abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127940472
quote:
EU heeft geen idee waar 1 miljard steun aan Egypte is gebleven

Het is de Europese Unie een raadsel wat er met de 1 miljard euro is gebeurd die Europa aan Egypte heeft overgemaakt. Het ontwikkelingsgeld is in een groot zwart gat verdwenen.
Dat publiceert de Europese Rekenkamer dinsdag in een rapport, zo meldt The Financial Times.

Geen rekeningen

Tussen 2007 en 2013 maakte de Europese Unie ongeveer een miljard euro over naar Caïro. Zeker 600 miljoen euro ging rechtstreeks naar het ministerie van Financiën. Het geld was bedoeld voor zorg, sociale voorzieningen en transport, maar de Rekenkamer heeft hier nooit enige rekening van gezien.

Corruptie

Gezien de corruptie in het Noord-Afrikaanse land is dat geen goed teken. Volgens de rapporteurs is er met de wisseling van de wacht na het vertrek van Hosni Mubarak weinig veranderd. Ook de huidige president Mohamed Morsi voelt er weinig voor om rekenschap af te leggen over de gratis euro's die zijn regime ontvangt.

Geen voorwaarden

De Rekenkamer noemt het 'onbegrijpelijk' dat noodlijdende eurolanden aan strenge voorwaarden worden gehouden maar dat met landen als Egypte 'een zachte aanpak' wordt gehanteerd. Begin dit jaar maakte de voorzitter van de Europese Raad Herman van Rompuy bekend dat de EU nog eens 5 miljard euro aan giften en leningen aan Egypte overmaakt om de 'democratische transitie te bevorderen'.
Bron: Elsevier

:')

En de regering ons land maar kapot bezuinigen om aan de Europese begrotingsnorm te voldoen.
pi_127940570
Goh, 1 miljard aan een Fundamentalistisch regime, en dan denken dat het aan de bevolking wordt besteed.
Hoe onnozel kun je zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_127940602
Ik twijfel tussen deze :{ en deze :') smiley
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:03:24 #4
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_127940671
:{ :') |:(
Europa wat doeje
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_127940674
ik ga voor de :') smiley
pi_127940679
Dat wij nog geld naar dit soort landen sturen... ongelooflijk
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:04:08 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127940700
:{w
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:05:02 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127940734
Die miljard had het waard geweest als de EU een entiteit was wat van haar fouten kon leren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_127940762
Toch geld genoeg in Europa, YOLO :')
pi_127940766
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:05 schreef SpecialK het volgende:
Die miljard had het waard geweest als de EU een entiteit was wat van haar fouten kon leren.
Precies. Dit jaar willen ze 5 miljard in de put genaamd Egypte gooien.
pi_127940825
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat die meneer links op de foto er meer van weet.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:35 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127940845
Kijk, dus daarom ben ik steeds meer tegen de Europese Unie. Wel zomaar geld weggooien en dan nog het lef hebben dat de lidstaten op moeten draaien voor het tekort in de Europese begroting.
pi_127940958
Ik denk dat deze smiley nog het meest toepasselijk is: :'(

Kijk, ontwikkelingsgeld op zich is niet zo'n probleem. Maar het is wel de bedoeling dat het een investering is. Een investering in die landen voor de stabiliteit in de wereld.

Maar als je niet weet wat er met dat geld gebeurt, kun je het moeilijk een investering noemen. Dan wordt het gewoon een gift.

Een gift geef je aan je vrienden. Of een gift geef je aan een zwerver. In het ene geval geef je een mooi cadeau van 50 euro, in het andere geval geef je 2 euro voor koffie en een broodje.

Maar nee, de EU geeft gewoon 100 euro aan de zwerver en vraagt zich niet eens af wat die zwerver daar mee gaat doen. Misschien koopt die misantroop wel een pistool en munitie en gaat op iedereen schieten die hij niet mag...

De getallen zijn figuurlijk en in verhouding aangepast aan mijn verhaal.
pi_127940986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Kijk, dus daarom ben ik steeds meer tegen de Europese Unie. Wel zomaar geld weggooien en dan nog het lef hebben dat de lidstaten op moeten draaien voor het tekort in de Europese begroting.
Als de EU geld weggeeft aan dat soort landen, dan vraag ik me af waarom de Nederlandse regering OOK nog eens geld weggeeft aan dat soort landen.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2013 @ 12:11:37 #15
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_127940989
Ik had bijna zo op mijn bureau gelegen: _O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_127941786
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:58 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Bron: Elsevier

:')

En de regering ons land maar kapot bezuinigen om aan de Europese begrotingsnorm te voldoen.
De oplossing is simpel,... gewoon bij ons de lasten wat verzwaren!
pi_127942063
Wat mij betreft is het project Europa mislukt en trekken we ons vandaag nog terug. Corrupte bende daar in Brussel. Ze zitten daar alleen om hun eigen zakken te vullen, niet om de belangen van de burgers te behartigen.
pi_127942160
Nou dan maar alle financiele steun afsluiten gezien ze niet goed kunnen laten zien waar het geld gegaan is, waarschijnlijk inde zakken van graaiers.

Ik snap gewoon NIET dat dit soort dingen niet aangepakt worden, bij bedrijven wordt je er ook uitgegooid bij fraude, diefstal en misdrijven, en onder het noemer "regering" mag het blijkbaar allemaal :r

Overheid: nog steeds dieven maar dan officieel EN met bonus om de carriere af te sluiten :r
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_127942209
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit.
pi_127942289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:00 schreef longinus het volgende:
Goh, 1 miljard aan een Fundamentalistisch regime, en dan denken dat het aan de bevolking wordt besteed.
Hoe onnozel kun je zijn.
nou nee, dit geld hadden ze tussen 2007-2013 overgemaakt, aan de regering van Moebarak dus
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:48:47 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127942364
Welja, gooi er nog even 5 miljard naartoe. Heeft Karzai al verteld wat hij met die zakken geld heeft gedaan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_127942412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:46 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

nou nee, dit geld hadden ze tussen 2007-2013 overgemaakt, aan de regering van Moebarak dus
correctie: Dictatoriaal regime.....
(Het is natuurlijk een heel groot verschil)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:51:09 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127942455
Dat geld ligt waarschijnlijk in het bureau van de legerleiding.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_127942761
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:51 schreef Dagonet het volgende:
Dat geld ligt waarschijnlijk in het bureau van de legerleiding.
Dat is allang op joh.
Op aan wapens, vriendjes, omkopen, vakantie, villa's, maatpakken denk ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')