abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128173851
Heeft iemand ervaring hiermee? Is het resultaat mooi? Netjes?

Ik heb zelf geen even muren (veel gerepareerde delen etc.), wil eigenlijk een soort van structuurverf effect, nu zie ik dat ze die Alabastine verkopen.

Werkt het echt zoals ze adverteren, of kan je liever geld besparen en een normale structuurverf kopen? Wat ik bedoel dus, is er een meerwaarde boven gewoon structuurverf?

De ondergrond is ook soort van structuur, neem aan dat je gewoon met een blokwitter hierover kan en daarna de structuur roller deroverheen knallen?

Als er meer ervaringen hiermee zijn, graag!

Hier meer informatie over het product:
http://www.alabastine.nl/(...)ctuurverf/#how-apply
  zondag 23 juni 2013 @ 23:41:19 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128175319
Zitten er gaten/scheuren in de muur?

In zijn algemeenheid gesproken ga je dergelijke dingen niet oplossen met wat voor verfje-voor-beschadigde-muren dan ook, doorgaans komen de scheuren op een gegeven moment weer gewoon terug... :{ en daarnaast is Alabastine ook nog eens gewoon peperduur. Mijn ervaring is dat dat soort verfjes doorgaans de beloftes niet echt waarmaakt.

Het lijkt mij slimmer om eerst die oude verflagen af te steken, eventuele gaten/scheuren op te vullen met gips en van die reparatietape (naam vergeten), en daarna weer te schilderen met 'gewone' structuurverf.
Wel een hoop meer werk uiteraard...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128175898
KlusKonijn :') (grappige naam).

Gaten zitten er niet in de muur (die heb ik opgevuld met plamuur), alleen de muren zijn erg oneven, en ik vind structuurverf een mooi effect hebben. Ik vind helemaal gladde muren eigenlijk niet zo heel mooi, ik vind stucwerk zeer gaaf maar dat kost ook wat. (en zelf kan ik dat niet).

Vandaar de keuze voor deze verf.

Dit is een erg oud flat appartement, denk dat de flat jaren '60 ofzo is. Zoals ik zei, ik hoef geen gladde muren, als dit product zijn naam waarmaakt vind ik het ook goed. Maar als het overbetaalde onzin is omdat gewone structuurverf hetzelfde doet, koop ik dat liever.

Maar ze beweren dat het elastisch is en ook zo blijft, en dat het blijvend kleine oneffenheden
opvult enzo.

Oh ja, ik moet mijn hele huis verven, dus ik heb liever geen ander gedoe erbij (als het niet noodzakelijk is). Daarom leek mij dit de oplossing.
pi_128176433
ik heb er ruime ervaring mee in mijn midden jaren 60 appartement. Het werkt inderdaad vrij goed, kleine scheurtjes etc. verdwijnen er goed onder. Ik heb het zelf met een blokwitter dik opgezet en daarna met een grove stuctuurroller uitgerold.

Je hebt er wel een stuk meer van nodig dan op de verpakking staat, dacht dat er 12m2 per emmer staat, maar je mag blij zijn als je er 10 m2 mee haalt.

Let ook even op als je de emmer openmaakt; het moet helemaal smeuig zijn, geen opgedroogde stukjes aan de rand en redelijk makkelijk roeren. Als dat niet het geval is meteen terugbrengen. Kan dat ik pech heb gehad, maar bij mij zat er een slechte tussen die ik toch maar tegen de muur heb gesmeerd en dat zie je toch nog.

Mijn appartement staat te koop, dus al je wilt zien hoe het geworden is:
http://www.funda.nl/koop/(...)ster-keijzerlaan-11/
  maandag 24 juni 2013 @ 00:09:18 #5
323439 HetKlusKonijn
pi_128176716
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:52 schreef yup het volgende:
KlusKonijn :') (grappige naam).

Gaten zitten er niet in de muur (die heb ik opgevuld met plamuur), alleen de muren zijn erg oneven, en ik vind structuurverf een mooi effect hebben. Ik vind helemaal gladde muren eigenlijk niet zo heel mooi, ik vind stucwerk zeer gaaf maar dat kost ook wat. (en zelf kan ik dat niet).

Vandaar de keuze voor deze verf.
Snappum. En dank voor je complimenten over mijn username. :P

quote:
Dit is een erg oud flat appartement, denk dat de flat jaren '60 ofzo is. Zoals ik zei, ik hoef geen gladde muren, als dit product zijn naam waarmaakt vind ik het ook goed. Maar als het overbetaalde onzin is omdat gewone structuurverf hetzelfde doet, koop ik dat liever.

Maar ze beweren dat het elastisch is en ook zo blijft, en dat het blijvend kleine oneffenheden
opvult enzo.

Oh ja, ik moet mijn hele huis verven, dus ik heb liever geen ander gedoe erbij (als het niet noodzakelijk is). Daarom leek mij dit de oplossing.
Die verf van Alabastine KAN de oplossing zijn die je zoekt, maar voor een heel huis... :X dat gaat in de papieren lopen! En zoals Avondmens al zegt, vaak is wat op de verpakking staat wel een heel erg optimistische inschatting van wat je nodig hebt.
Ik zou toch eerst een wat goedkoper merk uitproberen, desnoods op één muur of kamer of zo, en dan zien of het resultaat je bevalt of niet.
Hopelijk duiken er nog wat verf-deskundigen op in dit topic.

EDIT: leuk appartement Avondmens, ziet er prima uit!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_128176905
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Snappum. En dank voor je complimenten over mijn username. :P

[..]

Die verf van Alabastine KAN de oplossing zijn die je zoekt, maar voor een heel huis... :X dat gaat in de papieren lopen!
Mijn huis is maar 30 vierkante meter :') Dus dat het qua kosten wel meevalt, denk dat 2 emmers voor mij ruim zat is.

En mooi huis idd van avondmens ^O^
  maandag 24 juni 2013 @ 00:22:42 #7
323439 HetKlusKonijn
pi_128177249
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:13 schreef yup het volgende:

[..]

Mijn huis is maar 30 vierkante meter :') Dus dat het qua kosten wel meevalt, denk dat 2 emmers voor mij ruim zat is.

En mooi huis idd van avondmens ^O^
Ah, 30 vierkante meter! Nou, dan zal je niet meteen failliet gaan aan de alabastine-verf schat ik zo.

Ziet er inderdaad prima uit, dat huis van Avondmens. Ik zie nauwelijks het verschil tussen zijn/haar met structuurverf bewerkte muren en muren die gestuct zijn. ^O^
pi_128183378
Oh ja nog een vraag, voor erg ruwe oppervlakken moet je een zo dik mogelijk structuur gebruiken (dus grove roller), anders zie je het alsnog, right?
pi_128191114
Dank voor de complimenten over mijn hut, hij staat te koop dus als je iemand weet :)

Ik zou bij dit spul altijd de meest grove roller gebruiken; dan heeft het het meest effect
  maandag 24 juni 2013 @ 22:49:25 #10
378489 Zhero
Koekoek!
pi_128218925
Hebben ons appartement de afgelopen weken ook geheel gedaan met structuurverf, en dan wel het Gamma merk. Echt prachtig resultaat! We hadden eerst alle muren voorgestreken met voorstrijk voor sierpleister, paar daagjes laten drogen en toen structuurverf eroverheen. Je kan ook allemaal kleuren laten mengen bij Gamma :) . Over het gamma merk hadden we vooraf natuurlijk wat twijfels aangezien deze stukken goedkoper is, maar zoals gezegd mag het resultaat er zijn :) . Het is wel een erg tijdrovend werkje en zeker aan te raden om het met twee mensen te doen!
pi_128222134
Ik had ergens in huis ooit ook ergens een muurtje met bobbels en gaten.
Toen heb ik een emmertje Knauf stuc-primer gekocht, kost ongeveer 12 Euro en daar kan je veeeeeeeeeeel gaatjes, scheurtjes en andere oneffenheden mee glad krijgen (+ aanschafkosten plamuurmesje).
Daarna met el-cheaponi stuctuurverf erover en het zag er best wel prima uit.

Ga je scheuren proberen weg te verven die komen door het materiaalgebruik (houten platen of gips met naden bijvoorbeeld) dan kan je het vergeten, gaat weer scheuren na een tijdje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')