SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.
En 't ging over 't doek dat er wel vaker hangt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef ACT-F het volgende:
-censuur-
R.T.E.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/quote:17:15 GMT: UN Secretary-General Ban Ki-moon expressed dismay at the violent confrontations in Turkey between Turkish security forces and protesters demonstrating against Prime Minister Tayyip Erdogan and called for restraint.
"(Ban) remains concerned about ongoing clashes between protesters and security personnel," Reuters cites Eduardo del Buey as saying.
“The secretary-general urges maximum restraint and the pursuit of constructive dialogue in order to resolve differences and avoid further violent confrontation."
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:47 schreef superworm het volgende:
[..]
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/
En dat Erdogan de VN niet erkent.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
en op wat voor manier ook hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
Erge is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat niet zal doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
En ik zit echt met bewondering te kijken hoe heel gewone mensen deze lef tonen. Gewoon een huisvrouw die boodschappen heeft gedaan en die dan plots besluit dat het ook haar zaak isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
en op wat voor manier ook he
Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
Ik denk dat er een aantal scenario's zijn die nu mogelijk zijn, ik laat er maar buiten wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.quote:dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.
Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.
Sozun bittigi yerdeyiz.
Er zijn genoeg geruchten over een spitsing in de AKP.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Dat is een gevolg van het doorsudder scenarioquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.
Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is een gevolg van het doorsudder scenario
Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
volgens de poll van Sabah stond de AKP op 49.6% met een klein beetje verlies dus. In de laatste poll die ik hier in een van de recente topics tegenkwam stonden ze op 38%. De waarheid zal vermoedelijk iets dichter tegen de 38% aanzitten dan tegen de 49.6% gezien het (schaarse) geluid uit de partij zelf, de opgestapte politiemannen en een enkel ontslag van AKP leden zelf. Als de sterkste schakel al langzaam breekt dan hangt 't er vaak ook aan de onderkant niet helemaal lekker bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Twee van mn goede vrienden hebben AKP stemmende ouders waarvan de eerste in het oerconservatieve Bursa zitten, ik ken de ouders.. dat zijn echt geen mensen die de straat op zullen gaan om tegen hun eigen kinderen te vechten. De hele gevreesde "stootkracht" van de aanhang van de AKP wordt zwaar overschat. Er zit geen pro-actieve factor in. Men vergeet dat het hier ook een generatie conflict is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'
Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
wa bedoel je>?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.
Jij wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |