abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5844391
Als wij bestaan, waarom zal God dan niet bestaan?
De mens is tenslotte een creatie van de Schepper! Ieder boek heeft een schrijver. Eveneens de mens is een perfect boek en zijn schrijver is God.

Wie zichzelf kent, kent God!

pi_5844423
Dus god bestaat omdat wij bestaan? Mooie redenering hoor, ik ben spontaan in god gaan geloven.
pi_5844456
God maakt meer kapot dan je lief is.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:02:57 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_5844476
Als er :

Armoede,
Haat,
Oorlog,
Honger,
Racisme,
etc etc bestaat? Hoe kan er dan een god bestaan.

En waarom vergelijk jij de mens met een boek?

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_5844482
Kortom:

1. de mens is als een mooi geschreven boek
2. een boek heeft een schrijver, een schepper

1 + 2 -> ook de mens heeft een schepper = God

Tja, what can I say...

dinsdag 17 september 2002 @ 15:03:32 #6
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5844488
volgens mij zijn we er nog niet uit wie of wat God is....
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 september 2002 @ 15:03:44 #7
862 Arcee
Look closer
pi_5844493
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:58 schreef Hattab het volgende:
De mens is tenslotte een creatie van de Schepper!
Welnee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_5844507
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:58 schreef Hattab het volgende:
Als wij bestaan, waarom zouden kabouters dan niet bestaan?
quote:
De mens is tenslotte een creatie van de Schepper!
Hoezo tenslotte? Ik denk hier anders over. Wel eens van evolutie gehoord?
quote:
Ieder boek heeft een schrijver. Eveneens de mens is een perfect boek en zijn schrijver is God.
Leuke vergelijking, maar die gaat niet altijd op. Heel veel dingen ontstaan vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan een koraalrif of een sneeuwvlok.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5844512
Wie heb jou dan geschapen? Je bent door je ouders op aarde gezet, maar zij zijn hoogstens een oorzaak.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:05:20 #10
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_5844514
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef MacMeester het volgende:
Ikke wel hoor: onzin
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_5844518
Ik ben zelf geen gelover, maar:

In mijn ogen is de mens meer de schrijver en God het boek. Zolang er mensen in God geloven *BESTAAT* hij gewoon. Zijn kracht komt uit het collectieve geloof. Zijn liefde uit de collectieve liefde.

Er zitten in mijn ogen goede dingen aan het geloof, echter het misbruik maken van een geloof zit diep in de mens en heeft in het verleden vaak laten zien hoe verschrikkelijk dat kan zijn.

TRUE
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:05:59 #12
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_5844526
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welnee... de schepper is juist een creatie van de mens

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:08:18 #13
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5844569
De mens heeft een god gecreerd. Let wel: een denkbeeldige god voor een ieder die zich hierop wil beroepen.
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_5844570
Lees maar eens het godsbewijs van Thomas van Aquino....

Ook wel de 'prime mover'-theorie genoemd. M.a.w. Iets moet er als eerste zijn wat het andere beweegt, de eerste beweger dus... Dat kun je God noemen als je wilt...

Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:08:57 #15
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_5844583
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef e.wuister het volgende:
Ik ben zelf geen gelover, maar:

Er zitten in mijn ogen goede dingen aan het geloof, echter het misbruik maken van een geloof zit diep in de mens en heeft in het verleden vaak laten zien hoe verschrikkelijk dat kan zijn.

Verleden? Zo'n beetje elke oorlog (inclusief die tegen terrorisme) draai om geloof...
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 september 2002 @ 15:09:47 #16
862 Arcee
Look closer
pi_5844599
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Redman het volgende:

[..]

Idd.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 17-09-2002 15:10]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:10:20 #17
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_5844611
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef Riesz het volgende:
De mens heeft een god gecreerd. Let wel: een denkbeeldige god voor een ieder die zich hierop wil beroepen.
Dit zal voor veel mensen gelden
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_5844618
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Hattab het volgende:
Wie heb jou dan geschapen? Je bent door je ouders op aarde gezet, maar zij zijn hoogstens een oorzaak.
Dat sommige dingen worden geschapen (zoals dat boek) wil nog niet zeggen dat alles geschapen is. Voorbeelden genoeg.
pi_5844621
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef MacMeester het volgende:
Ikke wel hoor. God is een fantasie, iets dat we bedenken in onze hoofden. T bestaat niet in de echte wereld, ten minste, niet totdat we God daadwerkelijk daar waarnemen (zintuigelijk). Tot die tijd, niet meerdan een fanatasie...
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:10:54 #20
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_5844623
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef WefDiNaini het volgende:

Ook wel de 'prime mover'-theorie genoemd. M.a.w. Iets moet er als eerste zijn wat het andere beweegt, de eerste beweger dus... Dat kun je God noemen als je wilt...

Ok, maar wat is dat dan?
pi_5844629
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Hattab het volgende:
Hoe bedoel je? Moet er meer zijn dan oorzaak?
pi_5844635
quote:
Als je denkt dat de mens geschapen is "omdat dat nou eenmaal niet anders kan", en dus tot de conclusie komt dat God bestaat, moet je ook tot de conclusie komen dat God geschapen is. Dus dat er een schepper van God moet bestaan.

Om even in jouw woorden te spreken: God is tenslotte een creatie van de OpperSchepper! Ieder boek heeft een schrijver. Eveneens is God een perfect boek en zijn schrijver is (...nog nader in te vullen..).

Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_5844657
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef WefDiNaini het volgende:
Wat de oorzaak is van de big bang, dat is inderdaad nog niet bekend. Daar zit dus ruimte voor iets dat je God zou kunnen noemen. Het probleem blijft, dat zolang we daar niets van weten, het geen zin heeft om daar harde uitspraken over te doen.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:13:02 #24
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5844659
Als die god van jou echt bestaat mag hij zijn dikke reet wel eens van die wolk halen en zich verantwoorden voor zijn daden. 11 september, dronken autobilisten die familieleden doorrijden, pedofilie e.d.

Om een subtitel van een user te quoten:

Jezus is gekruisigd voor niets,
god wordt aanbeden om minder.

Amen

P.S. Als je echt bewijs hebt voor die god van jou, geef effe een seintje. Dan ga ik Satan vragen om 'm zsm te vernietigen

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_5844665
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:10 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ok, maar wat is dat dan?

Wat ik al zei.. de eerste bweger-theorie. Weet hem niet precies meer. maar komt neer op:

- De blaadjes van een boom bewegen, wie laat die bewegen?
- De wind, wie beweegt de wind?
etc..

Uiteindelijk heb je geen antwoord meer, dit is de prime-mover of te wel God.

Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')