abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128280937
Iets meer dan 2 jaar geleden (eind maart 2011) heb ik een Macbook Pro gekocht. Een maand geleden begon de oplader af en toe moeilijk te doen. Even verdwenen de problemen maar nu is hij er helemaal mee gekapt.

Nu weet ik dat Apple officieel 1 jaar garantie geeft, en volgens Europese richtlijnen daar nog 1 jaar bovenop moet doen. Daarnaast heb ik ook wel eens iets gehoord over een consumentenrecht, van een laptop mag je bvb redelijkerwijs verwachten dat deze 3 jaar meegaat. Hoe het nu precies zit weet ik echter niet en het is verassend moeilijk om hier duidelijkheid over te krijgen.

Iemand die ervaring heeft met deze situatie? Is het mogelijk dat Apple / een Applestore deze adapter vervangt? Er is geen zichtbare schade, waarschijnlijk een kabelbreukje oid.

Normaal gesproken zou ik trouwens al lang een nieuwe adapter hebben gekocht, maar aangezien deze 80 euro kost vind ik het wel de moeite waard om het even te checken. Tweedehands zijn ze goedkoper, maar of dat te vertrouwen is weet ik niet.
pi_128281140
Koop gewoon een universele lader voor 2 tientjes?

Officieel heb je garantie voor de minimale te verwachte levensduur van een product. Als je gegronde reden hebt om aan te nemen dat dat 3 jaar zou moeten zijn zou je een kans maken in een rechtzaak, maar ik denk niet dat je daar uberhaupt op zit te wachten. Over het algemeen wordt voor elektronica 2 jaar als een redelijke minimale levensduur gezien.
pi_128281524
Een rechtzaak-achtige procedure zit ik inderdaad niet op te wachten, is nu al onhandig genoeg zonder oplader. Een vriend van me die bij een Apple Store gewerkt heeft meende zich te herinneren dat er 3 jaar garantie op accesoires zat, maar dit kan ik nergens terugvinden eigenlijk. Misschien dat ik nog even de winkel ga bellen, kijken wat die te zeggen hebben.

Een goedkopere (universele) adapter kopen is een optie ja, ik ben alleen bang dat die het ook gaat begeven. Bovendien moet hij er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, klinkt stom, maar ik gebruik m'n laptop veel voor studie en werk, dan zien ze me al komen met zo'n blok :D
pi_128281561
Voor opladers krijg je maar 6 maanden garantie normaal.
pi_128281661
Ebay een optie?
pi_128281679
quote:
7s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef Xetran het volgende:
Voor opladers krijg je maar 6 maanden garantie normaal.
Nonsens, je bent in de war met accu's
quote:
0s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:04 schreef svefn het volgende:

Een goedkopere (universele) adapter kopen is een optie ja, ik ben alleen bang dat die het ook gaat begeven. Bovendien moet hij er wel een beetje fatsoenlijk uitzien, klinkt stom, maar ik gebruik m'n laptop veel voor studie en werk, dan zien ze me al komen met zo'n blok :D
sja, betaal je 80 euro. Wat jij wilt.
pi_128281702
quote:
14s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[..]

sja, betaal je 80 euro. Wat jij wilt.
Nee mattie. Mijn oplader was ook naar de knaak. Gelijk 60 euro kwijt voor een nieuwe. Haast de halve waarde wat mijn laptop nog waard is :')
pi_128281708
quote:
0s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
Ebay een optie?
kun je doen, maar het is oppassen geblazen voor kloons. Die wil je liever niet hebben.
pi_128281744
quote:
7s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:08 schreef Xetran het volgende:

[..]

Nee mattie. Mijn oplader was ook naar de knaak. Gelijk 60 euro kwijt voor een nieuwe. Haast de halve waarde wat mijn laptop nog waard is :')
Als je laptop nog maar 60 euro waard is, mag ik hopen dat die niet pas 6 maanden oud is.
pi_128281777
quote:
14s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:09 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je laptop nog 60 euro waard is, mag ik hopen dat die niet pas 6 maanden oud is.
Dat is verder niet belangrijk in het verhaal.
pi_128282613
Bedankt voor de reacties! Denk dat ik dan toch maar een officiele adapter ga kopen a 80 euro, so be it.
pi_128283094
quote:
14s.gif
Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ook 6 maanden.
pi_128283536
Opladers en accu's heb je altijd minder garantie op inderdaad. Gewoon een nieuwe halen dus.
pi_128531167
Heeft de TS al naar Cork gebeld en gevraagd naar een eindverantwoordelijke van de sales afdeling? Met dien verstande dat hij ook een reguliere klant is van de online Applestore?

Ik wel dus en heb ooit voor mijn oude PB een geheel nieuwe lader gekregen terwijl deze uit 2005/06 kwam. Ik heb contact gehad en de situatie uitgelegd met de toevoeging dat ik van oudsher een Apple gebruiker ben toen de meesten nog niet eens geboren waren. Man vond het prachtig om te horen vooral toen ik vertelde een van de eerste Macintosh computers met printer nog steeds thuis te hebben en er heel soms op te "werken". (voor de lol)

Er werd in mijn aankoop verleden gekeken(wacht u even) en toen kreeg ik het volgende te horen:
"als u morgenochtend uw kapotte snoer/lader inpakt, dan komt er morgenochtend een wagen van UPS langs met een hele nieuwe en kunt u de oude afgeven."

Niks kosten, gewoon service en dat zoveel jaar na dato. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop