Ik heb dan weer juist een sterke voorkeur voor het kinderdagverblijf.
Mijn kind heeft nagenoeg altijd dezelfde leidsters ondanks dat het uiteraard wel rommelt qua contracten. Maar ook invallers komen uit dezelfde pool en dus bekend.
Ik vind bij ziekte en vakantie van de leidsters de continuïteit vanuit het kdv juist een groot pluspunt.
Ook sta ik verbaasd wat mijn zoontje daar leert en oppikt. Hij zit in een verticale groep van 0-4 jaar en hij trekt zich op aan de ouderen en leert rekening te houden met de jongeren. En groepsgedrag werkt zeer positief bij hem voor dingen waar hij thuis moeilijk over doet en daar zo in mee gaat.
Echter voor jouw specifieke situatie moet je maar net een kdv met flexibele opvang in de buurt hebben. Ik woon in een grote stad en het is zelfs hier bijna niet te vinden.
De flexibiliteit qua aantal af te nemen uren per week is bij een gastouder vaak groter.
Maar ik vind ziekte of vakantie dan weer een lastig punt bij een gastouder.
Het is leuk dat het gastouderbureau een vervanger aanbiedt maar mijn kind kent de vervanger ook niet dus dat zou ik nooit doen.
Als de gastouder schoolgaande kinderen heeft gaat zij in het hoogseizoen en ik vind het juist zo'n voordeel dat ik de eerste 4 jaar nog buiten het hoogseizoen op vakantie kan.
En als mijn kind ziek is wil ik gewoon bij hem zijn hoor dus vrij neem ik toch wel. Of nou ik schuif gewoon wat met dagen. Dat is het voordeel met niet alle dagen werken. Je haalt nog eens makkelijk een dagje in.
Wij zijn toen het er op leek dat we geen plek konden krijgen bij een kdv, wezen kijken bij gastouders. Nou ligt het vast ook aan de grote stad waar ik in woon

maar ik had niet het idee dat deze gastouders deden aan werken met thema's en een bijdrage leverden aan de ontwikkeling in de mate dat het kdv nu doet.
[ Bericht 6% gewijzigd door laziness op 25-06-2013 16:17:58 (aanvulling) ]