abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127997030
Ik overweeg om over te stappen naar UPC (extra power pakket). Aangezien in mijn meterkast alle kabels vanuit de rest van de woning bij elkaar komen wil ik het modem daar plaatsen. Het probleem is nu dat het AOP in de woonkamer is geplaatst, circa 7 meter verwijderd van de meterkast. Ik heb de mogelijkheid om middels een coax kabel, die ooit in de dekvloer is aangebracht, een verbinding te maken. Deze coaxkabel komt in de wanddoos uit waar ook de groene kabel (AOP) de woning binnenkomt.
Ik heb nu de volgende vragen:
1. Is het mogelijk om de coaxkabel zonder stekkerverbinding aan de groene kabel te maken ?
2. Geeft de genoemde oplossing problemen (bijvoorbeeld signaalverlies of verlies van snelheid bij internet) ?

Ik weet dat het de voorkeur heeft om het modem bij het AOP te plaatsen. Dit is echter absoluut niet mogelijk.
Wie kan mij advies geven ?
  PR/Manusje van alles woensdag 19 juni 2013 @ 18:31:15 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127997066
Ja en ja.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_127997680
Kun je de groene kabel niet verplaatsen?
pi_127998730
In een UPC winkel kwam men met deze optie om de kabel buiten het huis om (onder de oprit) naar de meterkast te verplaatsen. Dit zou al gauw honderden euro's gaan kosten volgens de medewerkster van UPC.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:24:26 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128026883
Als je dat door UPC laat doen is dat inderdaad een duur grapje.
So we just called him Fred
pi_128069941
Dat denk ik dus ook. Maar volgens mij mag je het niet zelf of door een ander bedrijf laten doen toch ?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:37:07 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128070121
Verlengen kan je zelf (laten) doen.

De plaats waar de kabel het huis binnen komt in principe ook, maar als het niet goed werkt moet je alsnog de boel door UPC laten herstellen.
pi_128070678
ik zou de kabel door lussen van waar hij het huis binnen komt naar de meterkast.
heb ik in mijn huis ook gedaan, door bij het isra punt van de coax een kastje te plaatsen met een input en out put kant.
dus aan de ene kant gaat de kabel er in die van buiten het huis komt en aan de andere kant de kabel die naar de meterkast moet :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_128071502
je modem zet je gewoon zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. Period.
Waar je je router plaatst moet je zelf weten.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:39:58 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128071707
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:31 schreef KomtTijd... het volgende:
je modem zet je gewoon zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. Period.
Waar je je router plaatst moet je zelf weten.
Levert UPC tegenwoordig niet een modem/router/accesspoint in één?
pi_128072001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Levert UPC tegenwoordig niet een modem/router/accesspoint in één?
Ik heb geen idee of je nog om een simpele modem kunt vragen, maar dan nog staat het je altijd vrij je eigen router te gebruiken.
pi_128252199
UPC levert blijkbaar nog wel een los modem. Je kan ook kiezen voor een modem/router, of voor een combi en dat zou de Horizon moeten zijn. Wanneer je een los modem kiest kun je idd je eigen router blijven gebruiken. Dit zou ook mijn voorkeur hebben omdat deze (bekabeld) op de 1e verdieping staat en zo ook de zolder van Wifi voorziet.

Intussen heb ik van UPC zelf al verschillende adviezen gekregen. De UPC winkel verwacht mogelijk problemen. Iemand van de TD (UPC) zegt dat het zou moeten kunnen om via de coax naar de meterkast te gaan. Probleem is echter dat wanneer het niet goed werkt je maar moet afwachten of UPC alles weer terugneemt. En merk/weet ik binnen 7 dagen of het echt 100% werkt ?
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat een provider, ondanks de retourgarantie van 7 dagen, al het telefoonnummer had over laten zetten van de vorige provider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')