Ik ben deels kleurenblind, dus dat zou ook nog kunnenquote:Op maandag 24 juni 2013 07:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan was het een andere, want die was metallicgrijs
wat is het verschil met een 'normale' brug?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:48 schreef The_Dean het volgende:
Rollerbridge, Drib!
http://www.guitarfetish.c(...)-Les-Paul_p_389.html
waarom is het beter als je een tremelo hebt?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Rollerbridge is voornamelijk chill als je een Tremelo of iets hebt.
Omdat een te kleine hoek voor veel minder spanning op de brug zorgt en de tegenhangende (logische) verhalen krijg je dan over minder sustain. Maar vooral dat je eerder die snaren uit je zadels mept als je hard/agressief speelt.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:39 schreef Zorro het volgende:
Blijft de vraag; Waarom iets kopen als het met top-wrappen ook opgelost kan zijn?
Joe Bonamassa doet het ook (en Zorro ook) :
[ afbeelding ]
Heb ik nooit last van, en dat sustain verhaal daar hoor je ook allerlei tegentrijdige verhalen over. Ik hoor geen verschil, dus lijkt me gewoon subjectief. Maar ja, ook is de een erg tevreden over de top-wrap en moet de ander er niks van hebben. Ook subjectief. Kwestie van smaak. Ik doe het ook alleen bij mijn SG omdat die anders een te groete hoek maakt, dus vanwege praktisch nut, kwa geluid of manier van spelen merk ik geen verschil.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat een te kleine hoek voor veel minder spanning op de brug zorgt en de tegenhangende (logische) verhalen krijg je dan over minder sustain. Maar vooral dat je eerder die snaren uit je zadels mept als je hard/agressief speelt.
Volgens mij maakt dat ook geen reet uit, enige wat bij mij van toepassing was, was dat ik m'n lage E er soms uit ramdequote:Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, en dat sustain verhaal daar hoor je ook allerlei tegentrijdige verhalen over. Ik hoor geen verschil, dus lijkt me gewoon subjectief. Maar ja, ook is de een erg tevreden over de top-wrap en moet de ander er niks van hebben. Ook subjectief. Kwestie van smaak. Ik doe het ook alleen bij mijn SG omdat die anders een te groete hoek maakt, dus vanwege praktisch nut, kwa geluid of manier van spelen merk ik geen verschil.
Ziet er idd heel nice uitquote:Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik zo m'n LTD in deze look zie vraag ik me af waarom hij niet standaard met zwarte hardware geleverd wordt maar met chrome. Zwart is echt veel vetter
[ afbeelding ]
Nou, het scheelt wel behoorlijk. Sinds ik rollerbridges gebruik, breek is bijna geen snaren meer.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef Dribbel_ het volgende:
![]()
Nee dat dus niet echt. Dan heb je natuurlijk niet dat de snaar niet over de zadels heen schuurt. Een alternatief hiervoor zijn dus die Graph Tech String Saver zadels. Die lopen dus wat ronder en dat in combinatie met dat materiaal (ook vaak gebruikt in topkammen) zorgt blijkbaar voor veel minder kwetsbaarheid van de snaren bij de brug
[ afbeelding ]
Maar als dat wieltje vast had gezeten dan werkt het hetzelfde als die Graph Tech dingen. Dus dat is beide natuurlijk sowieso beter. Maar zo'n bewegend wieltje geeft als bewegend onderdeel natuurlijk niks extra mee. Het is puur dat die snaar niet een scherpe hoek over een randje maakt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, het scheelt wel behoorlijk. Sinds ik rollerbridges gebruik, breek is bijna geen snaren meer.
De enige gitaar waarop ik nog wel eens een snaar breek is mijn explorer en daar heb ik gewone zadels op zitten.
Geil dingquote:Op maandag 24 juni 2013 20:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik zo m'n LTD in deze look zie vraag ik me af waarom hij niet standaard met zwarte hardware geleverd wordt maar met chrome. Zwart is echt veel vetter
[ afbeelding ]
Klopt. Alleen is zo'n rollerbridge van gfs wat goedkoper dan die graphtech zadels.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar als dat wieltje vast had gezeten dan werkt het hetzelfde als die Graph Tech dingen. Dus dat is beide natuurlijk sowieso beter. Maar zo'n bewegend wieltje geeft als bewegend onderdeel natuurlijk niks extra mee. Het is puur dat die snaar niet een scherpe hoek over een randje maakt.
Het wordt pas echt irritant wanneer je ook een snaar van je backup breekt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik nu twee optredens achter elkaar![]()
Gelukkig altijd een backup klaarstaan, dus het kost me 10 sec om weer door te gaan. Maar toch irritant
Dan heeft de andere gitarist ook nog een backup. En als er dán iets breekt, dan gaat dat al ver voorbij irritantquote:Op maandag 24 juni 2013 22:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het wordt pas echt irritant wanneer je ook een snaar van je backup breekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |