Weet je wat het is? Techno begint meer en meer commercieel te worden. Daar waar vroeger Techno gedraaid werd in de underground scene, wordt het nu gedraaid op een willekeurig festival. Het publiek wat er op af komt wordt ook steeds meer en meer divers. Waar vroeger het publiek wat alternatief was, zijn het nu zelfs de personen die hardstyle luisteren die vooraan bij het hek staan tijdens een techno festival. Techno begint mainstream te wordenquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:17 schreef Clappindemcheekz het volgende:
Onlangs ben ik na veelvuldig aandringen van een vriend eens meegegaan naar een technofestival ; Amsterdam open Air.
Daar eenmaal aangekomen, voelde ik al dat het een lange, vermoeiende dag ging worden. Hippe ''dudes'' met knotjes en spijkeroverhemden liepen met grote zonnebrillen voorbij. Meisjes met vissershoedjes op, toen was ik er eigenlijk al klaar mee.
Het groepje mensen waarmee ik was zei om de 5 minuten tegen me ''Zo tijd voor het eerste halfje'' Woow hij kickt nu heerlijk in man. Super trots op hun xtc gebruik.
Daarna gingen we naar een stage. Belachelijk slechte muziek stond er op, en soms zei een vriend tegen me : NU KOMT ER ECHT EEN CHILL STUKJE, waardoor ik heel wat verwachtte, maar nee, er kwam muziek als dit:
Mijn klacht is dat die technofestivals echt een groot drama zijn. Vol met mensen die zichzelf vooral heel erg hip vinden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen techno leuk vinden, omdat hun vrienden het ook leuk vinden. Dit idee wordt nog eens bevestigd doordat iedereen nagenoeg hetzelfde gekleed gaat.
Tevens heb ik er even op gelet, en iedereen zit ook tijdens het dansen enorm op elkaar te lettenStopt hun buurman met dansen, dan stopt de ander ook, kijkt even nerveus op zijn mobieltje/steekt een sigaret op, en maakt weer een paar onzekere bewegingen, beetje stoer kijken.
Moet zeggen dat de echt grote festivals met iets meer variatie wel vet zijn, zoals Mysteryland bijvoorbeeld. Maar dit slaat echt helemaal nergens op..
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is maar een harde soort muziek en dat is hardcore. Of je dat nou leuke muziek vindt of niet, zo liggen de feiten er. Zongebruinde hardstyle faggots zullen anders beweren, mensen die techno luisteren zullen anders beweren. Niet dat dat geen hardere muzieksoorten zijn, want dat zijn ze wel, maar beuken? Kom nou![]()
hoe kan je nou beuken op die slappe hardstyle die ze bijvoorbeeld op grotere festivals draaien, je loopt elke keer achter de beat aan te sjokken, het is te sloom.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het kutmuziek is, ik vind het allemaal wel lekker. Maarre.. stop maar met het badass doen met je ''hard with style'' shizzle. of ''hard'' technokom nou man.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schranz is keihard, drum n bass kan keihard zijn, jungle kan keihard zijn. Als je denkt dat er maar 1 harde stijl is dan heb je simpelweg een benepen visie en geen verstand van house.
Wat versta je onder vroeger? Want techno is al vanaf begin jaren 90 niet meer underground maar gewoon mainstream. Rond 2002/2003 is het een beetje weggeëbt, nu komt het weer terug maar is nog lang niet op het niveau van eind jaren 90. Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld I Love Techno is ontstaan in de jaren 90, wat vrij rap uitgroeide tot een behoorlijk feest. En iedereen begrijpt dat je met een undergound feestje de Flanders Expo echt niet vol krijgt, met een technofeestje wel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:20 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Techno begint meer en meer commercieel te worden. Daar waar vroeger Techno gedraaid werd in de underground scene, wordt het nu gedraaid op een willekeurig festival. Het publiek wat er op af komt wordt ook steeds meer en meer divers. Waar vroeger het publiek wat alternatief was, zijn het nu zelfs de personen die hardstyle luisteren die vooraan bij het hek staan tijdens een techno festival. Techno begint mainstream te worden
Ja, ik ben heel lang geleden op Thunderdome geweest en ook weleens bij Tunnel of Terror. (voordat het geclaims werddoor Lonsdale droeftoeters) En dat is echt niks harder dan Frank Kvitta achter de draaitafel. Ik denk dat jij snelheid en BPM verwart met hard.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
![]()
Ben jij wel eens op een écht hardcore feestje geweest? Daar komt schranz of drum n bass gewoon niet bij in de buurt. En MoH of Decibel en consorten zijn geen echte hardcore feesten.
Het zijn lekkere soorten muziek, ik houd sowieso van hardere muziek. Maar het hardste, verre van. De naam zegt het eigenlijk al hé, hard-core. Zeker de hardere varianten zijn maar voor een paar weggelegd, de meesten vinden het (begrijpelijk) klote herrie.
a. Dit is bullshit.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is maar een harde soort muziek en dat is hardcore. Of je dat nou leuke muziek vindt of niet, zo liggen de feiten er. Zongebruinde hardstyle faggots zullen anders beweren, mensen die techno luisteren zullen anders beweren. Niet dat dat geen hardere muzieksoorten zijn, want dat zijn ze wel, maar beuken? Kom nou![]()
hoe kan je nou beuken op die slappe hardstyle die ze bijvoorbeeld op grotere festivals draaien, je loopt elke keer achter de beat aan te sjokken, het is te sloom.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het kutmuziek is, ik vind het allemaal wel lekker. Maarre.. stop maar met het badass doen met je ''hard with style'' shizzle. of ''hard'' technokom nou man.
Met vroeger(ik bedoel eigenlijk een tijd geleden) bedoel ik eigenlijk de tijd dat concepten als Sneakerz '' booming '' waren. Nu is Techno hip en aan een opmars bezig(net als Deephouse) maar een tijd terug gold dat voor Sneakerz het zelfde. Sneakerz in de stad, Sneakerz op het strand etc etc. En waar is Sneakerz nu? De personen die Sneakerz destijds tof en hip vonden, die komen nu weer terug opTechno en Deephousefestivalsquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat versta je onder vroeger? Want techno is al vanaf begin jaren 90 niet meer underground maar gewoon mainstream. Rond 2002/2003 is het een beetje weggeëbt, nu komt het weer terug maar is nog lang niet op het niveau van eind jaren 90. Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld I Love Techno is ontstaan in de jaren 90, wat vrij rap uitgroeide tot een behoorlijk feest. En iedereen begrijpt dat je met een undergound feestje de Flanders Expo echt niet vol krijgt, met een technofeestje wel.
Kortom: je loopt nog niet zo lang mee in de scene.
Volgens mij is Sneakerz ook ontstaan in de periode die ik beschreef. Maar dat klopt inderdaad, er is een wat mindere periode geweest maar het is zeker niet underground gegaan. Maar als je dit al mainstream vind, dan had je eind jaren 90 eens moeten kijken. Toen was alles techno. Toen was Awakenings, Shockers of Hugo D’Nite ook al ruim voor het feest uitverkocht.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:39 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Met vroeger(ik bedoel eigenlijk een tijd geleden) bedoel ik eigenlijk de tijd dat concepten als Sneakerz '' booming '' waren. Nu is Techno hip en aan een opmars bezig(net als Deephouse) maar een tijd terug gold dat voor Sneakerz het zelfde. Sneakerz in de stad, Sneakerz op het strand etc etc. En waar is Sneakerz nu? De personen die Sneakerz destijds tof en hip vonden, die komen nu weer terug opTechno en Deephousefestivals
Als je gaat kijken naar de Drumcode avonden van het Label Drumcode, die worden echt massaal bezocht door hippe meiden die studeren maar over een aantal jaar waait die hype ook weer over
Awake is nu ook al weken van te voren uitverkocht. De Drumcode avonden tijdens ADE zijn ook ruim van te voren uitverkocht. In September komt Awakenings naar Eindhoven en volgens mij zijn de laatste kaarten onlangs ook al over de toonbank gegaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij is Sneakerz ook ontstaan in de periode die ik beschreef. Maar dat klopt inderdaad, er is een wat mindere periode geweest maar het is zeker niet underground gegaan. Maar als je dit al mainstream vind, dan had je eind jaren 90 eens moeten kijken. Toen was alles techno. Toen was Awakenings, Shockers of Hugo D’Nite ook al ruim voor het feest uitverkocht.
je bedoelt CSR waarschijnlijkquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:36 schreef BlauweTijger het volgende:
SCR is pas een bende harde pleuriszooi.
Over kankerherrie gesproken. Kan ik net zo goed benedendeks bij een v16 2000 pk dieselmotor gaan staanquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:20 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Speedcore Resistance ja. Vergat de Canadian.CSR.
Klopt. Dat is mij ook te veel.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Over kankerherrie gesproken. Kan ik net zo goed benedendeks bij een v16 2000 pk dieselmotor gaan staan
Maar is dat specifiek voor techno feestjes dan? Die jonge meiden lopen toch op elk feest tegenwoordig?quote:Ik vind het publiek ook doorgaans te jong. Die jongen meiden die je nu op dit soort festivals ziet lopen, die komen alleen maar naar dit soort feesten omdat hun leeftijdsgenoten/generatiegenoten dit '' trending '' vinden. Met het digitale tijdperk loopt dit soort meute als zombies achter elkaar. Ik ben onlangs naar Soenda geweest, ik denk dat meer dan de helft van de bezoekers tussen de 18 en 20 jaar was. Leuk zo,n Soenda maar het is echt kijken en bekeken worden zonder dat er ook maar echt iets om de muziek gegeven wordt. Op Time Warp in december in Utrecht hebben meerdere malen bezoekers aan mij gevragen welke DJ er op dit moment aan het draaien was. Ik denk dan: Kom je nou voor de muziek of kom je om drugs te gebruiken/om bekeken te worden?
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:26 schreef fathank het volgende:
Over kankerherrie gesproken. Kan ik net zo goed benedendeks bij een v16 2000 pk dieselmotor gaan staan
Festivals zijn voor iedereen, ongeacht seksuele voorkeur of geslacht.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:48 schreef JenHermes het volgende:
Die jongen meiden die je nu op dit soort festivals ziet lopen
Dat was vijftien jaar geleden ook al zo. Ben op een drum 'n bass-feestje (toen dat nog niet zo bekend was) waar ik lekker aan het dansen was toen wel eens door een stel jonge meiden op de dansvloer benaderd. Ze wilden dat ik hen leerde hoe je in hemelsnaam op die muziek kon dansen. Want ze snapten het niet, hun benen raakten in de knoop.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:48 schreef JenHermes het volgende:
Op Time Warp in december in Utrecht hebben meerdere malen bezoekers aan mij gevragen welke DJ er op dit moment aan het draaien was. Ik denk dan: Kom je nou voor de muziek of kom je om drugs te gebruiken/om bekeken te worden?
Hardstyle in 1 plaatje:quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:47 schreef BlauweTijger het volgende:
Terechte klacht
Hardstyle/rawstyle/hardcore waar iedereen gewoon blijft beuken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |