abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128189140
Het ging net de goede kant op met Ibn Ghaldoun, maar nu maakt 's Neerlands grootste examenfraude ooit alles kapot. Allemaal opzet, vuile spelletjes en in het diepste geheim gesmede plannetjes om de school met de grond gelijk te maken, meent de oprichter.Na een wat rommelige start zag de toekomst van de enige islamitische middelbare school die Nederland rijk is er eindelijk rooskleurig uit; leerlingen haalden hogere cijfers, nog maar één vmbo-afdeling droeg het predicaat 'zwak' en er was een afbetalingsregeling getroffen voor de schulden van de school. Dat was totdat de grootschaligste eindexamenfraude ooit aan het licht kwam.En dat doet Belgaçem Naas, oprichter van de school, pijn. "Het is belachelijk wat er nu gebeurt", zegt hij volgens het AD. "Ik word er niet blij van, maar fraude met eindexamens kan op elke school voorkomen. Het verschil is dat als het elders was gebeurd, de diploma's gewoon waren uitgereikt." Naas gaat daarom uit van een vuil spelletje: "Dit is van buiten aangestuurd om de school in problemen te brengen. De leerlingen die dit hebben gedaan, zijn hiertoe aangezet. Ze zijn ingepalmd.''

Zo typisch dit meteen in de slachtofferrol duiken zoals ze altijd doen, ik wacht nog tot de discriminatie kaart getrokken wordt.
pi_128189167
bron aub

:P
  maandag 24 juni 2013 @ 12:43:26 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
  † In Memoriam † maandag 24 juni 2013 @ 12:46:54 #5
137949 Disana
  maandag 24 juni 2013 @ 12:49:46 #6
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_128189498
Ik begrijp echt niet dat dit allemaal getolereerd wordt. Altijd het slachtoffer uithangen. Nooooooiit iets fout doen en maar huilen en hun hand ophouden.

Terwijl er scholen gesloten worden die nodig zijn: 'Scholen voor autisten dicht door bezuinigingen'

Die 'school' moet dicht want het deugt gewoon niet.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 24 juni 2013 @ 12:53:42 #7
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128189620
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:39 schreef nattehond123 het volgende:
Naas gaat daarom uit van een vuil spelletje: "Dit is van buiten aangestuurd om de school in problemen te brengen. De leerlingen die dit hebben gedaan, zijn hiertoe aangezet. Ze zijn ingepalmd.''
Leerlingen die zich voor zoiets laten 'inpalmen' horen wellicht thuis op het speciaal onderwijs.
In ieder geval te stom om wat voor middelbare school-diploma ook te krijgen. :')

En die school moet natuurlijk gewoon DICHT.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128189749
Welnee joh, gewoon een paar boefjes. Niets mis mee..... (ahum)
Zonder wrijving geen glans
pi_128190424
Prachtig. Ik zie gewoon nog eens bevestigd wat ik de hele tijd al heb gezegd en wat sommige struisvogels krampachtig probeerden te ontkennen:

quote:
Ton van Erven, de eerste rector van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam: 'Vanaf het begin was het een grote chaos. Er waren geen boeken en het bestuur bemoeide zich heel nadrukkelijk met de instroom van docenten en scholieren.' Het islamitisch geloof speelde een te prominente rol. 'Bij het aanstellen van docenten werd gekeken of je moslim was en van welke stroming.'

Toen het Ibn Ghaldoun werd opgericht, was het een vrij liberale school. Dat werd al vrij snel conservatiever, waardoor er binnen het bestuur verschil van mening ontstond. De partijen stonden tegenover elkaar, waardoor ze de focus op het onderwijs kwijtraakten. Het geloof werd belangrijker gevonden dan de kwaliteit van de lessen.
Conservatieve krachten (salafisten e.d.) hebben het dus voor het zeggen. Ook op het punt van erbarmelijk Nederlands krijg ik nog eens gelijk. Ik voerde het herhaaldelijk aan, op basis van het tv-interview met de oud-directeur.

quote:
Wat voormalig wethouder van onderwijs Leonard Geluk vooral bijstaat is dat met het schoolbestuur van Ibn Ghaldoun gewoonweg geen afspraken waren te maken. Hij probeerde het wel, maar de schoolleiding gaf nooit thuis. Een van de voorbeelden is de povere kwaliteit van het Nederlands van veel docenten. Daar moest echt verandering in komen, aldus de Onderwijsinspectie en Geluk.

Daarnaast zag Geluk, verantwoordelijk voor alle scholen in Rotterdam, dat het steeds slechter ging met de onderwijskwaliteit van de school. 'Het was een simpele maar harde constatering: de kwaliteit van deze school is zwak. Het onderwijs deugt niet. Het bestuur is onbetrouwbaar.'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oedt-vuil-spel.dhtml

Sluiten, die handel. Zo snel mogelijk graag!
  maandag 24 juni 2013 @ 13:29:41 #10
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_128190830
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:39 schreef nattehond123 het volgende:
Het ging net de goede kant op met Ibn Ghaldoun, maar nu maakt 's Neerlands grootste examenfraude ooit alles kapot. Allemaal opzet, vuile spelletjes en in het diepste geheim gesmede plannetjes om de school met de grond gelijk te maken, meent de oprichter.Na een wat rommelige start zag de toekomst van de enige islamitische middelbare school die Nederland rijk is er eindelijk rooskleurig uit; leerlingen haalden hogere cijfers, nog maar één vmbo-afdeling droeg het predicaat 'zwak' en er was een afbetalingsregeling getroffen voor de schulden van de school. Dat was totdat de grootschaligste eindexamenfraude ooit aan het licht kwam.En dat doet Belgaçem Naas, oprichter van de school, pijn. "Het is belachelijk wat er nu gebeurt", zegt hij volgens het AD. "Ik word er niet blij van, maar fraude met eindexamens kan op elke school voorkomen. Het verschil is dat als het elders was gebeurd, de diploma's gewoon waren uitgereikt." Naas gaat daarom uit van een vuil spelletje: "Dit is van buiten aangestuurd om de school in problemen te brengen. De leerlingen die dit hebben gedaan, zijn hiertoe aangezet. Ze zijn ingepalmd.''

Zo typisch dit meteen in de slachtofferrol duiken zoals ze altijd doen, ik wacht nog tot de discriminatie kaart getrokken wordt.
Heb je hier bewijs voor bronnen.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 13:29:49 #11
8781 crew  Frutsel
pi_128190835
Dat dit topic een slotje krijgt is dan ook een complot
Het feit dat er al een centraal Ghaldoun topic is dan ook een opzet van de moderators om daarmee de users als fraudeurs weg te zetten of om elkaar een oor note aan te naaien. De onmiddellijke sluiting van dit topic wordt daarmee feit , deels omdat er bezuinigd moet worden op het aantal moduren en slotjes.

Uw eerwaardige slachtoffermod: Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')