abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128183497
Hallo!

Ik ben een vrouw van 23 en anderhalf jaar geleden heb ik een knobbel in mijn borst ontdekt. Echo gehad en het was niks verontrustends. Ik moest om de 6 maanden op controle, maar omdat ik zwanger raakte en onwijs pijnlijke borsten had heb ik het pas 3 maanden na mijn bevalling weer laten controleren. Toen was er een duidelijke afwijking te zien. De knobbel was gegroeid en aan het woekeren (zo noemden ze het). Biopsie gehad. Uitslag was een fibroadenoom. Die staat er ook om bekend dat hij door hormonen kan groeien (zwangerschap). Na een half jaar weer controle, bleek hij toch stevig door te groeien. Hij is nu 5.4cm, maar omdat hij zo'n rare vorm heeft kon hij ook groter zijn dan op de echo te zien was. Ook steekt en brandt mijn borst heel vaak, dus besloten de knobbel eruit te laten halen.

Donderdag moet ik naar de Anesthesist, en daarna hoor ik wat de datum van de operatie is.
En misschien is het dom, maar ik ben toch zenuwachtig. Heeft iemand hier ervaring mee?
Deed het pijn na de tijd, was de narcose raar of eng?

Normaal ben ik helemaal niet zo'n zenuwpees alleen mijn borsten zijn altijd al enorm gevoelig geweest en ik heb er dus een grote hekel aan dat daar nu juist iets aan moet gebeuren.

Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaring hebben!
pi_128331828
Hoi , heel iets anders dan jij hebt , maar ik heb een goedaardige tumor laten weghalen in mijn nek .Ik heb er heel veel baat bij het litteken tweemaal daags in te smeren met siliconengel.....desgevraagd wil ik wel meer vertellen over de ingreep hoewel dat uiteraard niet is te vergelijken met jouw situatie.
pi_128333112
Nou, je mag best je verhaal doen hoor! ging je ook onder narcose?
pi_128333645
In eerste instantie ging ik naar de huisarts om een vetbultje niet groter dan een erwt te laten verwijderen . Weefsel werd in het lab onderzocht en bleek een goedaardige tumor te zijn
(benigne granuloma cell tumor) om precies te zijn , er zat nog een gedeelte dus afspraak bij de poli oncologi en daar weer een ingreep onder plaatselijke verdoving.......dit had ook niet het gewenste resultaat dus nog een keer ingreep onder plaatselijke verdoving.
Er bleek nog een restje te zitten wat toen uiteindelijk onder narcose is weggehaald.
Nu is dus eindelijk alles weg maar ik heb een flinke jaap in mijn nek zitten , best wel een lastige locatie . De narcose vond ik trouwens meevallen.en ongeveer twee uur na de operatie was ik weer thuis.

groetjes
pi_128335951
Oh dat is fijn om te horen.. ik maak me altijd zo druk, en dan valt het allemaal reuze mee!

Wel jammer van die jaap in je nek! Dat had best wat subtieler kunnen gebeuren haha volgens mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')