abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128435730
Hoi,

ik heb, omdat ik dit schooljaar heb gehaald, een Canon 1100D gekregen van mijn ouders. Mijn vader heeft gelijk ook een foto studio besteld, die is ook als binnen gekomen. Maar ik vraag me af, heeft iemand tips voor een extra goede kwaliteit van de foto's, en heeft iemand ervaring met deze camera?

heel erg bedankt!

ps. Je hoeft niet te denken 'Zo hé die is verwend met zo'n kado'. We waren al jaren van plan zo'n soort camera te kopen, alleen is er nooit van gekomen. Toen gingen mijn ouders ook nog eens scheiden en was er helemaal weinig geld, dusja.. Nu was het uit gelezen moment om deze camera kado te doen (volgens mijn ouders)..
pi_128436323
De gebruikers handleiding lezen, leren waar welke knopjes zitten en vooral veel mee spelen.
Probeer de instelstanden ipv de autostanden.
#35.
  Admin zondag 30 juni 2013 @ 21:57:25 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128436409
Ik zou beginnen met de handleiding en het lezen van topics en artikelen over fotograferen met een DSLR in het algemeen en eventueel de 1100D in het bijzonder. Ook het bekijken van tutorialvideo's kan erg leerzaam zijn. Ikzelf vind de uitleg van Mike Browne erg duidelijk ( FOT / Online fotocursusvideo's ).

Maar het belangrijkste is natuurlijk gewoon naar buiten gaan en foto's maken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_128436533
Yep, en je kunt hier op fok je vragen kwijt in beginnerstopic b.v.
#35.
pi_128436694
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:57 schreef Danny het volgende:
Ik zou beginnen met de handleiding en het lezen van topics en artikelen over fotograferen met een DSLR in het algemeen en eventueel de 1100D in het bijzonder. Ook het bekijken van tutorialvideo's kan erg leerzaam zijn. Ikzelf vind de uitleg van Mike Browne erg duidelijk ( FOT / Online fotocursusvideo's ).

Maar het belangrijkste is natuurlijk gewoon naar buiten gaan en foto's maken.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:59 schreef Clayton1 het volgende:
Yep, en je kunt hier op fok je vragen kwijt in beginnerstopic b.v.
dank jullie wel! ga ik doen!
pi_128436980
Heb je al iets gemaakt?
#35.
pi_128436993
Eigenlijk is het belangrijkste al gezegd :) gewoon naar buiten gaan (of binnen blijven mag ook ;P) en foto's maken!

Experimenteer met verschillende instellingen/afstanden/etc. om te kijken wat de resoltaten zijn.

Succes!
  zondag 30 juni 2013 @ 22:11:47 #8
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_128437247
Heb deze camera nu een jaar, het is mijn eerste spiegelreflex. Ik had de camera toen gekocht omdat ik al een tijdje bezig was met een compact camera en het wel tijd vond voor iets serieuzers.

Al snel begon ik nieuwe dingen te leren dmv uit te proberen. Het is wel belangrijk om eerst te begrijpen hoe een camera werkt. Dus algemene begrippen welke je overal in de fotografie tegenkomt zoals diafragma, sluitertijd, ISO waarde zal je moeten weten. Eerst zal het allemaal een beetje vaag lijken maar naarmate je ook alles in de praktijk uit gaat proberen zal je gaan begrijpen hoe al die begrippen in verband met elkaar zijn en hoe dat van invloed is op de foto's die je maakt.

Ook natuurlijk erg belangrijk dat je begrijpt welke stand op je camera waarvoor is en welke stand je het beste voor welke situaties kan gebruiken.

Maar de camera zelf is een goed model om mee te beginnen, het heeft alle basis functies die een spiegelreflex moet hebben en zelfs meer. In een jaar tijd heb ik veel geleerd met de 1100D en ben tevreden met het model.

En wat tips betreft; gebruik altijd een lage ISO waarde op de 1100D. Je zal anders heel snel ruis in je foto krijgen. Voor elke camera geldt dat hoe hoger de ISO waarde, des te meer ruis je hebt, maar bij de 1100D kan je afhankelijk van de situatie met een ISO waarde van 800 al heel wat ruis verwachten.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2013 @ 22:30:58 #9
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128438127
Wat de rest zegt, gewoon lekker naar buiten gaan (of binnen kan ook). Beetje spelen met instellingen en daarna met wat vragen komen en die laten oplossen door de internetpro's B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_128450239
Als je foto's hebt gemaakt kan je ze ook in dit topic zetten: FOT / [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen en dan bespreken :)
pi_128450962
En.... TS niet schrikken als je soms op een wat harde manier een reactie krijgt maar dat is meer omdat zij die dit soort reacties geven bepaalde handelingen als vanzelfsprekend zien die voor jou misschien als geheel vreemd aandoen.

Uiteindelijk heeft men maar 1 doel: Jou & je foto's beter maken. (betere fotograaf dus) :s)
  maandag 1 juli 2013 @ 13:00:19 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128455608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:46 schreef Jennifer32 het volgende:
Hoi,

ik heb, omdat ik dit schooljaar heb gehaald, een Canon 1100D gekregen van mijn ouders. Mijn vader heeft gelijk ook een foto studio besteld,
Wat moeten we ons voorstellen bij een fotostudio?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_128526694
Veel oefenen en uitproberen, dat werkt het beste.

Ik heb toen ik net begon ook veel gehad aan deze site: http://www.digitalefotografietips.nl/
Voor wat foto's, kijk hier
pi_128535532
Koop een goed algemeen boek over fotografie !
van John Freeman bijvoorbeeld die heeft een hele serie over allerlei onderwerpen.
Misschien beginnen met "compositie", daarna "licht"

en neem vaak je camera mee ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')