abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128088783
ik heb al even een probleem met mijn vespa ciao. en ik weet niet of het aan mijn koppeling of het vliegwiel zelf ligt, namelijk:
ik kan de koppeling zelf niet hard vastdraaien, want dan kunnen de schijfjes niet meer los van elkaar lopen, en als ik ze niet vast genoeg draai, loop het vliegwiel los en draait het halve maantje dat op de as zit kapot.
wat me ook opviel is dat ik geen schroefdraad heb op de borg-ring die op het vliegwiel gaat, is dat standaard?
ligt het aan de koppeling, of aan het vliegwiel. en hoe kan ik het oplossen?
pi_128089655
Er hoort een ring eerst te komen tegen het vliegwiel aan die de bus van de poulie op de juiste afstand houd voor de koppeling.
http://www.jmpbonderdelen(...)ring-citta-ciao.html

[ Bericht 41% gewijzigd door Buikboor op 21-06-2013 19:11:25 ]
pi_128091340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:36 schreef Buikboor het volgende:
Er hoort een ring eerst te komen tegen het vliegwiel aan die de bus van de poulie op de juiste afstand houd voor de koppeling.
http://www.jmpbonderdelen(...)ring-citta-ciao.html
ja die heb ik er tussen, dat was de ring waarvan ik dacht dat er schroefdraad in moest.
moet die in principe ook zorgen dat de koppeling niet blokkeerd als je hem hard aandraaid ?
pi_128099381
die ring moet je met de opstaande rand naar de koppeling toe doen.
dan je krukasmoer vastdraaien, het beste ga je naar de gamma ofzo en haal je een zelfborgend moertje (met een kunstof ring er in) als het goed is kun je dan je koppeling fatsoenlijk aandraaien door een schroevendraaier tussen de vinnen van het vliegwiel te steken.

heb je de kogeltjes nog in de koppelingssegmenten zitten?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:09:48 #5
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128099538
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:05 schreef -niemand- het volgende:
als het goed is kun je dan je koppeling fatsoenlijk aandraaien door een schroevendraaier tussen de vinnen van het vliegwiel te steken.

Beter haal je een blokkeerbout, voor je het weet heb je een paar koelvinnen minder of je fikken stuk... ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128099581
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Beter haal je een blokkeerbout, voor je het weet heb je een paar koelvinnen minder of je fikken stuk... ;)
hoe hard draai jij die moer aan? kan gewoon prima, heb nooit anders gedaan.
en met die blokkeerbout is de kans heel groot dat je een gat in je zuiger drukt.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:17:43 #7
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_128099954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

hoe hard draai jij die moer aan? kan gewoon prima, heb nooit anders gedaan.
en met die blokkeerbout is de kans heel groot dat je een gat in je zuiger drukt.
Zolang je bougieschacht recht op de zuiger is, vormt dat geen probleem... je zuiger kan heel veel hebben, met een schuine schacht of een hele grote zuiger (als in auto/motor) is het niet zo verstandig, maar gaat het ook met beleid...

Bij een ciao kan het vliegwiel niet weg, maar ik heb ook wel eens een vliegwiel in een lantaarnpaal zien hangen omdat ie niet goed vast zat... (er staat een aantal NM voor, maar ik zou niet weten hoeveel dat voor een ciao is...)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_128107462
Oke heb even alles doorgelezen.
De balletjes in de segmenten zitten er in.
Heb die ring met de dunnere kant naar het vliegwiel toe.
Alleen ik denk dat er een deel van mijn koppeling dan mist want ik meen dat het plaatje waar de segmenten op zitten tegen het koppelingshuis klemt. Alleen zover ik weet is mijn koppeling compleet
pi_128110441
De dunne rand moet juist naar de koppeling toe. En heb je ook de startsegmenten er in zitten? Die moet je eerst naar binnen drukken.
pi_128121657
zo dus....

Voor deze koppeling...

en niet voor deze opstelling...

http://img221.imageshack.us/img221/3118/img20120527173448vx.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 22% gewijzigd door Buikboor op 22-06-2013 17:29:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')