rubbertjes invettenquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef daNpy het volgende:
Mjah als je daar geen 15 euro voor over hebt... bovendien denk ik niet dat je in 15 minuten klaar bent
Mocht je tijd over hebben kun je toch gewoon de rest van de auto even inspecteren? Wielen eraf, remmen controleren, alle bouten een keer natrekken etc. Uurtje heb je zo vol als je wil.
Het gaat niet om die 15 EUR, maar om het gevoel wat ik erbij heb.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:40 schreef daNpy het volgende:
Mjah als je daar geen 15 euro voor over hebt... bovendien denk ik niet dat je in 15 minuten klaar bent
Mocht je tijd over hebben kun je toch gewoon de rest van de auto even inspecteren? Wielen eraf, remmen controleren, alle bouten een keer natrekken etc. Uurtje heb je zo vol als je wil.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:12 schreef jitzzzze het volgende:
Vind het wel aan de prijs; 15/20 eur het uur Excl. gereedschappen.
Wat is het nou?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:26 schreef jitzzzze het volgende:
Het gaat niet om die 15 EUR, maar om het gevoel wat ik erbij heb.
Als ik niets anders te doen had, dan had ik het al geregeldquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou?
In de tijd dat je hier loopt te posten had je het -naar eigen zeggen- dus al kunnen doen.
Mijn E46 zit nog bijna een ton lagerquote:Op maandag 8 juli 2013 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jouw E46 heeft er net zoveel Km's op zitten als mijn E36
Dus de jouwe staat nog in de kinderschoenenquote:Op zondag 14 juli 2013 11:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mijn E46 zit nog bijna een ton lager
Altijd een hekel puntje, ik heb de mijne vorig jaar moeten vervangen. Er kwam vlak voor reparatie zoveel diesel uit lekken dat de hele achterkant na een week onder de diesel zatquote:Op zondag 14 juli 2013 11:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Gekocht met weinig km's, dus moet met wat goed (slijtage)onderhoud nog wel een tijdje mee kunnen! Zo lang de brandstofpomp het houdt
Ik was voor 700 klaar, maar dat was alleen maar zo goedkoop omdat het voor mijn monteur routinewerk was en ik die pomp zo goedkoop kon krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Van de E46 is de pomp een bekende kwaal. Helaas is het standaard reparatiebedrag ergens tussen 1.500 en 2.000 euro...
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.quote:
Dat scheelt. Ik hoop gewoon dat die van mij het nog anderhalf jaar volhoudtquote:Op zondag 14 juli 2013 11:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik was voor 700 klaar, maar dat was alleen maar zo goedkoop omdat het voor mijn monteur routinewerk was en ik die pomp zo goedkoop kon krijgen.
Mocht je nog een goed adres zoeken voor elektronische zaken, stuur me dan een PM Het is wel in een uithoek van het land, maar ik ben er zeer tevreden over.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.
Uit het blote hoofd (wel modelafhankelijk, maar toch):
- raammechanisme
- centrale vergrendelingsmodules
- brandstofpomp
- turbo
- draagarmrubbers
- thermostaat
- subframe scheuren
- motorsteunen
- airbagmatje
[..]
Dat scheelt. Ik hoop gewoon dat die van mij het nog anderhalf jaar volhoudt
Remleidingen achter, carterontluchting, achterklep etc.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft.
Uit het blote hoofd (wel modelafhankelijk, maar toch):
- raammechanisme
- centrale vergrendelingsmodules
- brandstofpomp
- turbo
- draagarmrubbers
- thermostaat
- subframe scheuren
- motorsteunen
- airbagmatje
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komenquote:Op zondag 14 juli 2013 12:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kun je doen. Alleen ben je daar zo afhankelijk van elektronica dat elke reparatie duur wordt . Dat is dan weer het voordeel van een ouder model: je kunt nog veel zelf doen.
En ik hou het in gedachten. Mocht m'n pomp hemelen dan kan het handig zijn. Al moet ik dan alsnog een andere pomp vinden voor een goede prijs, en het transport regelen. Ook niet goedkoop .
Oja, achterklep heb ik ook. En de factuur van de remleidingen moet ik nog gaan betalenquote:Op zondag 14 juli 2013 12:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Remleidingen achter, carterontluchting, achterklep etc.
Gelukkig heeft niet elke auto van álle problemen last
Klopt, maar preventief vervangen doe ik ook niet, daar is het te duur voor...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komen
En wat je over de E91 zegt is helemaal waar, daarom probeer ik zo lang mogelijk in de E36 te blijven rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |