Mwa, komt vooral door gewenning. Ik heb die media center nu al een paar jaar en toenertijd had ik niet zulke fijne ervaringen met Linux (kreeg dingen niet aan de praat etc.). Daarom had ik besloten om gewoon W7 te gebruiken met Wampserver. Werkt op zich prima, de uptime is beter dan ik verwacht had. Voor dagelijks werk gebruik ik wel gewoon Debian tegenwoordig, met Windows ernaast voor specifiek werk (met name programma's uit Adobe's Master Collection).quote:
Ik encrypt het op een Linux doos, en misschien hebben mensen hier ervaringen mee met de andere kant. Ik niet namelijk.. of het is gewoon een incompetent persoon.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Windowsvragen stellen in een Linuxtopic.
Een poweredge 750, 850 en 1850, proliant DL380 en een proliant ML350. Voornamelijk storage/backups/testmachine. Alles Debian.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:30 schreef µ het volgende:
Hebben jullie een server voor privé? Thuis een (oude) pc/NAS/mediacenter, of ergens in een datacenter een VPS of dedicated bak? En wat doen jullie ermee? Mailserver? Downloaden?
Ben benieuwd. Ook naar welke OSsen jullie voor je server hebben
.
Ik heb nu een Fedora VPS en wil over naar CentOS.
Thuis?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:17 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Een poweredge 750, 850 en 1850, proliant DL380 en een proliant ML350. Voornamelijk storage/backups/testmachine. Alles Debian.
Ja eigenlijk wel, haha. Maar het staat ook wel leuk in een diy-rack.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:20 schreef µ het volgende:
[..]
Thuis?
Is dat neit wat overkill voor privéspul?
LackRack?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, haha. Maar het staat ook wel leuk in een diy-rack.
Dat is ook een oplossing, maar heb zelf wat gebouwd met hout en metalen rails. Super stevig.quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:44 schreef SherlockHolmes het volgende:
Mensen, hulp nodig!
Van de 1 op de andere dag, boot niets meer. Ik start de PC, ik zie moederbord logo, en daarna een zwart scherm, met
[ code verwijderd ]
Wat nu? Ik kan niet bij mijn Windows, Ubuntu.
Wat ik wel heb gedaan, is een week daarvoor Mint op een USB stick zetten, daar werk ik nu van af. Gewoon dan in PC steken en er vanaf booten met BIOS.
Als ik nu in Files kijk, kan ik bij beide harddrives (128GB SSD met Windows) en andere (500GB HDD met files) niets zien. Ik klik erop, en dan krijg ik:
[ afbeelding ]
Oh nee. Ik herinner me nu, dat ik Ubuntu had verwijderd, en toen die partitie unallocated (in Windows8) had gemaakt, en alles weer tot 1 partitie had gemaakt. Dus dan heb ik geen GRUB meer. Maar waarom start hij GRUB nog steeds dan? Ik wil gewoon de heerlijke Windows 8 bootloader met muis kunnen gebruiken!
En waarom kan ik niet bij m'n Windows files van beide drives?
Thanks!!!
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
GRUB staat op je MBR, dus die verwijder je niet als je een partitie wist. Om de windows bootloader terug te krijgen moest je toen ik nog windows gebruikte (ten tijde van windows2000) opstarten vanaf de cd en dan naar recovery mode gaan. Heel vroeger ging het met "chkdsk /fixmbr" als ik me niet vergis.
Hoe dit met windows7(+) werkt, geen idee...
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Bedankt.
Enig idee waarom ik na partitioneren niet meer kan booten, en GRUB heb, en niet bij m'n Windows bestanden kan? Ook van de andere schijf, die ik niet heb aangeraakt?
Hoe krijg ik het dan uit die hibernate als ik niet eens Windows kan starten...quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je de foutmeldingen leest zie je waarom... windows zit in hibernate mode en dan kun je de schijven blijkbaar niet read/write mounten. Je kan wel readonly mounten.
Ik heb uren geprobeerd allerlei recovery disks te downloaden en zo, maar niets werkt. Ik heb ook zo een speciale live cd van linux voor recovery gedaan, en nu krijg ik alleen maar:quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:24 schreef KomtTijd... het volgende:
je hebt het antwoord al gequoot.
fixmbr, even googlen hoe en wat allemaal.
Pics.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Dat is ook een oplossing, maar heb zelf wat gebouwd met hout en metalen rails. Super stevig.
Je moet ook de windows installatie cd starten, niet een tool van linux.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik heb uren geprobeerd allerlei recovery disks te downloaden en zo, maar niets werkt. Ik heb ook zo een speciale live cd van linux voor recovery gedaan, en nu krijg ik alleen maar:
the boot configuration data file is missing some required information
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
Klopt, Linux verziekt het alleen. Gewoon eventjes een Windows DVD downloaden.
Je wilt niet weten wat allemaal verschillende tooltjes aan m'n MBR hrebben zitten klooienquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
PICNIC
Lijkt me nogal logisch dat je voor een Windows MBR een Windows CD nodig hebt..
Dit zijn wat oudere foto's, er is het een en ander veranderd ondertussen. Wil binnenkort een nieuwe (hogere) bouwen.quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:47 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Dit zijn wat oudere foto's, er is het een en ander veranderd ondertussen. Wil binnenkort een nieuwe (hogere) bouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:47 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Dit zijn wat oudere foto's, er is het een en ander veranderd ondertussen. Wil binnenkort een nieuwe (hogere) bouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:47 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maakt inderdaad flink lawaai, maar ze staan niet continu aan. En stiekem vind ik het wel een mooi geluid...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mooi hoor!
Maar maakt dat niet een teringherrie? Zo onder je bureau?
Dual socketquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:08 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Maakt inderdaad flink lawaai, maar ze staan niet continu aan. En stiekem vind ik het wel een mooi geluid...
Deze maakt de meeste herrie, komt boven de stofzuiger uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Start op vanaf een Windows XP cd, tijdens de start van de installatie druk je op R (wanneer hij erom vraagt) en vervolgens kom je in een DOS prompt waar je fixmbr intypt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik heb uren geprobeerd allerlei recovery disks te downloaden en zo, maar niets werkt. Ik heb ook zo een speciale live cd van linux voor recovery gedaan, en nu krijg ik alleen maar:
the boot configuration data file is missing some required information
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |