Ze leren wel heel snel dat je als je en glas op de grond gooit zelf ook nat wordt. En papa en mama mopperig omdat ze het op moeten ruimen. (Kind mee laten helpen )
Ik ben gegaan voor een tussenweg. Beker en tuit afwisselen. Maar vooral snel uit een rietje leren drinken. Ook beter voor de tanden
Het zal voor de mondmotoriek wel beter zijn maar mijnese dronken te weinig alleen uit een beker of glas. Dus voor de vochtbalans ook de tuitbeker. Maar die wel zo gauw mogelijk afgebouwd. Ik denk ergens rond 2 dat ze zonder waren.
Qua mondmotoriek denk ik dat de spenen véél schadelijker zijn. Ik vind daar ook wat van

praten met een speen in absolute no-go wat mij betreft.
Ik denk dat voor tanden, mondmotoriek en spraakontwikkeling zo snel mogelijk zonder tuit wel beter is. (Met een tuitbeker is het gevaar van de hele dag of nacht!!

lurken wel een gevaar) met een beker is het een korter moment. Maar dat genoeg drinken is weer een andere hobbel. Net als alles in de opvoeding.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.