Dat, want annuleringsverzekering is alleen voorafgaand. Ook kan je je ziektekostenverzekering hiervoor aanspreken voor de kosten van de arts.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef marcb1974 het volgende:
Hier moet je je reisverzekering voor hebben. Niet je annuleringsverzekering.
Hmmmm ok, de reisverzekering dus. Enig idee welke kosten ik terug zou kunnen krijgen? Ik zit me ook af te vragen of het mogelijk is om de reis te verlengen met de verloren dagen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef marcb1974 het volgende:
Hier moet je je reisverzekering voor hebben. Niet je annuleringsverzekering.
Goed adviesquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Neem ook contact op met je werk. Mogelijk worden je vakantiedagen dan als ziektedagen gezien en ben je niks kwijt.
Nee hoor, ook als je je vakantie met een geldige reden moet afbreken valt dat onder een annuleringsverzekering. Maar dan moet je wel terugkeren; blijven en gederfd vakantiegenot claimen zal niet lukken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:00 schreef Niesl het volgende:
Voor zover ik weet is een annuleringsverzekering uitsluitend voor voorafgaand aan de vakantie. Niet als je al op locatie bent.
Volgens de alarmcentrale mag ik onder mijn omstandigheden niet eens vliegen. Van afbreken van de vakantie is dus geen sprake. Feit is dat ik momenteel ech niet kan genieten van mijn vakantie. Ik dacht dat het gisteren beter ging, maar ook nu kan ik niets ondernemen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:22 schreef joepvd het volgende:
[..]
Nee hoor, ook als je je vakantie met een geldige reden moet afbreken valt dat onder een annuleringsverzekering. Maar dan moet je wel terugkeren; blijven en gederfd vakantiegenot claimen zal niet lukken.
Dat lijkt me toch echt veel meer een kwestie voor je reisverzekering, en je zult eea ook nog eens goed moeten onderbouwen met doktersverklaringen en dergelijke.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:14 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Volgens de alarmcentrale mag ik onder mijn omstandigheden niet eens vliegen. Van afbreken van de vakantie is dus geen sprake. Feit is dat ik momenteel ech niet kan genieten van mijn vakantie. Ik dacht dat het gisteren beter ging, maar ook nu kan ik niets ondernemen.
De alarmcentrale heeft contact opgenomen met de verzekering. De verzekeraar vroeg zich hardop af of we überhaupt een annuleringsverxekering hebben afgesloten. Heb de polis nagelezen en dat is wel het geval. Na dit antwoord ban de verzekeraar zei de alarmcentrale dat ik het allemaal maar achteraf financieel moest regelen met de verzekering, maar dat wil ik helemaal niet! We zullen waarschijnlijk nooit meer terugkomen op deze bestemming en het is ook nog onze huwelijksreis. Zo'n moment komt nooit meer terug. Daarom wil ik het liefst de reis verlengen.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Claimen bij de reisverzekering; liefst nu al. Die zullen een deel vergoeden als het goed is.
Vroeg ik me ook al af. Griep enzo negeer ik gewoon keihard op vakantie, dat ziek ik wel uit als ik weer thuis ben.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:17 schreef Bullet-tooth het volgende:
Wat voor ziekte heb je last van, dat de dokter je 2-3 dagen rust voorschrijft?
Je bent toch op vakantie dus rust is dan toch dagelijkse kost?
Nee, natuurlijk is het geen griepje of verkoudheid. Het gaat om fysieke klachten, waardoor ik bedrust moet houden. We genieten hierdoor totaal niet van het hotel of uitstapjes.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af. Griep enzo negeer ik gewoon keihard op vakantie, dat ziek ik wel uit als ik weer thuis ben.
Dat zit er meestal niet in. Kennissen van me hebben ook zo'n verhaal gehad en zijn achteraf nog maanden bezig geweest om de boel voor elkaar te krijgen. Dit omdat verzekeraars -en da's op zich niet gek- gedegen bewijsvoering willen zien voordat ze uitkeren. Ze maken niet 'zomaar' geld over en als het dan niet oké blijkt te zijn, kost vaak lange tijd om het terug te krijgen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:40 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
De alarmcentrale heeft contact opgenomen met de verzekering. De verzekeraar vroeg zich hardop af of we überhaupt een annuleringsverxekering hebben afgesloten. Heb de polis nagelezen en dat is wel het geval. Na dit antwoord ban de verzekeraar zei de alarmcentrale dat ik het allemaal maar achteraf financieel moest regelen met de verzekering, maar dat wil ik helemaal niet! We zullen waarschijnlijk nooit meer terugkomen op deze bestemming en het is ook nog onze huwelijksreis. Zo'n moment komt nooit meer terug. Daarom wil ik het liefst de reis verlengen.
Hadden jouw kennissen ook een arts in het land zelf ingeschakeld en contact opgenomen met dr alarmcentrale? Bij mij is de arts 2x langsgeweest en ik heb diverse keren contact gehad met de alarmcentrale.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zit er meestal niet in. Kennissen van me hebben ook zo'n verhaal gehad en zijn achteraf nog maanden bezig geweest om de boel voor elkaar te krijgen. Dit omdat verzekeraars -en da's op zich niet gek- gedegen bewijsvoering willen zien voordat ze uitkeren. Ze maken niet 'zomaar' geld over en als het dan niet oké blijkt te zijn, kost vaak lange tijd om het terug te krijgen.
Je optie is dus: vakantie afbreken en later opnieuw gaan of nu op eigen kosten verlengen en achteraf claimen bij de verzekering en een zaak neerleggen die teruggave indiceert.
Mijn kennissen zijn opgenomen in het ziekenhuis.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:00 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Hadden jouw kennissen ook een arts in het land zelf ingeschakeld en contact opgenomen met dr alarmcentrale? Bij mij is de arts 2x langsgeweest en ik heb diverse keren contact gehad met de alarmcentrale.
Waarom zou je niet 7 dagen op huwelijksreis kunnen? Misschien is het financieel niet haalbaar om langer te gaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 07:30 schreef starla het volgende:
Klinkt alsof hier een addertje onder het gras zit. Althans, die kosten ga je nooit terugkrijgen.
Je bent op huwelijksreis voor 7 dagen?
Beetje kort.
Het lijkt me logischer dat ze gewoon een lokale arts heeft laten komen.quote:Je hebt maar liefst 2 keer een arts over moeten laten komen? Van waar; NL?
Volgens mij geeft ze juist aan geen uitstapjes te kunnen doen. Paar posts terug zegt ze immers ook vandaag niks te kunnen ondernemen.quote:Het is dan blijkbaar zo ernstig dat je niet mag vliegen, maar je doet wel uitjes etc. alleen kun je hier niet van genieten. 2 dagen bedrust is blijkbaar voldoende, ziekenhuisopname is niet geindiceerd.
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:36 schreef Sylver_ het volgende:
Volgens mij geeft ze juist aan geen uitstapjes te kunnen doen. Paar posts terug zegt ze immers ook vandaag niks te kunnen ondernemen.
Dat impliceert dat ze uitstapjes maakt.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:19 schreef Lucky_Lovely het volgende:
We genieten hierdoor totaal niet van ... uitstapjes.
Of dat ze er niet van kunnen genieten omdat ze geen uitstapjes kunnen makenquote:Op maandag 1 juli 2013 21:41 schreef starla het volgende:
[..]
[..]
Dat impliceert dat ze uitstapjes maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |