Bron: http://nos.nl/artikel/521(...)ekt-nederlander.htmlquote:Meter in Rusland nekt Nederlander
Op het drielandenpunt Noorwegen/Finland/Rusland is zaterdag een Nederlander gearresteerd omdat hij een meter Rusland in liep. Dat is streng verboden, omdat daarvoor een visum nodig is.
De Noorse politie kwam toevallig voorbij tijdens een grenspatrouille en hield de Nederlander aan.
De man zou hebben verklaard dat hij het grensbord op het drielandenpunt in Muotkavaara van de andere kant wilde bekijken. Hij zou maar heel even op Russisch grondgebied zijn geweest.
De Nederlander wordt momenteel vastgehouden in Noorwegen. De autoriteiten doen onderzoek naar het incident. De man kan worden vervolgd.
Ja, vind ik ook een beetje raar... Als die man in Rusland staat en hij overtreedt een regel die in Rusland geldt, dan zou Rusland hem moeten oppakken. Bovendien zou zo'n Noorse patrouille dan ook wel een oogje kunnen dichtknijpen. Kennelijk zaten ze om werk verlegen.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef penny-wise het volgende:
Wat boeit die Noren dat nou? Als het nu een Russische patrouille was...
Hij had beter vlug Finland in kunnen lopen toen die agent begon te zeuren.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef penny-wise het volgende:
bonnekwota pennelikers kenne beter boeve gaan vangequote:Op maandag 24 juni 2013 15:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook een beetje raar... Als die man in Rusland staat en hij overtreedt een regel die in Rusland geldt, dan zou Rusland hem moeten oppakken. Bovendien zou zo'n Noorse patrouille dan ook wel een oogje kunnen dichtknijpen. Kennelijk zaten ze om werk verlegen.
quote:Op maandag 24 juni 2013 15:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Iets zegt me dat dat bord er niet voor niks staat.
Ik vind het ook maar een vaag verhaal inderdaad!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef penny-wise het volgende:
Je vergeet even het feit (zo is het nu eenmaal) dat hij ook illegaal vanuit Rusland de Noorse grens overstak, en dus illegaal het land in kwam.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook een beetje raar... Als die man in Rusland staat en hij overtreedt een regel die in Rusland geldt, dan zou Rusland hem moeten oppakken. Bovendien zou zo'n Noorse patrouille dan ook wel een oogje kunnen dichtknijpen. Kennelijk zaten ze om werk verlegen.
wat is deze?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je vergeet even het feit (zo is het nu eenmaal) dat hij ook illegaal vanuit Rusland de Noorse grens overstak, en dus illegaal het land in kwam.
Mietjequote:Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef Books1 het volgende:
Ja wij waren daar ook twee jaar terug en hadden het lef niet om een voet over de Russische staatgrens te zetten.
Welnee, over een paar weken lacht hij erom en vertelt 'ie het op elke verjaardag.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:45 schreef JeMoeder het volgende:
Domme Nederlander dus. Je weet van te voren dat je zoiets niet moet doen, maar deze arme man doet het natuurlijk per ongeluk. Laat hem lekker op de blaren zitten, waarschijnlijk gebeurt er niets, maar willen ze hem gewoon even laten voelen wat voor een idioot hij is.
Maar nu is hij wel geschrokken lijkt me?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Welnee, over een paar weken lacht hij erom en vertelt 'ie het op elke verjaardag.
eerst:quote:
Ach, een beetje schrik versterkt de mens.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar nu is hij wel geschrokken lijkt me?
wat is er illegaal aan om een land waarin je je mag begeven te betreden via een grensovergang?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar nu is hij wel geschrokken lijkt me?
[..]
eerst:
Illegaal Rusland in vanuit Noorwegen
vervolgens:
Illegaal Noorwegen in vanuit Rusland
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Je snapt het verschil tussen normale grenzen en grenzen tussen Schengenlanden niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
wat is er illegaal aan om een land waarin je je mag begeven te betreden via een grensovergang?
hoezo? als hij een visum had mocht hij gewoon Rusland in. Het probleem is dat hij geen visum had en daarom niet op Russisch grondgebied mocht komen. Het is verder geen illegale oversteekplaats of zo, als ik dat bericht zo eens lees. Hij mag dus, ook zonder visum, gewoon teruglopen naar Noorwegen (of Finland), aangezien hij geen visum nodig heeft om zich daar te begeven.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen normale grenzen en grenzen tussen Schengenlanden niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |