Nederland maakt zich terecht weinig zorgen om hun reputatie in conspiracy-kringen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Het zegt mij genoeg. Deze beerput is veel dieper en Demmink is slechts het topje van de ijsberg. Ik kan mij geen andere reden bedenken waarom de regering hem dusdanig in bescherming neemt en de reputatie van Nederland op het spel zet. Kennelijk is het voor onze reputatie nog slechter als uitlekt dat er nog meerdere viespeuken betrokken zijn bij deze zaakjes. Joris Demmink offert zich op als zondebok in ruil voor onvoorwaardelijke steun van de overheid.
Sinds wanneer zijn het Amerikaanse congres en het Europese parlement 'conspiracy-kringen.' Zeg dan niets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nederland maakt zich terecht weinig zorgen om hun reputatie in conspiracy-kringen.
Ik lees dit op het internet, dus jij hebt een zieke geest?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:30 schreef Copycat het volgende:
Het internet wordt bevolkt door mensen met zieke geesten
Deze zaak wordt erg luguber. Is al in het Amerikaanse Congres besproken, maar in Nederland blijft ijzige stilte heersen.....quote:Heeft Demmink 'blind geluk' gehad?
Katholiek Nieuwsblad, donderdag 12 september 2013.
Thomas Lepeltak: 'Hoezo?'
"Die Demmink heeft ook wel blind geluk." Dat zou tijdens een lunch Eric Nordholt, oud-hoofdcommissaris van politie in Amsterdam gezegd hebben tegen vice-admiraal Nico Buis, voormalig hoofd van de BVD.
Bij de lunch was ook society-journalist Thomas Lepeltak aanwezig, die vroeg: "Hoezo?"
Waarschijnlijk gehangen
Nordholt vertelde daarop dat chauffeur Mosterd die morgen in 2004 bij de politie zou komen voor verhoor. Mosterd was de chauffeur van Joris Demmink, de toenmalige secretaris-generaal van Justitie. Volgens de politie zou Demmink - over wie in 2003 publicaties in de pers waren verschenen: hij zou het Anne Frankplantsoen in Eindhoven bezoeken om seksuele contacten te leggen met minderjarigen - wel degelijk in dat plantsoen zijn geweest. Mosterd overleed onverwacht de dag voor het verhoor op vijftigjarige leeftijd. Volgens Nordholt was dit voor Demmink "blind geluk" omdat deze bij verhoor van Mosterd waarschijnlijk gehangen zou hebben.
Troep
Lepeltak informeerde of er wel lijkschouwing was gehouden. Daarop zouden Nordholt en Buis hard gelachen hebben. "Ja, wat denk je?", zei Nordholt. Vervolgens vertelde Buis dat hij snel bij de BVD vertrokken was, omdat het daar een troep was waar hij niets mee te maken wilde hebben.
Kindermisbruik
Dit relaas heeft Lepeltak gedaan tijdens een bespreking op 22 maart ten huize van de familie Poot. Peter Poot heeft hem later verzocht hiervan een notariële verklaring te laten opstellen, zoals ook bij twee gevangenisdirecteuren is gebeurd, die al in het midden van de jaren negentig belastende feiten over Demmink hoorden. Joris Demmink is de voormalige secretaris-generaal van Justitie, die onder vuur ligt wegens aantijgingen van kindermisbruik.
4 weken gratis KN:Vier weken GRATIS KN lezen? Neem snel de proef op de som >>
Idd. Niet logisch.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb deze zaak niet echt gevolgd, maar waarom zouden ze een advocaat omleggen ipv de getuige zelf?
Poeh, daar stel je een vraag zeg. Eerlijk gezegd valt daar geen goed antwoord op te geven. Al zou het wel opvallen als iedereen die iets wil aankaarten in deze zaak 'toevallig' sterft.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:38 schreef Waaghals het volgende:
Ik heb deze zaak niet echt gevolgd, maar waarom zouden ze een advocaat omleggen ipv de getuige zelf?
Zou je de links er nog bij willen zetten?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:27 schreef quirigua het volgende:
Novum, vandaag :
Nieuw onderzoek in zaak-Demmink
Gepubliceerd: 27 sep 2013 07:26 Laatste update: 27 sep 2013 08:57 Algemeen
Het Openbaar Ministerie heeft een nieuw onderzoek ingesteld naar het vermeende kindermisbruik door voormalig topambtenaar van het ministerie van Veiligheid en Justitie Joris Demmink. Aanleiding voor het onderzoek is een brief van het Turkse OM waarin staat dat Demmink in 1996 Turkije is 'ingereisd'. Dat schrijft het AD vrijdag.
Demmink wordt al jaren in verband gebracht met het mogelijk misbruiken van drie minderjarige Turkse jongens in de jaren negentig. Demmink stelt echter sinds 1987 niet meer in Turkije te zijn geweest. Die verklaring is altijd overgenomen door de Nederlandse regering.
Vorig jaar besloot het OM nog na een oriënterend feitenonderzoek dat er onvoldoende bewijs was om Demmink te vervolgen. Toen was echter de informatie uit de brief niet bekend, laat justitie aan de krant weten. Het OM gaat contact opnemen met de Turkse autoriteiten.
De advocaat van Demmink, Harro Knijff, herhaalt in het AD dat zijn cliënt in de jaren negentig niet in Turkije is geweest.
Daarop Opstelten vandaag (Volkskrant) :
Opstelten: geen bemoeienis onderzoek Demmink
27/09/13, 16:07 − bron: ANP
© anp. Minister Opstelten van Justitie op het Binnenhof.
Minister Ivo Opstelten (Justitie en Veiligheid) bemoeit zich niet met een onderzoek van het Openbaar Ministerie naar voormalig topambtenaar van Justitie Joris Demmink. Volgens de bewindsman is een 'document' over de kwestie-Demmink naar het OM gestuurd. 'Ik bemoei me niet met de kwestie. Dat is aan het Openbaar Ministerie en de rechter', zei hij vrijdag na de ministerraad.
Demmink wordt al jaren in verband gebracht met seksueel misbruik van een minderjarige Turkse jongen. Volgens het AD is het door Opstelten bedoelde document een brief van het Turkse OM. Daarin zou staan dat Demmink 'op 20 juli 1996 naar Turkije is gereisd'. In die maand zou hij de Turkse jongen hebben misbruikt.
Demmink heeft altijd ontkend en gezegd dat hij sinds 1987 niet meer in Turkije is geweest. Tot nu toe heeft het OM nog geen aanleiding gezien om de voormalige topambtenaar te vervolgen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tegen-joris-demmink/quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zou je de links er nog bij willen zetten?
ook thnx, je was me voorquote:
Die houdt zich vast wel stil nu. Wat moet hij zeggen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:38 schreef polderturk het volgende:
Peter R de Vries had nog zijn mond vol over dat Demmink niet naar Turkije was geweest. Ik vraag me af wat hij hierover te zeggen heeft.
Die oude tweet. Tja, als hij het zegt, wie zijn wij dan om hem tegen te spreken.twitter:PeterRdeV twitterde op maandag 08-10-2012 om 14:54:21In zaak #Demmink is de wens de vader van veel verhalen: topman-justitie die pedofiel is... er is alleen geen bewijs, maar ach... reageer retweet
Peter is zo arrogant dat hij alle andere onderzoeken wegwuift. Of zelfs niet leest, want hij weet het beter.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die oude tweet. Tja, als hij het zegt, wie zijn wij dan om hem tegen te spreken.twitter:PeterRdeV twitterde op maandag 08-10-2012 om 14:54:21In zaak #Demmink is de wens de vader van veel verhalen: topman-justitie die pedofiel is... er is alleen geen bewijs, maar ach... reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |