6 het volgende:

[..]

Super!! Bespaart me weer een hoop tijd, want ik had vanmorgen op internet gezien dat de oplaadpunten voor de chipknip bij mij in de buurt zo ongeveer allemaal verwijderd zijn omdat de chipknip tussen nu en 2015 volledig gaat verdwijnen. Hoef ik daarna alvast niet te zoeken, thx!
Aan te raden is om in het begin meteen 50 euro erop te gooien, maak je zeker weten wel op (vooral als je elke avond aan de bar zit). Moet je alleen je pas niet kwijt raken. Je kan je geld van je chip terugstorten bij zo'n apparaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')