abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128331061
Hallo,

Ik heb gisteren mijn eerste externe flitser aangeschaft. De metz mecablitz 24 af-1 is het geworden.

Nu zet ik hem op mijn camera, druk half de sluiter in en flits ie. Als ik daarna de foto maak flitst hij niet. Als ik in de instellingen iets wil aanpassen, schiet hij meteen weer terug in de standaard instelling. Ook blijft hij gewoon doorflitsen zonder dat ik iets doe.

Wie kan mij helpen? Ik wil de flitser gewoon laten flitsen als ik Een foto maak. Maar hoe? Beide boekjes kom ik niet verder mee.

Alvast bedankt
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 juni 2013 @ 20:33:25 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128335552
Klinkt als een software matig foutje in de fliters oid. Beide laatste firmware? Anders even mee naar de winkel gaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_128337467
Ik heb nog niks op de camera gedownload ofzo. Ik heb hem 3 weken. Is er ergens een instructie voor? Voor de Camera en de flitser?
pi_128350924
Heb je wel het Canon-model? Als de flitser geschikt is voor (bv.) Nikon krijg je dit soort rare dingen ook..
  zaterdag 6 juli 2013 @ 02:51:23 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_128649183
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:49 schreef DonJames het volgende:
Heb je wel het Canon-model? Als de flitser geschikt is voor (bv.) Nikon krijg je dit soort rare dingen ook..
Dit.

Bovendien heeft de 24 AF-1 geen USB-aansluiting voor een firmware-update. Ik zou voor een duurdere variant gaan die dat wel heeft. En voordat je een merkvreemde flitser koopt, altijd testen in de winkel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')