Hallo!
Ik ben een vrouw van 23 en anderhalf jaar geleden heb ik een knobbel in mijn borst ontdekt. Echo gehad en het was niks verontrustends. Ik moest om de 6 maanden op controle, maar omdat ik zwanger raakte en onwijs pijnlijke borsten had heb ik het pas 3 maanden na mijn bevalling weer laten controleren. Toen was er een duidelijke afwijking te zien. De knobbel was gegroeid en aan het woekeren (zo noemden ze het). Biopsie gehad. Uitslag was een fibroadenoom. Die staat er ook om bekend dat hij door hormonen kan groeien (zwangerschap). Na een half jaar weer controle, bleek hij toch stevig door te groeien. Hij is nu 5.4cm, maar omdat hij zo'n rare vorm heeft kon hij ook groter zijn dan op de echo te zien was. Ook steekt en brandt mijn borst heel vaak, dus besloten de knobbel eruit te laten halen.
Donderdag moet ik naar de Anesthesist, en daarna hoor ik wat de datum van de operatie is.
En misschien is het dom, maar ik ben toch zenuwachtig. Heeft iemand hier ervaring mee?
Deed het pijn na de tijd, was de narcose raar of eng?
Normaal ben ik helemaal niet zo'n zenuwpees alleen mijn borsten zijn altijd al enorm gevoelig geweest en ik heb er dus een grote hekel aan dat daar nu juist iets aan moet gebeuren.
Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaring hebben!