Ik zit sinds kort met een dilemma en misschien dat jullie meningen mij enigszins de situatie anders kunnen laten bekijken of helderder maken.
Circa 3 jaar geleden leerde ik een meisje kennen en dat meisje zat in een relatie. Wij hadden een ontzettend leuke band en via haar leerde ik haar vriend ook kennen. In deze tijd had ik zelf ook nog een vriendin en ondanks dat er een bepaalde 'chemie', tussen ons speelde heb ik/we dit altijd genegeerd om erger te voorkomen. Bovendien had ik een vriendin en was haar vriend in een korte periode een van mijn beste vrienden geworden.
Toen twee jaar later ging hun relatie uit en inmiddels dus een jaar geleden was hun relatie verbroken.
Mijn relatie is 1,5 maand geleden gestrand en 4 weken daarna kreeg ik via een feestje weer contact met de ex van mijn inmiddels beste vriend. We hebben toen op dat feestje een ontzettend leuke tijd gehad, veel gedanst,gepraat, gesjanst, nummers weer uitgewisseld en daarna ontzettend veel geappt met elkaar.
Nu wil ik ontzettend graag met haar gaan daten en mogelijk een relatie aangaan. Alleen wat mij tegenhoudt is mijn beste vriend. Hij heeft inmiddels al een nieuwe vriendin, maar het zit hem niet helemaal lekker omdat zij het destijds uitgemaakt heeft. En aangezien we veel tijd samen doorbrengen kan dit een probleem zijn...
Naar een vage vriend had mij dit niet uitgemaakt, maar een beste vriend levert toch wel gemixte gevoelens op.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen?