abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128511173
Hallo,

Hoe kan ik het bestand Mkv branden. Ik dacht misschien mkv omzetten naar een video-ts map, maar dan wordt de kwaliteit minder. En zou je een mkv om kunnen zetten naar een video-ts map?

M.v.g. Ben
pi_128511252
Je kan een bestand niet omzetten naar een map, wat jij bedoelt is DVD-formaat. Dat kan met Handbrake.

http://handbrake.fr/
Powered by JanetjeŽ
pi_128511337
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
Je kan een bestand niet omzetten naar een map, wat jij bedoelt is DVD-formaat. Dat kan met Handbrake.

http://handbrake.fr/
Met handbrake zet je niet om naar DVD hoor?
pi_128511351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met handbrake zet je niet om naar DVD hoor?
Niet? Alleen de andere kant op zeker? ;(
Powered by JanetjeŽ
pi_128511361
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:22 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Niet? Alleen de andere kant op zeker? ;(
Ja
  Donald Duck held dinsdag 2 juli 2013 @ 20:22:33 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_128511366
ConvertXtoDVD kan dat tof
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_128511430
ConvertxtoDVD heb ik ooit gekocht die probeer ik wel!
pi_128511452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:22 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ja
Nu je het zegt ja, is alweer even geleden dat ik er iets mee gedaan heb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
ConvertXtoDVD kan dat tof
Klopt, dat is zelfs nog vrij simpele tool ook.
Powered by JanetjeŽ
pi_128511484
Kwaliteit verlies je dan sowieso. Mocht het beschikbaar zijn, had je beter de Retail DVD kunnen downloaden met een hogere kwaliteit.
pi_128522737
Bennetje heeft het internet ontdekt
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_128534154
Anno 2013 is een media center/media speler ideaal voor dit soort zaken. Dan hoef je niet ouderwets meer cd/dvd te branden met audio/video erop. Je kunt ze al kopen voor een paar tientjes en is super investering eventueel met ingebouwde harddisk maar kan ook prima via netwerk afspelen in veel gevallen. Of gewoon een USB stick aansluiten op je mediaspeler. Een prima voordelige aanrader is de WDTV Live (2011 model) vanaf 79 euro.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:02:59 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128534628
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:25 schreef Dimens het volgende:
Kwaliteit verlies je dan sowieso. Mocht het beschikbaar zijn, had je beter de Retail DVD kunnen downloaden met een hogere kwaliteit.
Want?
MKV is toch puur de container waar je alles in pleurt?
Kwaliteitsverlies komt door een (waardeloze) compressie maar in principe zou het kwaliteitsverliesloos moeten kunnen zijn?
pi_128534862
mkv is de extensie van video bestanden net als .mod enzo
mkv is dacht ik hig definition kwaliteit video bestand. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:12:10 #14
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128535009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
De container dus.

Multimediacontainer[bewerken]

Een multimediacontainer is een bestand dat kan bestaan uit één of meerdere audio-, video- en ondertitelingtracks. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een complete film op een cd of dvd op te slaan in een enkel bestand. Het is echter geen video- of audiocodec en dus niet geschikt voor compressie. Matroska bevat eigenschappen van een modern containerformaat, zoals snel zoeken in het bestand, foutherstellend vermogen, hoofdstukken, selecteerbare ondertitels, selecteerbare audiotracks, uitbreidingsmogelijkheden met modules, streaming voor internet (HTTP en RTP audio- en videotracks) en menu's (zoals op dvd's).

Matroska-bestanden komen meestal onder de bestandsextensies .mkv (voor video) en .mka (voor audio) voor.
pi_128536704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Want?
Kwaliteitsverlies komt door een (waardeloze) compressie maar in principe zou het kwaliteitsverliesloos moeten kunnen zijn?
MKV is een container ja. Maar als de codec in de MKV container niet geschikt is om af te spelen op een DVD speler, wat meestal zo is, kun je het niet zomaar zonder encoding van de codec. Bij het encoderen naar MPEG-2, wat weer in een VOB container zit, gaat er kwaliteit verloren.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
MKV staat niet voor High Definition kwaliteit, maar is wel de meest gebruikte container voor HD video en audio doordat het beide H264 en DTS ondersteunt wat, bijvoorbeeld MP4, niet doet. Maar eigenlijk is het de meest klote container die er is omdat het geen standaard heeft en je vrijwel alle codecs erin kan stoppen. Ook al kan een speler MKV containers lezen, wil dat niet zeggen dat het ook per definitie de inhoud kan afspelen. Als er een exotische codec in zit, wordt het voor veel spelers al lastig.

Wanneer de HEVC codec H265 doorslaat, zal er hopelijk een container komen die meer standaarden heeft. Scheelt een hoop gedoe.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:13:25 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128543373
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

MKV is een container ja. Maar als de codec in de MKV container niet geschikt is om af te spelen op een DVD speler, wat meestal zo is, kun je het niet zomaar zonder encoding van de codec. Bij het encoderen naar MPEG-2, wat weer in een VOB container zit, gaat er kwaliteit verloren.

Ah zo.. Geen idee. Ik zet juist al m'n DVD's om naar MKV om vanaf een NAS te kunnen kijken.
XBMC _O_
pi_128544169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:13 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ah zo.. Geen idee. Ik zet juist al m'n DVD's om naar MKV om vanaf een NAS te kunnen kijken.
XBMC _O_
XBMC kan gewoon VIDEO_TS lezen. Waarom zou je omzetten naar MKV?
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:32:36 #18
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128544323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

XBMC kan gewoon VIDEO_TS lezen. Waarom zou je omzetten naar MKV?
Ik vind die VIDEO_TS/ AUDIO_TS mappen echt kut staan ofzo.
Dus vandaar alleen het beeld, met de gewenste ondertitel en het gewenste audiospoor (of sporen).
Plus ik ripte m'n DVDs altijd als ISO, nu kan XBMC daar ook mee overweg maar per episode (bij een serie) een MKV levert een leuke bibliotheek op binnen XBMC (per uitzending een plotje en dergelijke).
pi_128544360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:32 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind die VIDEO_TS/ AUDIO_TS mappen echt kut staan ofzo.
Dus vandaar alleen het beeld, met de gewenste ondertitel en het gewenste audiospoor (of sporen).
Plus ik ripte m'n DVDs altijd als ISO, nu kan XBMC daar ook mee overweg maar per episode (bij een serie) een MKV levert een leuke bibliotheek op binnen XBMC (per uitzending een plotje en dergelijke).
Oh ja, oké.
pi_128547127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Want?
Nee, videocodecs zijn nagenoeg allemaal lossy, en dat betekent dat je bij conversie van de ene codec naar de andere altijd enig verlies hebt. Maar dat verlies is uiteraard binnen de perken te houden als je goede tools gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')