abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:13:54 #1
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128026483
Hoi,

Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht in de hoop die avond eens even lekker te gaan gamen zoals nooit tevoren.
Niets was echter minder waar. De specs voor gaming zijn an sich prima, maar de netwerkkaart lijkt voor geen meter te functioneren.
Het gaat hier om een Medion Akoya P5346 E. Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
Ik heb een Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter als draadloze netwerkkaart. Driver scan en Windows Apparaatbeheer (o.i.d.) geven geen outdated drivers aan.
Als router/modem staat er de ZTE H220N (KPN Experia Box). Ik heb deze al eens vergeefs gereset en aan/uit gedaan.

Iemand die mij kan helpen?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:15:49 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128026549
Wifi dus...

Wat is de afstand tussen je router/modem en de pc?
Wat zit daar tussen?
Staat de compter in een computermeubel?
So we just called him Fred
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:19:56 #3
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128026710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef OudeBok het volgende:
Hoi,

Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht in de hoop die avond eens even lekker te gaan gamen zoals nooit tevoren.
Niets was echter minder waar. De specs voor gaming zijn an sich prima, maar de netwerkkaart lijkt voor geen meter te functioneren.
Het gaat hier om een Medion Akoya P5346 E. Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
Ik heb een Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter als draadloze netwerkkaart. Driver scan en Windows Apparaatbeheer (o.i.d.) geven geen outdated drivers aan.
Als router/modem staat er de ZTE H220N (KPN Experia Box). Ik heb deze al eens vergeefs gereset en aan/uit gedaan.

WIFI :') :')

gewoon even kabeltje trekken en je hebt het gezeik niet meer.
Wat je ook kan proberen is kijken of er nog kanalen in je buurt niet gebruikt worden door WIFI (desnoods op 5GHz al weet ik niet of je router die ondersteund) en je WIFI kanaal daarop instellen.

Als je geen idee hebt waar ik het over heb trek dan gewoon een kabeltje is je probleem voorgoed opgelost. Kabel is sowieso stabieler en daardoor veel beter om mee te gamen. Over het algemeen ook sneller en dus een lagere ping, hoger snelheid ect.
Beware of the Raping Zebra's
pi_128026919
Met wifi kunnen de download snelheden dan wel hoog zijn, je ping is nooit constant, en vaak valt je verbinding zelfs kort weg. Nooit gamen via wifi.
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:25:29 #5
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_128026931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:19 schreef netolk het volgende:

[..]

WIFI :') :')

gewoon even kabeltje trekken en je hebt het gezeik niet meer.
Wat je ook kan proberen is kijken of er nog kanalen in je buurt niet gebruikt worden door WIFI (desnoods op 5GHz al weet ik niet of je router die ondersteund) en je WIFI kanaal daarop instellen.

Als je geen idee hebt waar ik het over heb trek dan gewoon een kabeltje is je probleem voorgoed opgelost. Kabel is sowieso stabieler en daardoor veel beter om mee te gamen. Over het algemeen ook sneller en dus een lagere ping, hoger snelheid ect.
Inderdaad dit. Kabeltje trekken of ethernet over power(powerline) oplossing ^O^
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_128026932
quote:
Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
dit is gewoon pertinent niet waar, je Experia Box is een router, hier kun je zoveel computers op aansluiten als je maar wilt. Internet delen via een laptop is nooit een goed idee.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:30:23 #7
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128027121
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

dit is gewoon pertinent niet waar, je Experia Box is een router, hier kun je zoveel computers op aansluiten als je maar wilt. Internet delen via een laptop is nooit een goed idee.

ook dat idd
extra zooi die het netwerk trager maakt, een switch of router valt over het algemeen nog wel aangezien die er voor gemaakt zijn. Maar een laptop gaat zeker vertraging leveren (vooral als die zelfde laptop via wifi ook verbinding met de router maakt...)
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:53:13 #8
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128027954
Kabel trekken is niet echt een optie. De router staat in de woonkamer en de PC in mijn slaapkamer. Dan moet ik een kabel trekken langs alle plinten die ook nog door drie deuren heen moet. Niet in een computermeubel. Het vreemde is dat de wifi op m'n laptop wel prima werkt, maar die op m'n PC niet, zelfs niet als ik de verbinding van m'n laptop uitschakel.
Ik ga inderdaad even naar de kanalen kijken. Hij staat nu op auto. Ondersteunt alleen 2,4 GHz denk ik?, maar is het misschien iets als ik de channel width op 40Mhz zet ipv 20 Mhz?
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:00 #9
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128028176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:53 schreef OudeBok het volgende:
Kabel trekken is niet echt een optie. De router staat in de woonkamer en de PC in mijn slaapkamer. Dan moet ik een kabel trekken langs alle plinten die ook nog door drie deuren heen moet. Niet in een computermeubel. Het vreemde is dat de wifi op m'n laptop wel prima werkt, maar die op m'n PC niet, zelfs niet als ik de verbinding van m'n laptop uitschakel.
Ik ga inderdaad even naar de kanalen kijken. Hij staat nu op auto. Ondersteunt alleen 2,4 GHz denk ik?, maar is het misschien iets als ik de channel width op 40Mhz zet ipv 20 Mhz?
Ik zei al als je geen idee hebt wat ik zeg niet aan beginnen...

Maar begrijp ik het nu goed dat je laptop wel fatsoenlijk werkt en dat usb ding niet?

als dat zo is heb je dan de drivers wel fatsoenlijk geïnstalleerd?
en toch zou ik voor een kabel gaan (gewoon ondergronds naar meterkast daar gaat genoeg omhoog zodat het waarschijnlijk wel netjes te doen is)

of idd zo'n powerline ding
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:04:27 #10
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128028372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef netolk het volgende:

[..]

Ik zei al als je geen idee hebt wat ik zeg niet aan beginnen...

Maar begrijp ik het nu goed dat je laptop wel fatsoenlijk werkt en dat usb ding niet?

als dat zo is heb je dan de drivers wel fatsoenlijk geïnstalleerd?
en toch zou ik voor een kabel gaan (gewoon ondergronds naar meterkast daar gaat genoeg omhoog zodat het waarschijnlijk wel netjes te doen is)

of idd zo'n powerline ding
Laptop werkt prima op wifi en haal er 1MB/s downloadsnelheid op. Als wifi al werkt op desktop, haalt ie er.. zo'n 60 kb/s op. Flink verschil :').

Mijn lijn komt overigens niet binnen bij de meterkast, maar bij de muur. Beetje verouderd, maar goed.

Drivers zijn goed geïnstalleerd. Heb de laatste beschikbare drivers erop, maar nog altijd zonder resultaat.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:05:55 #11
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128028432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:04 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Laptop werkt prima op wifi en haal er 1MB/s downloadsnelheid op. Als wifi al werkt op desktop, haalt ie er.. zo'n 60 kb/s op. Flink verschil :').

Drivers zijn goed geïnstalleerd. Heb de laatste beschikbare drivers erop, maar nog altijd zonder resultaat.
Dan is dat ding gewoon ruk
sowieso zou ik niet voor een usb adapter gaan. Zeker niet als het voor definitief gebruik is. Koop dan gewoon een draadloos netwerk kaart die je in je pckast kan stoppen
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:07:06 #12
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128028486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:05 schreef netolk het volgende:

[..]

Dan is dat ding gewoon ruk
sowieso zou ik niet voor een usb adapter gaan. Zeker niet als het voor definitief gebruik is. Koop dan gewoon een draadloos netwerk kaart die je in je pckast kan stoppen
Nog mooier, deze 'adapter' zat er prebuilt in en is via de buitenkant niet eens te zien. MIsschien kan ik het beste maar een powerline aanschaffen :').
pi_128028545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:07 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nog mooier, deze 'adapter' zat er prebuilt in en is via de buitenkant niet eens te zien. MIsschien kan ik het beste maar een powerline aanschaffen :').
...je bedoelt dat je een interne/onboard wifi-adapter hebt, maar daar geen antenne(s) op aangesloten hebt?

Ja vind je het gek dat'ie het dan niet doet :')_
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:09:13 #14
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128028586
whut?
ze prebuilden een adapter via USB ipv. gewoon een PCI poort te gebruiken?
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:11:23 #15
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128028688
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...je bedoelt dat je een interne/onboard wifi-adapter hebt, maar daar geen antenne(s) op aangesloten hebt?

Ja vind je het gek dat'ie het dan niet doet :')_
Hoe kan ik dan wel een verbinding opzetten? Het enige wat erg stoort is geregeld wegvallen en slechte snelheden.
Ja sorry, ik ben niet heel erg goed met computers. Ik weet oppervlakkig gezien wel wat van specs hier en daar, maar de rest is magie voor mij :').
pi_128028753
Er zal altijd wel een klein lekje in het cirquit zijn waardoor je een miniem signaaltje kunt opvangen.

Ga nou maar die antennes zoeken en kijken waar je ze op moet schroeven.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:11:09 #17
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128033411
Laat het maar even weten als je nog steeds bagger internet hebt als je de antenne(s) er aan hebt zitten
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:19:50 #18
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128033778
quote:
Hoi,

Je hebt precies de verkeerde combinatie te pakken. Een Medion PC met een waardeloze netwerkkaart en een ZTE Experiabox die klote is.

Wij hebben ook een Medion PC met ook een ZTE experiabox. Trek maar een kabel of koop een fatsoenlijke wireless USB stick als je echt goed draadloos wil. Aangezien je laptop het wel goed doet.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:22:15 #19
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128033880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:11 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Hoe kan ik dan wel een verbinding opzetten? Het enige wat erg stoort is geregeld wegvallen en slechte snelheden.
Ja sorry, ik ben niet heel erg goed met computers. Ik weet oppervlakkig gezien wel wat van specs hier en daar, maar de rest is magie voor mij :').
Wij hebben ook een Medion PC, en op de achterkant is nergens een aansluiting te vinden voor een externe antenne, anders had ik er allang een op geschroeft.
pi_128034113
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:22 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Wij hebben ook een Medion PC, en op de achterkant is nergens een aansluiting te vinden voor een externe antenne, anders had ik er allang een op geschroeft.
Dan zit die intern en zul je een bijpassende coax-kabel en antenne zelf erop moeten zetten.
Of het idee is echt dat de antenne in de kast zelf zit, maar ook dan is het bereik per definitie slecht aangezien de kast zelf ook gebouwd is (of zou moeten zijn) om straling af te schermen.

-edit-
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het dan zit. Kun je een foto maken van je moederbord en evt. aanwezige uitbereidingskaarten?
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:49:19 #21
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128034961
Zal zien of dat nog deze week gaat lukken. Ding is trouwens misschien 2 jaar oud, dus iets ouder als die van TS. Maar ik denk dat er technisch niet veel veranderd is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:36:50 #22
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128108148
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:49 schreef .Neovo. het volgende:
Zal zien of dat nog deze week gaat lukken. Ding is trouwens misschien 2 jaar oud, dus iets ouder als die van TS. Maar ik denk dat er technisch niet veel veranderd is.
Ik kan een bracket uit de achterkant halen en dan de antenne eruit laten steken. Inbouw van wifi-module gaat dan per PCI chip.

Overigens heb ik bij MyCom voor 50 ekkies een setje homeplugs aangeschaft. Werkt zo belachelijk goed. Kabel trekken was dus geen optie vanaf de experia box, maar dit is goud.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:09:58 #23
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128121757
Ik heb de kast ook opengehad, even snel gekeken, maar ik kon dat draadloze geval zo snel dat ding niet vinden :') Aangezien in in Windows als USB 2.0 Wireless adapter wordt weergegeven, zal er ergens wel een usb dingetje zitten.

Ik heb ook van die homeplugs aangeschaft. Aangezien na een paar meter draadloos de snelheid al inzakt is het een grote verbetering. Haal nu gewoon de max. internetsnelheid van 40mb, dat is me wel voldoende.

Kabel trekken is hier ook niet te doen eigenlijk.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:13:59 #24
189216 netolk
maar dan andersom
pi_128133832
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:36 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik kan een bracket uit de achterkant halen en dan de antenne eruit laten steken. Inbouw van wifi-module gaat dan per PCI chip.

Overigens heb ik bij MyCom voor 50 ekkies een setje homeplugs aangeschaft. Werkt zo belachelijk goed. Kabel trekken was dus geen optie vanaf de experia box, maar dit is goud.
Oke, dus het is nu gefixed met van die powerline dingen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:14:22 #25
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_128133843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:13 schreef netolk het volgende:

[..]

Oke, dus het is nu gefixed met van die powerline dingen?
Yes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')