abonnement Unibet Coolblue
pi_131867665
Van wanneer is dat artikel?
De salarissen zijn veranderd, volgens mij ook omdat er nu een ander bestuur zit.
En ik denk dat er wel winst nodig is om de kwaliteit van de productie en onderzoekstak te waarborgen. Er wordt constant naar nieuwe technieken en medicijnen gezocht.
Overigens moeten er locaties sluiten omdat de omzet daalt.

Slecht artikel ook. Matige onderzoeksjournalistiek en argumentatie.
Tegenwoordig zit toch iedereen op zijn mobieltje te pielen en plasmadonoren nemen een eigen boek mee, die leesmap is niet nodig. En hier krijg je behalve koffie, koek, broodjes, snoep en liefde ook nog waarderingen! Wat wil je als donor nog meer?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:21:22 #252
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131869208
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:00 schreef Groenalsgras het volgende:
na 24 donaties (hoofdzakelijk plasma) uitgeschreven. Het stuit me tegen de borst, er wordt wel degelijk winst op gemaakt. Het wordt alleen in een potje gestopt voor 'noodgevallen'. Dat potje is allang vol.

En dan wel tonnen salaris uitkeren aan de Raad van bestuur.....

http://financieel.infonu.(...)n-op-donorbloed.html

Maak het dan goedkoper voor de NL ziekenhuizen...
Ik twijfel ook of ik moet blijven doneren als ik dit soort dingen weer lees. Het Belgische model vind ik veel beter: lager salaris voor het bestuur, lagere prijs voor bloed en donoren laten sparen voor dingen waar je echt wat aan hebt in plaats van een lullig speldje na de zoveelste donatie. Zo kan het dus ook.

Maar ja, ik ben goed te prikken en heb een gunstige bloedgroep en vind het ook weer gemeen om dat allemaal voor mezelf te houden :P En die roze koek hè...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:53:45 #253
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_131881715
Ik doneer voor degenen die het nodig hebben, moet ik die dan maar in de kou laten staan?

Anyway, die discussie is hier al zo vaak langsgekomen, ik doe er niet meer aan mee
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:12:22 #254
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_131882208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:53 schreef Mark het volgende:
Ik doneer voor degenen die het nodig hebben, moet ik die dan maar in de kou laten staan?
Dat moet jij lekker zelf weten. Ik doneer dus ook, mag ik dan automatisch geen enkel commentaar meer hebben op de bedrijfsvoering van Sanquin?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_131882223
Je kunt ook in Duitsland doneren Mark, dan help je ook patienten en werkt niet mee aan ondernemersrisicoloos gegraai uit/ondoelmatige besteding van ons zuurverdiend belastinggeld.

Maar je kunt ook gemakzuchtig zijn zoals ik, en toch gewoon in NL blijven doneren omdat dat op de fiets kan. Ik heb er heus moeite mee hoe er met ons belastinggeld wordt omgesprongen, maar het is zo wijdverbreid (onderwijs, zorg, woningcorporaties) dat ik niet de illusie heb dat mijn opzegging iets zal veranderen. En dan telt mijn eigen comfort: niet helemaal naar Kleve hoeven rijden.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:40:48 #256
6536 dwerg
chagrijn
pi_131908388
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:12 schreef ShadyLane het volgende:
Maar je kunt ook gemakzuchtig zijn zoals ik, en toch gewoon in NL blijven doneren omdat dat op de fiets kan.
Wat zij zegt.

Op elk goed doel valt wel wat aan te merken als je goed zoekt. Ik geef bloed omdat het me verder niets kost, ik het een goed doel vind, en het zou best kunnen dat ik het nog jaren vol ga houden.
I intend to live forever, or die trying.
pi_131945216
Begint lekker. Vorige week een afspraak gemaakt voor de keuring en ik zou een bevestiging krijgen per post. Aangezien ik morgen de afspraak heb vandaag maar eens navraag gedaan hoe het zit met die bevestigingsbrief, zijn ze hem vergeten uit te printen 8)7 gelukkig alle info per telefoon gekregen en morgen maar een extra roze koek als compensatie :9
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:13:44 #258
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131947372
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:22 schreef PteV het volgende:
Begint lekker. Vorige week een afspraak gemaakt voor de keuring en ik zou een bevestiging krijgen per post. Aangezien ik morgen de afspraak heb vandaag maar eens navraag gedaan hoe het zit met die bevestigingsbrief, zijn ze hem vergeten uit te printen 8)7 gelukkig alle info per telefoon gekregen en morgen maar een extra roze koek als compensatie :9
moet ik je handje nog vasthouden morgen tijdens het prikken? ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131951232
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:13 schreef Pluizel het volgende:

[..]

moet ik je handje nog vasthouden morgen tijdens het prikken? ;)
Dat zal nog wel gaan, zoek maar uit waar ze lekkere koffie serveren c_/
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:22:16 #260
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131953528
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:36 schreef PteV het volgende:

[..]

Dat zal nog wel gaan, zoek maar uit waar ze lekkere koffie serveren c_/
dat heeft mijn snorro allang getest. kost alleen een rib uit je lijf. dus je kan kiezen uit gratis bocht of dure delicatesse ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131955520
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:22 schreef Pluizel het volgende:

[..]

dat heeft mijn snorro allang getest. kost alleen een rib uit je lijf. dus je kan kiezen uit gratis bocht of dure delicatesse ;)
Gratis bocht ben ik inmiddels ontgroeid :{w zelfs op m'n werk doen we het inmiddels met verse bonen. Dan maar tegelijk een rib laten verwijderen in het UMCG *)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:55:41 #262
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132429045
Mm, al vier maanden niet opgeroepen :o
Als dat nog lang duurt, wacht ik nog even denk.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:36:22 #263
92409 Twinky
Little star.
pi_132430325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef KaBuf het volgende:
Mm, al vier maanden niet opgeroepen :o
Als dat nog lang duurt, wacht ik nog even denk.
Ik blijf juist maar herinneringen krijgen! Heb dan ook O-. Maar ik ben nog niet geweest ivm klussen en verhuizen enzo!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:37:46 #264
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132430381
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef KaBuf het volgende:
Mm, al vier maanden niet opgeroepen :o
Als dat nog lang duurt, wacht ik nog even denk.
Ja ik ook zoiets maar nu heb ik een oproep!
pi_132430431
Mensen die bloed geven _O_

Ik zou zelf ook willen, maar mag niet. Stom :{w
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:42:59 #266
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_132430587
Overmorgen weer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:40:47 #267
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_132437224
Vorige week weer geweest en de regels voor plasma geven zijn weer veranderd.
Eerst mocht ik maar 550 cc geven omdat ik zo klein was...
... Nu mocht ik weer 660 cc geven omdat ik een paar Bourgondische kilo's te veel heb.

In ieder geval beter dan zo'n kinderportie doneren!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:26:07 #268
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132442856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef KaBuf het volgende:
Mm, al vier maanden niet opgeroepen :o
Als dat nog lang duurt, wacht ik nog even denk.
Mooie timing van me vandaag, oproep in de bus :) :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 17:25:01 #269
45833 crew  Fogel
pi_132480629
Ik mag eindelijk weer een keer, na ruim een jaar.
Ga voor het eerst plasma geven. Ben benieuwd hoe dat is :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_132575668
Gisteren heb ik een brief ontvangen nav mijn aanmelding via de website, men roept mij op om te bellen... wat moet ik mij voorstellen bij dat telefonische gesprek?
Krijg ik dan vragen over eventueel aanwezige risicofactoren en dergelijke of doet men dat onder vier ogen op locatie?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:19:07 #271
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132575762
Ik ben zelf enkel door Sanquin gebeld om een eerste afspraak te maken, meer niet!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_132681986
Gisteren een gesprek gehad en kreeg telefonisch een aantal vragen over eventuele bloedtransfusies en operaties in het verleden, over twee weken een gesprek met een arts en dan bloed laten testen :s)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:58:21 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132682180
Uit de OP voor bepaalde situaties:
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:02 schreef KaBuf het volgende:
... mag je 12 maanden geen bloed geven ...
Ik heb me altijd afgevraagd of dit betekent dat het bloed van "bekende" donoren dan niet elke keer grondig onderzocht wordt op alle mogelijke besmettelijke dingen. Weet iemand of dat zo is? Oftewel als je een bloeddonatie ontvangt, is het wel zo fijn als het bloed daadwerkelijk getest is, en niet dat de verkoper de donateur op z'n blauwe ogen vertrouwd.

quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef robdriessen het volgende:
Ik denk dat we gewoon de OP maar gaan aanpassen:

"Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk, maar de directieleden zijn allemaal ordinaire graaiers."

Iedereen blij, discussie klaar, slotje. :')
Dit lijkt me een hele mooie toevoeging!

Nu wat serieuzer: wat ik mis op de website van sanquin, is wanneer je wel/niet bloed mag doneren. "Mag ik bloed geven na een bezoek aan het buitenland?" wordt bijvoorbeeld niet beantwoord. Er staat "doe de donortest", maar dat is alleen voor bestaande donoren. Als ik dit invul alsof ik al donor ben, is het resultaat dat ik vanwege bezoek aan malariagebied (in juni) een half jaar geen bloed mag geven.

* RemcoDelft overweegt nu serieus om bloeddonor te worden. Als dat begin volgend jaar nog zo is, meld ik me aan.
17 nachten in een ziekenhuis doorbrengen (niet als patient) doet dat blijkbaar met me.

[ Bericht 18% gewijzigd door RemcoDelft op 29-10-2013 08:17:54 ]
censuur :O
pi_132682968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 07:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu wat serieuzer: wat ik mis op de website van sanquin, is wanneer je wel/niet bloed mag doneren. "Mag ik bloed geven na een bezoek aan het buitenland?" wordt bijvoorbeeld niet beantwoord. Er staat "doe de donortest", maar dat is alleen voor bestaande donoren. Als ik dit invul alsof ik al donor ben, is het resultaat dat ik vanwege bezoek aan malariagebied (in juni) een half jaar geen bloed mag geven.

* RemcoDelft overweegt nu serieus om bloeddonor te worden. Als dat begin volgend jaar nog zo is, meld ik me aan.
17 nachten in een ziekenhuis doorbrengen (niet als patient) doet dat blijkbaar met me.
Maar, dan heb je je antwoord toch? Je mag donor worden, alleen nu nog geen bloed geven.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:11:27 #275
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_132685399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 07:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Uit de OP voor bepaalde situaties:

[..]

Ik heb me altijd afgevraagd of dit betekent dat het bloed van "bekende" donoren dan niet elke keer grondig onderzocht wordt op alle mogelijke besmettelijke dingen. Weet iemand of dat zo is? Oftewel als je een bloeddonatie ontvangt, is het wel zo fijn als het bloed daadwerkelijk getest is, en niet dat de verkoper de donateur op z'n blauwe ogen vertrouwd.

[..]

Dit lijkt me een hele mooie toevoeging!

Nu wat serieuzer: wat ik mis op de website van sanquin, is wanneer je wel/niet bloed mag doneren. "Mag ik bloed geven na een bezoek aan het buitenland?" wordt bijvoorbeeld niet beantwoord. Er staat "doe de donortest", maar dat is alleen voor bestaande donoren. Als ik dit invul alsof ik al donor ben, is het resultaat dat ik vanwege bezoek aan malariagebied (in juni) een half jaar geen bloed mag geven.

* RemcoDelft overweegt nu serieus om bloeddonor te worden. Als dat begin volgend jaar nog zo is, meld ik me aan.
17 nachten in een ziekenhuis doorbrengen (niet als patient) doet dat blijkbaar met me.
Natuurlijk wordt bloed van bekende donoren ook altijd uitgebreid onderzocht. Veel van de infectieziekten waar ze op testen verlopen juist asymptomatisch. De reden dat ze je veel vragen stellen is zodat ze bij eventuele bijzonderheden bij de bloeduitslagen kunnen controleren of er een logische verklaring heeft.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')