WIFIquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef OudeBok het volgende:
Hoi,
Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht in de hoop die avond eens even lekker te gaan gamen zoals nooit tevoren.
Niets was echter minder waar. De specs voor gaming zijn an sich prima, maar de netwerkkaart lijkt voor geen meter te functioneren.
Het gaat hier om een Medion Akoya P5346 E. Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
Ik heb een Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter als draadloze netwerkkaart. Driver scan en Windows Apparaatbeheer (o.i.d.) geven geen outdated drivers aan.
Als router/modem staat er de ZTE H220N (KPN Experia Box). Ik heb deze al eens vergeefs gereset en aan/uit gedaan.
Iemand die mij kan helpen?
Inderdaad dit. Kabeltje trekken of ethernet over power(powerline) oplossingquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:19 schreef netolk het volgende:
[..]
WIFI![]()
![]()
gewoon even kabeltje trekken en je hebt het gezeik niet meer.
Wat je ook kan proberen is kijken of er nog kanalen in je buurt niet gebruikt worden door WIFI (desnoods op 5GHz al weet ik niet of je router die ondersteund) en je WIFI kanaal daarop instellen.
Als je geen idee hebt waar ik het over heb trek dan gewoon een kabeltje is je probleem voorgoed opgelost. Kabel is sowieso stabieler en daardoor veel beter om mee te gamen. Over het algemeen ook sneller en dus een lagere ping, hoger snelheid ect.
dit is gewoon pertinent niet waar, je Experia Box is een router, hier kun je zoveel computers op aansluiten als je maar wilt. Internet delen via een laptop is nooit een goed idee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef OudeBok het volgende:
Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
ook dat iddquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
dit is gewoon pertinent niet waar, je Experia Box is een router, hier kun je zoveel computers op aansluiten als je maar wilt. Internet delen via een laptop is nooit een goed idee.
Ik zei al als je geen idee hebt wat ik zeg niet aan beginnen...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:53 schreef OudeBok het volgende:
Kabel trekken is niet echt een optie. De router staat in de woonkamer en de PC in mijn slaapkamer. Dan moet ik een kabel trekken langs alle plinten die ook nog door drie deuren heen moet. Niet in een computermeubel. Het vreemde is dat de wifi op m'n laptop wel prima werkt, maar die op m'n PC niet, zelfs niet als ik de verbinding van m'n laptop uitschakel.
Ik ga inderdaad even naar de kanalen kijken. Hij staat nu op auto. Ondersteunt alleen 2,4 GHz denk ik?, maar is het misschien iets als ik de channel width op 40Mhz zet ipv 20 Mhz?
Laptop werkt prima op wifi en haal er 1MB/s downloadsnelheid op. Als wifi al werkt op desktop, haalt ie er.. zo'n 60 kb/s op. Flink verschilquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik zei al als je geen idee hebt wat ik zeg niet aan beginnen...
Maar begrijp ik het nu goed dat je laptop wel fatsoenlijk werkt en dat usb ding niet?
als dat zo is heb je dan de drivers wel fatsoenlijk geïnstalleerd?
en toch zou ik voor een kabel gaan (gewoon ondergronds naar meterkast daar gaat genoeg omhoog zodat het waarschijnlijk wel netjes te doen is)
of idd zo'n powerline ding
Dan is dat ding gewoon rukquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:04 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Laptop werkt prima op wifi en haal er 1MB/s downloadsnelheid op. Als wifi al werkt op desktop, haalt ie er.. zo'n 60 kb/s op. Flink verschil.
Drivers zijn goed geïnstalleerd. Heb de laatste beschikbare drivers erop, maar nog altijd zonder resultaat.
Nog mooier, deze 'adapter' zat er prebuilt in en is via de buitenkant niet eens te zien. MIsschien kan ik het beste maar een powerline aanschaffenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Dan is dat ding gewoon ruk
sowieso zou ik niet voor een usb adapter gaan. Zeker niet als het voor definitief gebruik is. Koop dan gewoon een draadloos netwerk kaart die je in je pckast kan stoppen
...je bedoelt dat je een interne/onboard wifi-adapter hebt, maar daar geen antenne(s) op aangesloten hebt?quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:07 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nog mooier, deze 'adapter' zat er prebuilt in en is via de buitenkant niet eens te zien. MIsschien kan ik het beste maar een powerline aanschaffen.
Hoe kan ik dan wel een verbinding opzetten? Het enige wat erg stoort is geregeld wegvallen en slechte snelheden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...je bedoelt dat je een interne/onboard wifi-adapter hebt, maar daar geen antenne(s) op aangesloten hebt?
Ja vind je het gek dat'ie het dan niet doet_
Je hebt precies de verkeerde combinatie te pakken. Een Medion PC met een waardeloze netwerkkaart en een ZTE Experiabox die klote is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef OudeBok het volgende:
Hoi,
Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht in de hoop die avond eens even lekker te gaan gamen zoals nooit tevoren.
Niets was echter minder waar. De specs voor gaming zijn an sich prima, maar de netwerkkaart lijkt voor geen meter te functioneren.
Het gaat hier om een Medion Akoya P5346 E. Het internet werkt in principe alleen als ik mijn oude laptop gebruik als 'modem' doordat ik de internetverbinding die de laptop binnenkrijgt heb gedeeld. De Wi-Fi valt namelijk vaak weg of werkt gewoon bagger.
Ik heb een Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter als draadloze netwerkkaart. Driver scan en Windows Apparaatbeheer (o.i.d.) geven geen outdated drivers aan.
Als router/modem staat er de ZTE H220N (KPN Experia Box). Ik heb deze al eens vergeefs gereset en aan/uit gedaan.
Iemand die mij kan helpen?
Wij hebben ook een Medion PC, en op de achterkant is nergens een aansluiting te vinden voor een externe antenne, anders had ik er allang een op geschroeft.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:11 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hoe kan ik dan wel een verbinding opzetten? Het enige wat erg stoort is geregeld wegvallen en slechte snelheden.
Ja sorry, ik ben niet heel erg goed met computers. Ik weet oppervlakkig gezien wel wat van specs hier en daar, maar de rest is magie voor mij.
Dan zit die intern en zul je een bijpassende coax-kabel en antenne zelf erop moeten zetten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:22 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Wij hebben ook een Medion PC, en op de achterkant is nergens een aansluiting te vinden voor een externe antenne, anders had ik er allang een op geschroeft.
Ik kan een bracket uit de achterkant halen en dan de antenne eruit laten steken. Inbouw van wifi-module gaat dan per PCI chip.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:49 schreef .Neovo. het volgende:
Zal zien of dat nog deze week gaat lukken. Ding is trouwens misschien 2 jaar oud, dus iets ouder als die van TS. Maar ik denk dat er technisch niet veel veranderd is.
Oke, dus het is nu gefixed met van die powerline dingen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:36 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik kan een bracket uit de achterkant halen en dan de antenne eruit laten steken. Inbouw van wifi-module gaat dan per PCI chip.
Overigens heb ik bij MyCom voor 50 ekkies een setje homeplugs aangeschaft. Werkt zo belachelijk goed. Kabel trekken was dus geen optie vanaf de experia box, maar dit is goud.
Yes!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:13 schreef netolk het volgende:
[..]
Oke, dus het is nu gefixed met van die powerline dingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |