abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128003715
Beste FOK!ers,

Ik zit met een dilemma, graag wil ik jullie vragen om wat advies. Het verhaal is als volgt:

Afgelopen zaterdag is het uitgegaan tussen mij en mijn vriendin(ex). Onze relatie heeft ongeveer anderhalf jaar geduurd. Het eerste jaar was erg leuk, er waren weinig tot geen irritaties en we hebben een erg goede relatie gehad. Na een jaar begon het gezeur, we hadden irritaties aan elkaar, regelmatig ruzie en de spanning verdween tussen ons. Echter was dat het enige probleem, de liefde bleef volop aanwezig.

Nu is het zaterdag dus uitgegaan. Dezelfde dag ben ik gaan stappen in Amsterdam. Na een aantal biertjes, wat er toch behoorlijk wat waren, zijn we op de Wallen belandt, hier is het fout gegaan. Flink aangeschoten en behoorlijk balend van de situatie, heb ik sex gehad met een prostituee. Dit was een behoorlijke aanfluiting, niks aan en heeft werkelijk waar niets met me gedaan.

De volgende dag(zondag) begon het allemaal. Mijn ex en ik zaten te sms'en met elkaar. Het verlangen naar elkaar was er weer en ze is gelijk naar me toegekomen. Heb liggen huilen in haar armen, want het besef was er al; we wilden absoluut niet uit elkaar. We houden zielsveel van elkaar maar het ging niet meer zoals het moest gaan.

Nu een paar dagen later, is ze een paar nachten bij me gebleven, hebben we leuke dingen gedaan en gaan we veel beter met elkaar om. Er is een druk af en de spanning die tussen ons hing was weg. Echter is er iets wat er behoorlijk aan me knaagt, en dat is schuldgevoel, heel erg veel schuldgevoel.

We hebben besloten om een pauze in onze relatie te houden. We nemen wat meer afstand van elkaar en het doel is om uiteindelijk weer bij elkaar te komen. Dit omdat we zo ontzettend gek zijn met elkaar. Maar nu heb ik dus sex gehad met notabene een prostituee. Nog nooit heb ik zoveel spijt gehad van iets wat ik heb gedaan, maar dit, ik zit er continu mee in mijn hoofd. Aanstaande zaterdag hebben we afgesproken om naar de film te gaan. We missen elkaar ontzettend erg, hebben veel contact over de sms en denken continu aan elkaar. Kortom, we willen elkaar terug. Maar ik heb sex gehad met een ander!!

Wat nu??! Ik zit in een dilemma, moet ik haar dit vertellen ja of nee?
Ik wil haar heel graag terug, maar ik wil niet met een geheim lopen dat ik sex heb gehad met een prostituee. Echter, wanneer ik dit aan haar vertel, is de kans zeer groot dat ze me voorgoed gedag zegt, dit vanwege onze jaloezie. Onze harten zullen dan beide volledig gebroken zijn.

Aan jullie, wat moet ik?? Ik wil haar zeker weten terug, het kan namelijk tussen ons, we zijn er beide van overtuigd.

Ik ben overigens 22, zij is 20.

Alvast bedankt voor de genomen moeite,

Arjen
pi_128004037
Wat win je ermee als je het vertelt. Schuldgevoel heb je nog steeds, en zij is weg.

Gewoon je bek houden, schuldgevoel slijt wel weg.
Nee.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:04:14 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_128004052
Ross zou zeggen: we were on a breaaaaakkkkkk
Gourmetten of steengrillen?
pi_128004108
Ik zie het probleem niet. Het was uit, jij mocht neuken wie je wou. Je bent niet verplicht het te vertellen he.
I'm not a sinner.
pi_128004177
Het was uit, dus technisch valt je niets te verwijten. Maar, als ik je tekst zo lees gaat zij gekwetst zijn door je daad. Jij hebt er dan ook spijt van, en het kwam voort uit alle emoties die je had - dat is jouw kant van het verhaal. Echter, aangezien háár emoties dan gaan opspelen (jaloezie, schrijf je zelf), zal jouw kant van het verhaal er weinig toe doen. Kortom, je maakt een hoop stuk als je het vertelt terwijl je a) technisch niet fout zat b) je wel fout voelt en spijt hebt - ik zou het dus niet vertellen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:07:31 #6
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_128004255
Jup, boeie man
pi_128004448
Het probleem is dat ik eigenlijk wel zeker weet dat het goedkomt tussen ons. Dit maakt het extra pijnlijk allemaal. Ik heb heel veel moeite met de gedachte dat ik de rest van mijn leven een geheim bij me moet dragen.

Ze is zo lief voor me, een meid die niet te vervangen is voor me!
pi_128004575
Jij bent de man, en daarmee de prijs.
Een hoer bezoeken raad ik altijd af, om meerdere redenen die ik ter voorkoming van een topic-hijack achterwege zal laten. Maar het is gebeurd, en terugdraaien kan niet. Het was een zakelijke transactie dus jou valt niets kwalijk te nemen. De vrouw heeft ook haar aandeel in het feit dat jij je suboptimaal voelde en heeft de transactie daarmee ook deels zelf in de hand gewerkt. Probeer het te vergeten.

Weet je, als het gewoon een slet was ofzo, mag je zelfs trots zijn op jezelf. Je bent juist een emotioneel sterke man als je middels nieuwe fysieke affectie laat zien dat je kunt krijgen wat de vorige vrouw je faalde te voorzien. Dat kan ook gewoon liefde zijn, iets waar je recht op hebt. Het is niet jouw schuld en een beetje vanuit jezelf redeneren mag best, want je geeft al genoeg aan de relatie die je hebt.

(grappenmakers over mijn retoriek zien hopelijk een beetje mijn boodschap. Gebeurd is gebeurd en al met al denk ik niet dat jou iets kwalijk te nemen valt. Even lekker egoistisch doen kan verzachtend werken en je helpen dit te vergeten)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_128004624
Mond houden, en er nooit meer aan denken. Het is niet belangrijk, je maakt het nu belangrijk.
pi_128004912
Proberen om je mond te houden, maar er dan ook niet over een jaar nog eens mee aankomen.
Het enige wat er dan gebeurd is dat je dr kwijtraakt en dan voel je je nog beroerder.
Het was uit, dus je had je vrijheid om wat dan ook met wie dan ook te doen..

Zou me er niet drukker over maken dan nodig is..
pi_128004934
Weet je TS, misschien voelt het alsof we je probleem bagetelliseren met het hoofdadvies 'vergeten', maar wat er eigenlijk achter schuil gaat is een hoop begrip en inlevingsvermogen in je verhaal. Je bent geen fouterik en waar twee scheiden hebben twee schuld. Je laat juist een sterk verantwoordelijkheidsgevoel zien en misschien wakkert datzelfde gevoel deze schuldgevoelens aan. Het is moeilijk om het van een ander aan ten nemen, maar probeer het te zien als een ilusie. Jij compenseert deze ''''''fout''''' met deze geweldig goede daad: haar vriendje weer zijn.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_128004958
Iedereen roept nu wel heel makkelijk dat je het niet moet vertellen maar er spelen natuurlijk nog wat andere dingen mee.

1. Hoeverre kun je erop vertrouwen dat je vrienden het niet tegen haar gaan zeggen (in een dronken bui, of als ze een keer heel pissed op je zijn?)

2. Weten al meer mensen het behalve je vrienden? Hebben zij er tegen iemand over opgeschept bijvoorbeeld? Deze mensen kunnen het dan natuurlijk ook weer doorvertellen aan je vriendin of vrienden van haar.

3. Zijn je vrienden types die er impliciete opmerkingen of grapjes over maken?

Als er ook maar een kleine kans is dat 1 van deze dingen is gebeurd of gaat gebeuren zou ik maar gelijk met de billen bloot gaan, of je nou fout zat of niet. Als ze het van iemand anders hoort gaat het niet meer goed komen ben ik bang.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:17:22 #13
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_128004960
Doorgaan met je leven, weer een ervaring rijker: Een hoer is per definitie niet beter dan je huidige relatie... :Y
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:17:47 #14
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128004987
Ik snap je wel, maar je hebt in principe niks fout gedaan he.
Dus laten gaan, niet meer aan terug denken.
pi_128005104
Wat Baran09 zegt is ook waar, als jij niks zegt, dan moet je echt 100% zeker weten dat ze er via via achter zal komen.
pi_128005133
Wat dan is het zeker over.
pi_128005261
Als ze er naar vraagt mag je erover liegen hoor, je staat niet onder ede.
Je hebt daar ook het recht toe, omdat het in dit geval deescalerend werkt.
Los hiervan is de kans dat het uitkomt - als het echt goede vrienden zijn - zeer minimaal.

edit 21:24:
Het is niet mijn bedoeling om als een mannelijke 'bitch' over te komen, maar heren geven zichzelf gewoon veel te vaak de schuld van dingen die misgaan. Het is niet allemaal jouw schuld en jij hoeft ook niet al die emotionele last te dragen, hoeveel iemand anders je dat ook probeert wijs te maken. Het advies "kies voor jezelf meid!" kan vertaald worden naar: "steek je kop in het zand met afleiding". Omdat "kies voor jezelf jongen!" niet lekker bekt kiezen we andere woorden, maar het advies komt op hetzelfde neer :)
asdfasdfasdfasdfasdf
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:22:07 #18
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_128005314
Niet zeggen! Het is zeker begrijpelijk en ik ken je gevoel. In de week na de eerste date met mijn ex heb ik een ander gezoend en daar ging ik al even helemaal stuk aan.

Maar hoe raar het ook klinkt en hoe onethisch het misschien is, iedereen maakt fouten. Als iedereen zijn/haar fouten op lag te biechten, zouden er heel veel goede relaties sneuvelen om foutjes die iedereen maakt. Slik het in, vergeet het, maar goed dat je het er uit hebt gegooid. Helpt altijd bij het verwerken! ;)
Ignorance is bliss
pi_128005335
Dat zij erachter komt is nagenoeg onmogelijk. Er zijn 3 personen die het weten. Allemaal zijn ze er volledig in te vertrouwen.

Wat jullie allemaal zeggen, ben er erg blij mee. Voel mijn verantwoordelijkheid zeker. Maar wat heb ik er toch een spijt van, ongelofelijk!
pi_128005338
Eerlijk opbiechten en hopen op vergeving.
Al is de leugen nog zo snel...
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_128005340
Het is ook wel vrij sneu om meteen een heur te batsen. Veel lager kun je niet gaan :P
pi_128005353
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:21 schreef novusordoseclorum het volgende:
Los hiervan is de kans dat het uitkomt - als het echt goede vrienden zijn - zeer minimaal.
Precies dit,
pi_128005473
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:21 schreef novusordoseclorum het volgende:
Maar goeie vrienden zijn soms ook dronken... en dan kunnen zelfs de beste mensen hele gekke dingen doen. (Zoals de TS zelf ook achtergekomen is. Hij klinkt heel oprecht maar heeft toch in een dronken bui iets doms gedaan)
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:25:07 #24
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_128005559
Je was dronken dus heb je een excuus
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_128005570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:22 schreef JustSomeAdvice1234 het volgende:
Dat zij erachter komt is nagenoeg onmogelijk. Er zijn 3 personen die het weten. Allemaal zijn ze er volledig in te vertrouwen.

Wat jullie allemaal zeggen, ben er erg blij mee. Voel mijn verantwoordelijkheid zeker. Maar wat heb ik er toch een spijt van, ongelofelijk!
En vergeet niet je browsergeschiedenis naar deze pagina te wissen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')