Zo een paar weken paar jaar was dat voor mij best vol te houden, want je wist altijd dat je na een paar weken weer wegging. Tot ik voor de 1e keer met school stopte en o toch wat te verdienen, ben ik toen maar een half jaar in datzelfde magazijn gaan werken. Gaandeweg kreeg ik toch ietsiepietsie meer respect voor de mensen die daar rondliepen. Maar dat half jaar was uiteindelijk zo vervelend dat ik besloot toch maar weer met school verder te gaan, dat werd dus VWO.
Omdat leren me onderhand ook niet echt meer kon interesseren, werd dat uiteindelijk ook een op-en-af van school, weer zulk werk gaan doen, toch weer naar school, weer werken etc.
Uiteindelijk heb ik dan op mijn 24e mijn VWO papiertje gehaald, en ben toen naar de TU Delft gegaan. Had ik dat maar nooit gedaan. Na 1,5 jaar wist ik alweer dat dat geen succes zou worden en ben weer genokt. Vervolgens wèèr 1,5 jaar in een magazijn gewerkt, want heel zwartwit bekeken ben je gewoon nog 'ongeschoold' dan, en ik wist ook niet echt wat ik zou willen doen.
Tot ik ruim 2 jaar geleden de kans kreeg om webprogrammer te worden bij een grote detacheerder. Eindelijk een baan op niveau, dacht ik, nooit meer dom werk doen vanaf nu. Nou goed, dat dat uiteindelijk ook niet zo'n succes is geworden, heb ik l een paar keer op Fok verteld. Als ik nou iets afstompend en geestdodend vind, is het wel programmeren. . Dus per 1-9 daar weer vertrokken.
Mijn nieuwe baan: magazijnmedewerker (helemaal onderaan de ladder) in een slijterij-groothandel. Weliswaar met enig uitzicht op doorgroeien tot teamleider of wie weet wat nog meer. Het werk: exact hetzelfde als wat ik deed toen ik 15 was .
"We willen je graag 4 dagen inwerken, door 4 dagen met iemand mee te lopen." . 4 dagen?!?!?!
. Hoe dom denken jullie dat ik ben? Gelukkig kan ik morgen al zelfstandig aan de slag.
Ik heb geen seconde spijt van mijn weggaan uit de IT, maar dit is weer een heel ander uiterste. Leaseauto kwijt, een stuk salaris ingeleverd. Ik weet ineens weer waarom ik ook alweer zo blij was met mijn VWO papiertje.
Een paar maanden houd ik het wel vol, maar ik ben bang dat het dan wel weer leuk is geweest, en wist ik nou maar een keer wat ik wèl leuk zou vinden. Dat weet ik al mijn hele leven niet. .
Morgen weer verstand op 0 en gaan met die banaan. Helaas.
Ik dank u voor de aandacht. .
quote:Sjonge... Is het daar zo erg dan?
Op dinsdag 17 september 2002 16:35 schreef matthijn99 het volgende:
Ik heb geen seconde spijt van mijn weggaan uit de IT...
sorry hoor, maar je bent wel erg verwent en ik denk dat velen met je zouden willen ruilen..
maar je vindt toch wel iets leuk dat je interesseert en waar je bereidt ben moeite voor te doen..
niet dat ik al weet wat ik later wil gaan doen, maar het bestaan dat jij leidt lijkt me in ieder geval niets..
quote:Ik ken de situatie. Had ook al 4 werkgevers versleten in 3 jaar tijd; projecten werden kutter en kutter en heb me op een gegeven moment zelfs ingeschreven voor de politieopleiding; iets totaal anders dus. Tot ik dus de ideale functie bij de overheid vond. Leuk, afwisselend, goeie collega's, uitdaging en het betaalt nog goed ook
Op dinsdag 17 september 2002 16:47 schreef Dragonfly het volgende:
ik ben ook van plan om heel misschien in maart 2003 me leven om te gooien....ik werk nu ongeveer 4 a 5 jaartjes in de ICT...
op zich bevalt het me wel...leaseauto.....goed salaris.....certificaten behalen op kosten van de zaak etc etc...maar het werk is al een jaar voor mij niet boeiend genoeg....ben een jaar geleden van bedrijf veranderd en sindsdien geen interessante projecten meer gehad...jammer dan....kom ik ook wel overheen...ff doorbijten dacht ik....komt goed.....krijg vanzelf wel weer een cool projectje...niet dus...al een jaar klote.....en elke keer een half jaar contract....en in maart 2003 mogen ze me geen half jaar contract meer geven....dus dan word het of niks....of een vast dienstverband.....bij een vast dienstverband ga ik wel verder....het bedrijf waar ik voor werk is wel ok...dus daar ligt het niet aan...maar als ze me geen vast contract geven dan kap ik met de ICT...dan ga ik gewoon wat anders doen...zie wel wat...maar dan moet ik inderdaad ook veel laten vallen etc etc...shit happens...maar ik heb er al goed over nagedacht......eumh...wat een langdraaadig kutverhaal zit ik weer op te hangen hier....laterzzz
quote:Wat heeft dat met verwend zijn te maken? Net alsof ik daar wat aan kan doen? Ik weet gewoon niet wat ik wil, alleen maar wat ik NIET wil.
Op dinsdag 17 september 2002 16:47 schreef n00fer het volgende:
VWO capaciteit en het dan nog niet benutten..sorry hoor, maar je bent wel erg verwent en ik denk dat velen met je zouden willen ruilen..
Heb het toch iets beter voor elkaar.
Tip, probeer voortaan eens eerst na te denken voor dat je ergens aan begint. Dat scheelt hoop tijd als je het toch niet wil.
On-topic : da's wel balen.Maar ik zou het voorlopen nog maar ff uitzingen daar.Beter iets dan niets.Als er ergens iets leuks opduikt (binnen het bedrijf misschien) kun je daar altijd nog achteraan.
quote:Hoezo beter?
Op dinsdag 17 september 2002 16:53 schreef Aequitas het volgende:Heb het toch iets beter voor elkaar.
quote:Denk je nou echt dat ik al die beslissingen als een kip-zonder-kop genomen heb?
Tip, probeer voortaan eens eerst na te denken voor dat je ergens aan begint. Dat scheelt hoop tijd als je het toch niet wil.
quote:Tenzij ze net zo dom als mijn huidige collega's
Op dinsdag 17 september 2002 16:56 schreef MUUS het volgende:
matthijn,zouden ze,na dit verhaal,een beetje door hebben hoe oud je bent?
quote:Tuurlijk. Ik houd mijn ogen wel open. Maar ik begin de hoop een beetje te verliezen onderhand.
On-topic : da's wel balen.Maar ik zou het voorlopen nog maar ff uitzingen daar.Beter iets dan niets.Als er ergens iets leuks opduikt (binnen het bedrijf misschien) kun je daar altijd nog achteraan.
quote:Hoezo beter? nou omdat ik mijn HBO studie aan het afronden ben, op een gebied wat MIJ goed ligt en waar ik ook een redelijke baan aan over hou. Ik doe wat ik graag doe en het verdient ook nog goed.
Op dinsdag 17 september 2002 16:59 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Hoezo beter?
[..]Denk je nou echt dat ik al die beslissingen als een kip-zonder-kop genomen heb?
.
Verder denk ik idd dat je als een kip-zonder-kop je beslissingen genomen heb. dan niet, dan wel, dan weer niet en toch maar op 24 jarige leeftijd VWO halen. toch aardig tok tok tok IMHO.
Maar, hoe meer vaardigheden en kennis je vergaart, des te meer je het voor het zeggen hebt wat je wel en niet doet. Bijvoorbeeld de universiteitsopleiding: de eerste 2 jaar of zo alleen maar verplichte vakken, daarna kun je ook vakken kiezen. Later alleen maar keuze vakken en je afstudeerrichting en -onderwerp zijn zo ongeveer vrije keuze.
quote:Je zou het ook als doorzetten kunnen zien dat ik uiteindelijk toch dat papiertje gehaald heb.
Op dinsdag 17 september 2002 17:39 schreef mad26 het volgende:
Je bent ook niet echt een doorbijter he?
quote:Tuurlijk, maar als de vervelende kanten gaan overheersen moet je je conclusies trekken, denk ik.
Bij elke (niet-vrijetijds) bezigheid, of dat nou werken, naar school gaan, op de uni zitten of wat dan ook is: er zitten leuke en minder leuke of zelfs stompzinnig vervelende kanten aan. Daar moet je mee leren leven denk ik.
quote:Nou ten 1e, het was gewoon de verkeerde studie, ik geloof dat ik het 1e jaar welgeteld 1 interessant vak heb gehad. Ten 2e, een aantal vrienden zijn wel doorgegaan met die studie en als ik zie wat die nu allemaal moeten leren, ben ik alleen maar blijer dat ik er zo snel mee gestopt ben.
Maar, hoe meer vaardigheden en kennis je vergaart, des te meer je het voor het zeggen hebt wat je wel en niet doet. Bijvoorbeeld de universiteitsopleiding: de eerste 2 jaar of zo alleen maar verplichte vakken, daarna kun je ook vakken kiezen. Later alleen maar keuze vakken en je afstudeerrichting en -onderwerp zijn zo ongeveer vrije keuze.
Na diverse uitzendbaantjes bij mijn huidige werkgever aan de slag gegaan als magazijnmedewerker.
Dit heb ik 5 jaar gedaan en sinds 1 juli zit ik nu op de verkoop-binnendienst
Tis wel ff wennen, van een magazijn waar ik alles wist naar een verkoopfunctie waar ik nog regelmatig dingen moet vragen, maar het is veel relaxter werk
Vervolgens gooit hij al zijn toekomstkansen in en bestempelt zijn collega's als superdomme mensen. Maar eigenlijk zijn die mensen minder dom, want ZIJ hebben niet de kansen gekregen die jij hebt gekregen en toch doen ze hetzelfde werk.
Al je fuckin' 2 jaar van je 80 jarige leven meer had besteed aan die studie had je er de rest van je leven profijt van gehad. Een studie papiertje brengt je op veel plaatsen binnen, ook al sluit het niet aan op de branch.
Als je ook maar een beetje zelfdiscipline bezit, dan ga je die VWO hersentjes nu gebruiken en een of andere avondstudie volgen over iets dat je leuk vindt. Wordt leraar, politieagent of weetikveel wat.
quote:Als je nou goed gelezen had, had je geweten dat het probleem nou net zit in het feit dat ie niet weet wat ie wil!
Op woensdag 18 september 2002 09:12 schreef Vamos het volgende:
...andere avondstudie volgen over iets dat je leuk vindt. Wordt leraar, politieagent of weetikveel wat...
Ik vind het in ieder geval een moedige stap en wens je veel succes met je nieuwe carriere!
Maar ja, eerst me huis verkopen, dan samenwonen, en dan zeg ik me baan op en ga wat geheel anders doen.....
Ik hoop dat je toch nog iets gaat vinden waar je wel een tijd gelukkig kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |