abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128427960
Ik kreeg een mailtje van een redactielid van het ledenblad van een regionale Natuu hier in de buurt met de vraag of ze een foto van mij mochten gebruiken op de voorkant van het zomernummer van hun tijdschrift dat elk kwartaal verschijnt.

Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik heb geen idee wat ik kan vragen zonder ze af te schrikken. Ik heb reeds nagevraagd welke resolutie ze de foto willen hebben, en wat de oplage is van het tijdschrift is; dus dat zal sowieso een invloed hebben. Aangezien het van een regionale natuurvereniging is; verwacht ik sowieso niet dat het echt een giga-spectaculaire oplage zal zijn :)

Iemand suggesties?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_128428397
Als je het zelf helemaal te gek vind, en een hele eer.. zou ik naams vermelding al goed vinden. Maar dat verschild natuurlijk per persoon. Het is een leuk stukje reclame zou ik denken (voor een klein blad) voor de wat grotere bladen zou ik zelf wel een vergoeding overwegen.
Mijn foto werk is te vinden op.. <a href="http://www.flickr.com/photos/95584552@N06/" rel="nofollow" target="_blank">MrFotografie op Flickr</a>
pi_128432240
Ik zou voor een aantal oplages van t blaadje gaan voor het archief. Meer niet, maar ik wil van mijn fotografie niet mijn werk maken.
pi_128432469
Veel geld zal je hier niet voor kunnen vragen, lijkt me. Duidelijke naamsvermelding en de ontvangst van een aantal bladen voor jezelf als een soort referentiemateriaal lijkt me het belangrijkst. Meestal kunnen dit soort kleine regionale bladen amper rondkomen.
pi_128435573
Minimaal naamsvermelding, een paar kopieën voor eigen gebruik, en misschien een abonnement op het blad voor een jaar of zo?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2013 @ 22:32:15 #6
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128438186
Cover is meestal ¤250, single shot in het blad een euro of 75-90 afhankelijk van het blad. Maar goed, begrijp dat het geen hele grote oplage is dus je kan uiteraard je eigen prijs er een beetje op aanpassen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_128448529
Dank voor de reacties. In de mail heeft men al aangegeven dat ze een vergoeding willen betalen; dus ik ga er zeker een vragen. Ik hoef absoluut geen beroepsfotograaf te worden (zou ik niet eens willen); maar er af en toe een zakcentje aan overhouden vind ik zeker niet verkeerd. De hobby heeft al met al genoeg geld gekost ;)

Naamsvermelding + een kopie van het tijdschrift wil ik uiteraard sowieso hebben :D

Denk dat ik het richting een paar tientjes houd; denk persoonlijk dat de genoemde 250 euro al aan de hoge kant is...
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 1 juli 2013 @ 12:55:39 #8
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128455400
Reken 45 euro ex btw
Das een prima bedrag en ook gangbaar, zal een blad ook niet weigeren
Plus 3 bwijsexemplaren
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_128455776
En trouwens gefeliciteerd met het feit dat ze een foto van je willen gebruiken. Stukje erkenning - klein of groot - is altijd fijn! :)
"Whatever..."
  maandag 1 juli 2013 @ 13:06:42 #10
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128455955
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:55 schreef Stefan het volgende:
Reken 45 euro ex btw
Das een prima bedrag en ook gangbaar, zal een blad ook niet weigeren
Plus 3 bwijsexemplaren
Ow het is voor een regionaal ledenblad, dat veranderd de zaak qua hun budget, dan kunnen ze nog wel eens besluiten dat t dan niet hoeft
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')