abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2002 @ 10:17:41 #1
29312 Fragmentation
Life's a bitch,so fuck it
pi_5856230
hoe ontstaan ze en wat zijn nou echt dromen. en wat doe je tijdens het dromen. en wat willen je hersenen er mee zeggen???

en even terug haken op een oudere post van mij. kan je misschien in je dromen het einde van de ruimte zien, daar heen gaan? dus misschien kunnen wij met behulp van dromen het grootste mysterie allertijde oplossen.

"let your mind work!"

- fragmentation

ME - I'M DIFFERENT! EVERYBODY HATES ME, AND I HATE EVERYBODY!
pi_5856288
er zijn een aantal theorien over dromen.

de mijne is: je kan alleen maar dromen over zaken / gebeurtenissen die je zelf bewust of onbewust heb meegemaakt.

dromen combineren bovenstaande ervaringen in een 'verhaal'. ze kunnen zo creatief zijn dat je kan vliegen bijvoorbeeld.

-q-

pi_5856364
hier een site over dromen (en lucide dromen).
heel goed
pi_5856387
je hebt verschillende defenities van dromen:

sceptisch:

sceptici doen dromen af als willekeurige signalen van je onderbewuste, die niets te betekenen hebben. je hersenen zijn, terwijl je slaapt, druk doende de afgelopen dag te categoriseren en te verwerken. alle informatie die door je hersenen stroomt tijdens dat verwerken wordt tot dromen verweven

psychologisch

je dromen zijn een uitlaatklep van je onderbewuste. alle dingen die je overdag niet mag uiten, kun je wel veilig in je dromen uiten. je dromen zijn dus een soort ingebouwde veiligheid, die ervoor zorgt dat je onderbewuste niet teveel onder druk komt te staan van al die verboden verlangens. aldus freud, een van de beroemste psychologen.

wetenschappelijk

dromen zijn gemaakt van willekeurig afgevuurde neuronen. dit is de conclusie van drs. allen hobson en robert mccarley. in je hersenstam bevindt zich een soort droomgenerator, die wanneer je in rem slaap bent actief wordt. je voorhersenen worden gebombardeerd met min of meer willekeurige impulsen. je hersenen proberen zin uit deze onzin te maken, en het resultaat is een droom.

spiritueel

in dromen kun je boodschappen van je onderbewuste ontvangen waar je overdag niet voor open staat. je kunt dromen zien als 'ongeopende brieven van god'.
door je dromen te analyseren kun je erachter komen wat de betekenis is, en zo meer inzicht krijgen in jezelf.

ik denk dat je hiermee wel een aaardig stuk verder komt

[dit bericht is gewijzigd door disher op 18-09-2002 10:29]

"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
  woensdag 18 september 2002 @ 10:28:55 #5
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5856391
quote:
op woensdag 18 september 2002 10:26 schreef sjaak-ie het volgende:
hier een site over dromen (en lucide dromen).
heel goed
beetje kinderlijk, maar da's heel persoonlijk.
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
  woensdag 18 september 2002 @ 10:29:21 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_5856398
quote:
op woensdag 18 september 2002 10:17 schreef fragmentation het volgende:
hoe ontstaan ze en wat zijn nou echt dromen. en wat doe je tijdens het dromen. en wat willen je hersenen er mee zeggen???

en even terug haken op een oudere post van mij. kan je misschien in je dromen het einde van de ruimte zien, daar heen gaan? dus misschien kunnen wij met behulp van dromen het grootste mysterie allertijde oplossen.

"let your mind work!"

- fragmentation

je droomt alleen maar over dingen die je al meegemaakt hebt. je zult dus nooit over het einde van de ruimte dromen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_5856518
dromen is gewoon defragmenteren... maar wel leuk..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  woensdag 18 september 2002 @ 10:48:14 #8
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5856635
quote:
op woensdag 18 september 2002 10:29 schreef twifight het volgende:

je droomt alleen maar over dingen die je al meegemaakt hebt. je zult dus nooit over het einde van de ruimte dromen.

ik heb anders soms dromen die ik nooit hier en nu heb kunnen meemaken...
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  woensdag 18 september 2002 @ 10:57:32 #9
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5856758
quote:
op woensdag 18 september 2002 10:48 schreef macmeester het volgende:

[..]

ik heb anders soms dromen die ik nooit hier en nu heb kunnen meemaken...

je hebt gewoon een levendige fantasie.
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_5878353
volgensmij draait mijn hoofd dan windows, aangezien het defragmenteren nog al eens totaal mislukt en ik van dingen vaak de helft of niets meer herinner

[edit]
ik bedenk me net een andere optie, mn hd is gewoon naar de joekeloekes
[/edit]

pi_12821209
dromen heeft het menselijk bewustzijn nodig om haar realiteit te defineren. simpel gezegd, alles wat geen droom is, is echt. de meest fundamentele definitie van realiteit.

en kennelijk moet ons bewustzijn een bepaalde tijd in een droomwereld doorbrengen om goed te kunnen blijven functioneren.

bij gebrek aan slaap merk je het heel duidelijk, mensen beginnen zich ver van de realiteit te voelen, alsof ze er niet echt 'zijn'. ("with insomnia nothing's real ... of a copy of a copy." -fight club ;d)

verder komt er ook een stukje van dergelijke filosofie voor in de (trouwens prachtige) animatrix. een machine heeft geen enkel idee van realiteit, wat nou echt is of wat nou een simulatie is, voor een machine die onze wereld zou ervaren zou dit net zo goed gewoon weer een simulatie kunnen zijn. mensen onderscheiden zich op dit gebied door middel van dromen.

Senatus Populus Que Romanus
pi_12829284
quote:
dromen zijn gemaakt van willekeurig afgevuurde neuronen.
nee de ene zogenaamde willekeurig afgevuurde neuron slaat wel weer een ander aan welke daarmee verbonden is. anders zou je alleen flauwekul dromen. ik zie dromen liever als de verwerking van wat je in het dagelijks leven overkomt. daarom krijg je na een tragische gebeurtenis ook altijd langdurig nachtmerries. het is de manier van het onderbewuste om de dingen te verwerken en ook te begrijpen welke je bewust meemaakt.

je leeft ongeveer 98% onbewust. denk zelf ook maar in, als je muziek luistert, hoe erg denk je dan bewust na, als je in de bus zit, als je in huis loopt, als je over de snelweg rijd. je bent dan lang niet zo bewust als op het moment dat ik deze reactie plaats. je ziet heel veel dingen onbewust en die proberen je hersens tijdens de dromen te verwerken en te begrijpen. zodat je je er bewust van wordt. is het toeval dat iemand iets droomt en dat het dan gebeurt een paar dagen later? ik denk het niet, ik denk dat het dromen het aan elkaar plakken is van de onbewuste signalen welke je telkens binnenkrijgt. dromen zijn geen bedrog, maar juist een verlengstuk van je bewustzijn.

quote:
en kennelijk moet ons bewustzijn een bepaalde tijd in een droomwereld doorbrengen om goed te kunnen blijven functioneren.
dat ben ik helemaal met je eens, echter niet omdat we het nodig hebben om realiteit te beseffen, maar om dingen uit de realiteit te verwerken. dat mensen zich verder van de realiteit gaan voelen komt omdat de hersens de gebeurtenissen uit de realiteit niet meer verwerkt zoals eerst.
  zondag 31 augustus 2003 @ 12:52:33 #13
66098 Tsjuun_Tze
Meester onder de Tao.
pi_12845391
dromen zijn een verhaal van de geesten... soms een waarschuwing, soms gewoon een verhaal.
Ik ben de meester onder de Tao.
pi_12846066
quote:
op woensdag 18 september 2002 10:29 schreef twifight het volgende:

[..]

tenzij je dat hebt meegemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')