Hier een verzameling van mijn foto's genomen met mijn Samsung Galaxy S2 telefoon.
Mijn eerste attempts en opmerkingen welkom. Ik gebruik instagram om wat overlay effectjes te gebruiken en daarin steeds het mees bijpassende te vinden voor die foto of wat mij t meest aanspreekt. En probeer wel enig diversiteit in te vinden zodat niet alle foto's hetzelfde eruit zien.
Ik bemerk wel dat het soms wat onnatuurlijk is, alhoewel dat niet altijd ongewenst is, soms is het effect alleen belangrijk, hoe dan ook bereikt.
Heb ook Phoshop CS 3 Ge-installeerd en een vriend gaat me wat kneepjes bijbrengen.
Aviary heb ik op mijn telefoon staan, zou ook een pc versie van zijn, maar mijn windows store 8 op windows 8 can't connect with the internet dus geen idee.. als iemand een exe installatie zou hebben toevallig graag!
http://web.stagram.com/n/incension/Maar de hoofdreden meer voor dit topic is, de discussie voor camera's die ik wellicht wil aanschaffen. Heb niet zon' groot budget, en wil eigenlijk niet meer dan bijv 250 euro 2de hands of nieuw besteden. Of moet ik daar toch meer voor uittrekken. En hoeveel verschil in kwaliteit kan ik bemerken tussen. Heb geen idee waar ik op moet letten, want volgens mij is het letten op megapixels alleen net zo noob als de megabytes in videokaarten vermoed ik? Bijv megapixel van Samsung galaxy S2 is niet veel hoger/lager dan camera's als ik zo op internet kijk.
Mijn voorkeur in fotografie gaat uit naar: Natuur in de zin van bomen, groen, bloemen en bos, misschien enige architechtuur maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit, zo min mogelijk "onnatuurlijks" los genomen. Ook heb ik voorkeur naar mensen fotografie .
Ik ben echt volkomen nieuw! En ben niet bekend met allerlei functies, Bijvoorbeeld op mijn Samsung galaxy S2 staat Exposure value wanneer hier gebruik van maken? White Balance. ISO. Outdoor visibility, Auto Contrast.
Ik speel hier dan mee, en merk dat je heel andere foto's krijgt, maar de vraag hoe het enigzins "juist" te gebruiken geen idee..