abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:39:28 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127958594
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127958649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.

ik zie 't niet op de foto..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk... 8)7 8)7 8)7
En 't ging over 't doek dat er wel vaker hangt.
pi_127958818
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef ACT-F het volgende:
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_127958832
De beurs in Istanboel is al 22% verloren sinds de aanval van Erdogan op de demonstranten, gaat dit zo door dan haalt hij binnenkort zelf een uitkering op of zal nog harder moeten gaan onderdrukken.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2013 @ 19:47:07 #5
145738 superworm
is erbij
pi_127958902
quote:
17:15 GMT: UN Secretary-General Ban Ki-moon expressed dismay at the violent confrontations in Turkey between Turkish security forces and protesters demonstrating against Prime Minister Tayyip Erdogan and called for restraint.

"(Ban) remains concerned about ongoing clashes between protesters and security personnel," Reuters cites Eduardo del Buey as saying.

“The secretary-general urges maximum restraint and the pursuit of constructive dialogue in order to resolve differences and avoid further violent confrontation."
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127958997
quote:
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
pi_127959233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
En dat Erdogan de VN niet erkent.
pi_127959353
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
pi_127959393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
pi_127959399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dat Erdogan de VN niet erkent.
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
pi_127959497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
Erge is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat niet zal doen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
pi_127959506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
En ik zit echt met bewondering te kijken hoe heel gewone mensen deze lef tonen. Gewoon een huisvrouw die boodschappen heeft gedaan en die dan plots besluit dat het ook haar zaak is :)
pi_127959549
Maar al die mensen die naar Attaturk gaan kijken, alsof hij beter was dan Erdogan :')
pi_127959582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een aantal scenario's zijn die nu mogelijk zijn, ik laat er maar buiten wat de gevolgen kunnen zijn.

of dit blijft doorsudderen tot de demonstranten maanden later "verveeld" raken

of het leger grijpt in aan de kant van de demonstranten

of er komt een staatsgreep

of het leger grijpt in aan de kant van de staat

of het leger grijpt in en verdeeld zich over twee kampen
pi_127959625
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
pi_127959648
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
pi_127959719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
pi_127959765
quote:
0s.gif dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
pi_127959800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Er zijn genoeg geruchten over een spitsing in de AKP.
pi_127959801
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
pi_127959881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
pi_127959958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
pi_127959964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

volgens de poll van Sabah stond de AKP op 49.6% met een klein beetje verlies dus. In de laatste poll die ik hier in een van de recente topics tegenkwam stonden ze op 38%. De waarheid zal vermoedelijk iets dichter tegen de 38% aanzitten dan tegen de 49.6% gezien het (schaarse) geluid uit de partij zelf, de opgestapte politiemannen en een enkel ontslag van AKP leden zelf. Als de sterkste schakel al langzaam breekt dan hangt 't er vaak ook aan de onderkant niet helemaal lekker bij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
Twee van mn goede vrienden hebben AKP stemmende ouders waarvan de eerste in het oerconservatieve Bursa zitten, ik ken de ouders.. dat zijn echt geen mensen die de straat op zullen gaan om tegen hun eigen kinderen te vechten. De hele gevreesde "stootkracht" van de aanhang van de AKP wordt zwaar overschat. Er zit geen pro-actieve factor in. Men vergeet dat het hier ook een generatie conflict is.

Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Beathoven op 18-06-2013 20:22:58 ]
pi_127960031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.

Jij wel?
wa bedoel je>?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127960322
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.

Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')