De kinderrekening heeft even geen prioriteit

Waarschijnlijk krijg je er bij HSBC toch niet zo'n gaaf mini-pinautomaatding bij

Dubai is vooral warm, op het moment. Hoewel het qua temperatuur eigenlijk best meevalt (zo rond de 40 graden) voelt het erg warm. Dat je inademt, en lucht heet aanvoelt in je neus. Eergisteren stond er een flinke wind, en dat voelt als een hete föhn. Als de zon eenmaal weg is, is het wel best prettig.
Verder ben ik nu vooral bezig het huis op orde te krijgen, dus dat is niet zo heel spannend. Ik heb voorlopig nog geen rijbewijs en dus ook geen auto, dus ik ben afhankelijk van hub en taxi's, helaas. Ik kreeg net een mailtje van de nieuwe school, met het verzoek ze te bellen, en realiseerde me dat ik niet eens weet of de telefoon eigenlijk is aangesloten

Een simkaart moet ik nog kopen.
Het vroegere beste vriendje van jongste z'n Bangkokse beste vriendje blijkt op pakweg 200 m afstand te wonen van ons, en daar waren de kinderen enorm blij mee. Grappig om te zien hoe dat vrijwel onmiddellijk klikt, omdat dat jongetje 5000 km verderop toch ook dezelfde speelstijl heeft.
Huis op orde krijgen is wel leuk maar onwennig: het is nogal groot. En mijn grote plezier: van een keukentje van 3m
2 heb ik nu opeens een keuken van 20m
2. Waarbij het werkoppervlak ook nog eens hoger ligt dan m'n knieën

Ik kook graag, en met deze keuken en bovendien de onvoorstelbare hoeveelheid ingredienten in de supermarkt, wordt dat een plezier.
Ah ja... supermarkt.... Ook nogal groots. Ik had gisteren Iraanse kool, Nederlandse aardbeien, Amerikaanse aardappelen.. oh nee, ik had de Franse genomen. Oh en Pakistaanse pijnboompitjes, want die zijn goedkoper dan Turkse

Waar ik in BKK m'n best moest doen om sommige specerijen te vinden, waren hier de zakken komijn en koriander zo groot, dat m'n potten (pakweg 5 keer groter dan een silvopotje) te klein zijn.
Naja, zo ben ik dus voorlopig even voornamelijk aan het huisvrouwen. Niet m'n favoriete (of meest succesvolle

) rol, maar de boel moet even op z'n pootjes. Daarna kom ik wel weer...