Moussy je heb gelijk, ga me er ook niet druk om maken,maar het wel in de gaten houden want ze heeft er gewoon aanleg voor. Want nu loopt ze wel niet, maar ze kruipt als een bezetene door het huis staat zit staat zit enz. Is gewoon een beetje overactief. En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
En verder neem ik ze op het CB ook met een korrel zout want ze moetst nu haar 2e flesje ook vervangen door een beker (dan heeft ze alleen savonds nog een gewone fles) Nou en Bo drinkt dus echt niet uit een beker, ze sabbelt nog liever, ze gebruikt geen speen en duim alleen als ze moe is dus heeft ze gewoon behoefte aan die fles en hoeft dat dus van mij ook nog niet. Ik zei toen maar als je borstvoeding geeft dan. Ja die gaven dan water uit een bekertje ja hahahaha geloof je het zelf. En daar kunne ze dus ook nog lekker sabbelen. Volgens haar was het het beste als ze met 1 jaar uit een beker dronk. Wat een gezeur he.
quote:Ze dachten aan de hand van de echo's dat ik 4/5 weken later uitgerekend was, terwijl ik zeker wist dat dat eerder was. Toen Mink geboren was zeiden ze alleen maar, je had gelijk
Op maandag 23 september 2002 13:07 schreef Angel22 het volgende:
heel herkenbaar
Fijn hoor dat je het hartje zo snel en zo duidelijk kon horen.
quote:Je kan dr ook een (tarwe)soepstengel geven.
Op maandag 23 september 2002 13:18 schreef jessie het volgende:
He Angel22 wat fijn dat je het hartje al kon horen!!Moussy je heb gelijk, ga me er ook niet druk om maken,maar het wel in de gaten houden want ze heeft er gewoon aanleg voor. Want nu loopt ze wel niet, maar ze kruipt als een bezetene door het huis staat zit staat zit enz. Is gewoon een beetje overactief. En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
En verder neem ik ze op het CB ook met een korrel zout want ze moetst nu haar 2e flesje ook vervangen door een beker (dan heeft ze alleen savonds nog een gewone fles) Nou en Bo drinkt dus echt niet uit een beker, ze sabbelt nog liever, ze gebruikt geen speen en duim alleen als ze moe is dus heeft ze gewoon behoefte aan die fles en hoeft dat dus van mij ook nog niet. Ik zei toen maar als je borstvoeding geeft dan. Ja die gaven dan water uit een bekertje ja hahahaha geloof je het zelf. En daar kunne ze dus ook nog lekker sabbelen. Volgens haar was het het beste als ze met 1 jaar uit een beker dronk. Wat een gezeur he.
Ik heb ooit eens begrepen dat je bij bv helemaal geen water moet geven , maar dat je je kind als het dorst heeft extra aan moet leggen. Nou kan ik het ook fout hebben omdat ik nog nooit bv heb gegeven.
Er zijn toch ook vruchtensappen waar geen extra toegevoegde suiker in zit?
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:23 schreef jessie het volgende:
*ook nog steeds met lijnen bezig en al 13 kilo afgevallen is, maar nog een lange weg te gaan heeft, en nu op een klein applausje wacht*
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:23 schreef jessie het volgende:
*ook nog steeds met lijnen bezig en al 13 kilo afgevallen is, maar nog een lange weg te gaan heeft, en nu op een klein applausje wacht*
Dank u dank u voor het applaus
quote:Ik vraag me af of er nu zoveel verschil zit tussen een lange vinger of een cracker
Op maandag 23 september 2002 13:18 schreef jessie het volgende:
En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
quote:Christan kon met 1 jaar ook nog niet uit een beker drinken hoor. Het heeft een hele tijd geduurd voor hij de antilekbeker doorhad. Wat je kunt proberen is zo'n beker met speen van Difrax, of een speen in de vorm van een tuit (die gebruikt Christan nu nog steeds voor zijn flesje pap 's morgens). Of anders zo'n Curver 'veldflesje' met een rietje (bij Blokker).
Eenheid Kcal Eiwit Koolh. Vet
cracotte 100 gr 477 11.0 97.0 5.0
lange vingers 100 gr 399 7.0 77.0 7.0
soepstengel 100 gr 360 14.0 67.0 4.0
biscuitje (groot) 100 gr 432 8.8 76.7 10.1
kweenie hoe ik het mooi recht kan krijgen ![]()
Cracottes leveren dus meer energie per 100 gram dan lange vingers.
Hier is de url voor als je nog meer wilt nakijken: http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm
En nu zo even wandelen het is lekker weer en Bo is net weer uit bedje.
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 23-09-2002 14:21]
quote:Joh geef gewoon die lange vingers aan dr, het is nooit goed bij cb.
Op maandag 23 september 2002 12:45 schreef jessie het volgende:
Zoe, Wouter en Spuuglokje en alle andere snotneusen, beterschapNou dit is ook weer vreemd, raar. Bo krijgt GEEN gehoortest dit omdat ze over zijn gegaan op een ander systeem, waar knorretje toen over vertelde dat ze vanaf de geboorte doen. Bo pistte net naast de pot en nog meer kindjes natuurlijk en die krijgen geen test. Alleen in Rotterdam is dit zo. Als we dachten dat ze doof was ofzo konden we alsnog een test via een omweg aanvragen. Gek he. Maar goed Bo hoort wel goed dus geen probleem maar vind het zo gek omdat ze er altijd zo op hameren en nu is het ineens niet belangrijk
Bo is nu 72.5 cm en weegt ahum 9750. Ze mag nu geen tussendoortjes meer zoals lange vingers, of in ieder geval niet dagelijks (kreeg ze er elke dag wel 2 van) Ook geen roosivice sap meer (kreeg ze 1 keer per dag of om de dag aangelengd met veel water) Maar daarvoor in de plaats thee of alleen water. Vind het best zielig want ze eet dus echt niet extreem maar heeft de aanleg echt net als ikZe is namelijk superactief dus je zou denken die komt geen kilo aan ofzo, wel dus. Verder was alles ok.Ze was erg snel met alles voor haar leeftijd enzo. O ja en in de yogert dus ook geen sap meer.
quote:Gezondheid.
Op maandag 23 september 2002 10:06 schreef moussy het volgende:
* hatsjoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *Hier ook snot.... alleen ben ik weer eens de enige hier in huis
quote:Ook gezondheid.
Op maandag 23 september 2002 08:36 schreef dice het volgende:
*zich aansluit bij vorige sprekers*
Haaaaaaaaatsjoe
Alleen hadden wij niet de luxe om pukkie te dumpen bij opa en oma, dus zaten wij met 3 loopneuzen ipv 2
Btw hoe maak je een klein meisje van bijna 3 duidelijk dat ze ineens 2 opa's en oma's heeft. ![]()
(we hebben weer contact met mijn schoonouders n.l )
quote:Hoe maak je er 1 duidelijk dat ze nog maar 1 opa & oma heeft?
Op maandag 23 september 2002 14:30 schreef berney het volgende:
Btw hoe maak je een klein meisje van bijna 3 duidelijk dat ze ineens 2 opa's en oma's heeft.
(we hebben weer contact met mijn schoonouders n.l )
Pfft, we zijnw eer eens heen en weer aan het bellen ivm de uitvaart. We doen een laatste poging.... de rechtsbijstand met een jurist.
Stomme uitspraak van de verzekering: Ja maar meneer, uw vrouw had gewoon op een doordeweekse dag moeten bevallen. Dan had u voor uw zoon een polis kunnen aanvragen en dan was alles gedekt ![]()
Nou, dan wil ik nu wel een verzekering afsluiten met terug werkende kracht en 1 voor de aankomende 10 ongeboren kinderen; Ja maar meneer dat kan niet.
Duhhhhhhhhhhh
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 23-09-2002 14:55]
Moussy, ik hoop dat jullie nu door kunnen dringen tot het uitvaartgeweten...
Had je Mink nog 2 dagen terug moeten duwen of zo
Stelletje achterlijken...
Voorlopig mag ik nog niks betalen ![]()
breekijzer had ook al een mailjte hoor
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:11 schreef moussy het volgende:
Jaaaaaaaaaah, goed nieuws, een jurist wil het heel graag in behandeling nemen!!!
Zowel tegen de verzekering als tegen het uitvaartcentrum!!Voorlopig mag ik nog niks betalen
breekijzer had ook al een mailjte hoor
![]()
quote:Dat zei de lactatiekundige ook tegen mij! Dat water is niet echt ergens voor nodig... Maar dat zal ook wel weer zoiets zijn dat ongeveer elk jaar verschilt, net als het-wel-of-niet-eerst-geven-van-groente-en-of-fruithapjes??
Op maandag 23 september 2002 13:27 schreef moussy het volgende:Ik heb ooit eens begrepen dat je bij bv helemaal geen water moet geven , maar dat je je kind als het dorst heeft extra aan moet leggen. Nou kan ik het ook fout hebben omdat ik nog nooit bv heb gegeven.
p.s. Moussy,
quote:heerlijk voor je
Op donderdag 19 september 2002 18:32 schreef VixenFromHell het volgende:
hmmzz ik krijg binnenkort een nichtje
Als ik jou was zou ik niks van die CB aantrekken, die werken alleen maar volgens de regeltjes . Laat maar lekker lange vingers eten en sapjes in de yoghurt etc. Nu al dingen ontzeggen, belachelijk zeg!!!
Zoon van vriendin die was zo dik dat als je zetje gaf rolde ie de kamer door
, maar als je hem nu ziet 6 jaar later, zo skinny als wat. Zij moest in die tijd dat ie heel klein was minder eten geven etc., ze heeft er trouwens nooit naar geluisterd.
Ik hoef er gelukkig sinds een paar jaar niet meer heen, ik vond de inentingen belangrijk voor de rest konden ze de pot op, er is inderdaad altijd wat daarzo, en ze kunnen je erg onzeker maken, bang dat je het niet goed doet enz.
quote:dom van je moussy om zomaar in het weekend te bevallen dan gooi je de hele verzekeringswereld op zn kop !
Op maandag 23 september 2002 14:45 schreef moussy het volgende:Hoe maak je er 1 duidelijk dat ze nog maar 1 opa & oma heeft?
Stomme uitspraak van de verzekering: Ja maar meneer, uw vrouw had gewoon op een doordeweekse dag moeten bevallen. Dan had u voor uw zoon een polis kunnen aanvragen en dan was alles gedekt
tssssssssssss
en dat vertelde die meneer je zeker ook nog met een uitgestreken smoelwerk ? en belangrijker hij geloofd ook heilig in die regeltjes
herinnert me er weer aan waarom ik zo graag bij abn weg wilde
en die opa's en oma's kwesties....................
niks uitleggen alleen als ze vragen stellen
ik heb mijn vader zelf lang niet gezien en nu weer wel de 1e keer dat we er heen gingen kwamen er wel vragen,maar die heb ik afgedaan met : sja mama heeft het ook zo druk, we gaan toch ook niet zo heel vaak naar ... (vul zelf maar in)
en de andere kant zoals bij moussy..........
das moelijker vooral als kinderen er om vragen, ja zou het voorlopig met een leugen kunnen afdoen, Oma is ziek, niet zo heel erg,maar als JIJ dat ook krijgt wordt je misschien wel erg ziek omdat voor kindjes dit wel erg is
en dan het cb........... ik ben er GELUKKIG van af, ik ben trouwens met de jongste UITSLUITEND voor de entingen gegaan voor alleen wegen en meten of dokterscontrole of hoe ze alles daar noemen ben ik er niet heen gegaan
die hebben mij met de oudste zo ...... zo
OEEEEEEEEEEE ben nog kwaad
lang verhaal heel kort : pascal gaf tijdens de fles voeding terug,maar kon dat niet verwerken en kreeg geen zuurstof, lippen blauw en bijna van de wereld weg
na schudden/op zn kop houden noem maar op kwam hij weer bij
en ging vervolgens weer gulzig verder met de fles
dit gebeurde minimaal 1 keer PER FLES !
doodeng hoor
ik vertel dat op CB zegt die lieve kinderarts : sja je bent net mama, alle kindjes geven melk terug
ja weet ik, maar niet alle kindjes worden blauw aan de lippen dat is een gebrek aan zuurstof
ja maar je moet niet meteen in paniek raken daardoor
*zucht*
affijn na veel heen en weer gedrijg MOCHT ik naar de kinderarts
in de verwijsbrief stond letterlijk : Om mama gerust te stellen verwijs ik P.Vishers aan u door bla blablabla
kinderarts ziekenhuis weegt en meet vraagt naar de voedingen en wat blijkt ik gaf pascal TE VEEL
en van wie had ik dat voedingsadvies ?
juist ! ![]()
O tis al een lang verhaal maar dit kan nog wel even
in de opruiming : een opblaasbaar babyzwemvest maat : 1 tot 2 1/2 jaar
wie kan ik daar blij mee maken ?
*nog steeds aan het mesten en op zoek naar spookie*
(off topic) ik heb me zojuist opgegeven voor de Fok-lijndienst, nou ja, dieetclub dus! Zie: Fok! Dieetclub
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |