Ik ben 3,5 maand te vroeg geboren, was bedoeld voor 30 maart, ben 5 december ter wereld gebracht.
Hierbij traden verschillende complicaties op zoals een Hersenbloeding, zuurstof te kort, maag bloeding en een lies breuk.
Uiteindelijk heb ik het overleefd (M`n tweeling broertje niet helaas..) En mag ik blij zijn dat ik in relatieve gezondheid ter wereld ben gebracht.
Helaas heb ik de afgelopen jaren ook wel wat dingen over mij heen gehad..
Ik wás een zware astma patient (elke week bij heideheuvel, constant aan zo`n vernevelaar, constant pufjes) Uiteindelijk lijk ik hier vanaf te zijn, maar heb er nog dagelijks last van, als ik 100-150 meter ren dan ben ik kapot. Dat is énigzins te wijden aan m`n overgewicht maar ook aan (nogsteeds) de astma.
Ik hád ook zware ADHD, hier heb ik pillen voor geslikt (eerst begonnen met Ritalin, daarna Concerta... en toen weer terug naar Ritalin)
Door die ADHD had ik last van woede aanvallen, ik kon heel raar uit de hoek komen, en ik maakte eigenlijk alleen maar mezelf steeds verder kapot, omdat ik niet in de gaten had wat ik allemaal deed..
Mede door de Concerta heb ik overgewicht gekregen (Dat was een bijwerking van Concerta)
Met als gevolg dat m`n knieén vrij zwak zijn (Als ik 2 kilometer loop heb ik énorm veel pijn aan m`n knieén)
Door m`n ADHD had ik dus ook énorm veel last van gedragproblemen op school, wat resulteerde in zo goed als geen basisschoolstructuur (Heb op 7 basisscholen gezeten..)
M`n middelbare heb ik wél afgemaakt gelukkig (Met een diploma!)
Ze hebben ook op een school ooit eens onterecht het stempel "Zwaar autistisch" op me geplakt, hier
Heb ook last van een oogafwijking, Nystagmus.
Komt er op neer dat als ik te kort heb geslapen dat ik dan last krijg van trillende ogen, dit zorgt ervoor dat mijn focus niet helemaal scherp is en ik gewoon niet goed zie. Ook heb ik dit `savonds (ik ben dan ook nacht blind)
Mede door dit alles heb ik een énorm verknipt zelfbeeld gekregen en ben ik héél onzeker geworden, en wil ik éigenlijk van álles wat ik doe wel bevestiging van andere of ik het wel goed doe of niet..
Dit heeft dus ook invloed op alles wat ik doe, van het lopen op straat (ik loop constant met gebogen hoofd) tot het maken van muziek met de band, ik heb geen idee hoe en wat ik goed/fout doe.
Ook bij het uitgaan kom ik volgens 99% van de mensen met wie ik omga, énorm onzeker over.
En dat is ook zo, ik kijk mensen niet echt aan als ik met ze praat, ik kijk vaker langs ze heen... Soms dan ga ik stotteren... het is allemaal héel erg vervelend..
Sorry voor de lange post... ik moest dit even van mij aftypen
(Had dit eerst perongeluk in KLB gepost.... en daar is het niet echt op z`n plaats natuurlijk)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:16:03 ]