Enig idee hoe de 24mp sensor presteert tov de 16mp sensor van nikon?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:13 schreef Yvesss het volgende:
En vanuit het Canon-camp, de nikon d5100 en 5200 geven wel aardig bang for bucks. Technische specs liggen wat betreft bijna alles hoger dan vergelijkbare canons. Maar dat is op papier. Vertaalt zich niet rechtstreeks in foto's.
En serieus? Minolta lenzen zeg je? Want kijk dan ook eens naar sony. Hele mooie dslr's. Als ik me niet vergis met de minolta mount.
Als het AF-lenzen zijn is een van de Sony SLT's best wel een aanrader. Zijn het MD-lenzen(manual focus), dan kun je ze alleen gebruiken op een NEX, een m4/3 of een Samsung middels een adaptertje. Is heel leuk mee te spelen, alleen lever je nogal wat comfort in, er gaat niks meer automatisch.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:53 schreef ThijssenPeter het volgende:
.....
Overigens heb ik nog oude analoge lensen van een Minolta camera. Volgens mij zijn deze uitwisselbaar met een Sony camera. Is Sony nog een alternatief in vergelijking tot de Nikon camera's? Welke type Sony camera zou je me aanbevelen.
Precies wat ik denk. Die 16mp sensor stond/staat volgens mij wel hoog aangeschreven, maar het verschil met de nieuwe weet wist ik niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:28 schreef Yvesss het volgende:
Ruistechnisch bedoel je? Nee, enlighten me. Kan ik natuurlijk ook googlen. Maar MP's raken mij emotioneel niet.
Als je A mount lenzen, hebt, lekker Sony pakken, zeker als je nog Minolta A mount lenze hebt. Iets met "Minoltakleuren". Ik weet niet of de naam iets zegt, Frank Doornhof, maar dat is een fotograaf die heel de wereld over reist en lezingen/opleiding doet. Die is recentelijk over gestapt op Sony en heeft vervolgens al zijn Canon spul (1D's, 5D's, L-glas) verkocht. Nu heeft hij het oude Minolta glas ontdekt en hij vertelde onderlaatst niet eens meer over te willen naar het Zeiss glas.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:53 schreef ThijssenPeter het volgende:
Overigens heb ik nog oude analoge lensen van een Minolta camera. Volgens mij zijn deze uitwisselbaar met een Sony camera. Is Sony nog een alternatief in vergelijking tot de Nikon camera's? Welke type Sony camera zou je me aanbevelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |