Vage beredenering. Vu is beter omdat het minder economisch is. Wat wil je daarmee zeggen? Is de vu makkelijker omdat de vakken minder kwantitatief van aard zijn?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:50 schreef Ahoy- het volgende:
Ik volg Bedrijfskunde aan de VU, niet precies wat je wilt doen maar wel ongeveer. Er zitten bij ons veel studenten die van E&B aan de UvA komen en deze opleiding beter vinden omdat het wat minder economisch is, maar dar zal bij Bedrijfseconomie niet veel anders zijn denk ik. Ik weet dat de VU het imago heeft van veel thuiswonende studenten. Misschien lopen er wat minder studenten rond die op studentenverenigingen zitten maar ze zijn er zeker, dus ik denk niet dat het echt verschilt. VU is wel heel makkelijk bereikbaar. Ik woon zelf in Amsterdam en ook voor mij is de VU dichterbij dan veel faculteiten op de UvA... Niet echt inhoudelijk maar hopelijk heb je er iets aan
eerder andersom, ik durf te stellen dat de vakken van economie op de VU kwantitatiever van aard zijn dan die van de UvA. zo is bijvoorbeeld de bachelor econometrie naar mijn mening (en die van een aantal anderen die vakken op beide universiteiten hebben gevolgd) van een hoger niveau dan de bachelor econometrie op de UvA (alleen al als je kijkt naar het vak kansrekening, dat is een stuk lastiger en abstracter op de VU). Het voordeel van de UvA is dat de faculteit midden in de stad ligt en dat de VU een eind weg is en bovenal een ontzettend grauw gebouw isquote:Vage beredenering. Vu is beter omdat het minder economisch is. Wat wil je daarmee zeggen? Is de vu makkelijker omdat de vakken minder kwantitatief van aard zijn?
volgens mij staat de UU nu niet bepaald bekend om zijn goede economische opleiding toch? dacht altijd dat het daar het ondergeschoven kindje was.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:19 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Economie en bedrijfseconomie aan de UU al overwogen? In de 2e helft van je eerste jaar kun je een grote minor van 45 punten kiezen op de gebieden van geografie, psychologie, bestuurskunde of sociale wetenschappen als je dat leuk lijkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |