abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128265427
Ja hoi ik ben 18 en krijg continue vragen met of ik dyslect ben. Ik heb het een en ander bestudeert en het is een een stoornis die zich op heel veel meer dingen uit dan lezen en taal. En ik herken me er net iets te veel in. :')

Mijn school is raar en werkt niet mee. Maar hoe kan je het zelf laten testen? En wat kost dat?

Oja ik doe 5 vwo. Dus heb zeker wat aan een diagnose.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:53:13 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_128265460
Als je slegt bend in spelling wil ik je wel helpen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128265493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:53 schreef Fok-it het volgende:
Als je slegt bend in spelling wil ik je wel helpen
dat bedoelde ik niet
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:56:04 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_128265514
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:54 schreef mapima het volgende:

[..]

dat bedoelde ik niet
Sorrie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker woensdag 26 juni 2013 @ 01:04:53 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_128268896
Huisarts?
pi_128268911
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 08:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Huisarts?
Die zal doorverwijzen naar de logopedist (waar je dus ook wel zelf terecht kunt, overigens. Je hebt geen verwijzing nodig). :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_128282921
Oh is logopedie gratis en daarvia een dyslectie test ook? En maakt het uit dat ik geen rt heb?
pi_128282954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:40 schreef mapima het volgende:
Oh is logopedie gratis en daarvia een dyslectie test ook? En maakt het uit dat ik geen rt heb?
Logopedie valt onder de basisverzekering en daarmee krijg je dus ook te maken met je eigen risico. :)
pi_128283169
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Logopedie valt onder de basisverzekering en daarmee krijg je dus ook te maken met je eigen risico. :)
dir is toch al op omdat ik orthodontie op een medische indicatie heb en dus eerst het eigenrisi o op moest maken :P
pi_128288644
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Logopedie is voor mensen met een spraakgebrek, dat is bij dyslexie niet aan de orde. Je moet op zoek naar een leerpsycholoog/pedagoog voor een dyslexie onderzoek. Of dit gratis is weet ik niet.
pi_128288885
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:09 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Logopedie is voor mensen met een spraakgebrek, dat is bij dyslexie niet aan de orde. Je moet op zoek naar een leerpsycholoog/pedagoog voor een dyslexie onderzoek. Of dit gratis is weet ik niet.
ja lekker io ben 18...
pi_128288984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:09 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens verdiepen in wat een logopedist doet :') Dat gaat over spraak- en taalstoornissen...

Ter info een linkje naar onze koepel: http://www.logopedie.nl/site/dyslexie

Wat een pedagoog met dyslexie zou moeten, weet ik ook niet, trouwens. Dat is een opvoedkundige.... :')
pi_128291981
De diagnose kan gesteld worden door een Orthopedagoog-Generalist of een GZ-psycholoog. Logopedisten kunnen inderdaad helpen bij de behadeling van dyslexie, maar dan heb je wel eerst een diagnose nodig.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_128294589
Ik ben vroeger op advies langs merkelbach gestuurd. Een onderzoek en advies bureau voor diagnosestellingen mbt. verschillende stoornissen en gedragsproblemen. Hier testen ze van alles. (Ruimtelijk inzicht, geheugen, etc) Het was vooral omdat ik talen oppikte, maar steevast verkeerd bleef spellen als ik het op papier moest zetten.

Uiteindelijk zal, als je de stempel dyslectie krijg, op het middelbaar onderwijs misschien wat kleine aanpassingen kunnen krijgen. Afhankelijk van de school. Op het HBO/Uni meer tijd tijdens examens. Je prestatiebeurs kan ook met een jaar verlengt worden.

http://praktijkmerkelbach.nl/
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_132119168
Nou ik krijg binnenkort eindelijk die test maar wat testen ze eigenlijk en hoe? Ik hoorse iets over kleuren benoemen wtf ik ga gek worden te moeilijke dingen zonder grap. :')
pi_132122308
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef mapima het volgende:
Nou ik krijg binnenkort eindelijk die test maar wat testen ze eigenlijk en hoe? Ik hoorse iets over kleuren benoemen wtf ik ga gek worden te moeilijke dingen zonder grap. :')
Laat je ons nog weten of de test positief was of niet? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')