Wie zichzelf kent, kent God!
Armoede,
Haat,
Oorlog,
Honger,
Racisme,
etc etc bestaat? Hoe kan er dan een god bestaan.
En waarom vergelijk jij de mens met een boek?
1. de mens is als een mooi geschreven boek
2. een boek heeft een schrijver, een schepper
1 + 2 -> ook de mens heeft een schepper = God
Tja, what can I say...
quote:Welnee.
Op dinsdag 17 september 2002 14:58 schreef Hattab het volgende:
Als wij bestaan, waarom zal God dan niet bestaan?
De mens is tenslotte een creatie van de Schepper!
quote:Als wij bestaan, waarom zouden kabouters dan niet bestaan?
Op dinsdag 17 september 2002 14:58 schreef Hattab het volgende:
Als wij bestaan, waarom zal God dan niet bestaan?
quote:Hoezo tenslotte? Ik denk hier anders over. Wel eens van evolutie gehoord?
De mens is tenslotte een creatie van de Schepper!
quote:Leuke vergelijking, maar die gaat niet altijd op. Heel veel dingen ontstaan vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan een koraalrif of een sneeuwvlok.
Ieder boek heeft een schrijver. Eveneens de mens is een perfect boek en zijn schrijver is God.
quote:Ikke wel hoor: onzin
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef MacMeester het volgende:
volgens mij zijn we er nog niet uit wie of wat God is....
In mijn ogen is de mens meer de schrijver en God het boek. Zolang er mensen in God geloven *BESTAAT* hij gewoon. Zijn kracht komt uit het collectieve geloof. Zijn liefde uit de collectieve liefde.
Er zitten in mijn ogen goede dingen aan het geloof, echter het misbruik maken van een geloof zit diep in de mens en heeft in het verleden vaak laten zien hoe verschrikkelijk dat kan zijn.
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef Arcee het volgende:[..]
Welnee... de schepper is juist een creatie van de mens
Ook wel de 'prime mover'-theorie genoemd. M.a.w. Iets moet er als eerste zijn wat het andere beweegt, de eerste beweger dus... Dat kun je God noemen als je wilt...
quote:Verleden? Zo'n beetje elke oorlog (inclusief die tegen terrorisme) draai om geloof...
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef e.wuister het volgende:
Ik ben zelf geen gelover, maar:
Er zitten in mijn ogen goede dingen aan het geloof, echter het misbruik maken van een geloof zit diep in de mens en heeft in het verleden vaak laten zien hoe verschrikkelijk dat kan zijn.
quote:Idd.
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Redman het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 17-09-2002 15:10]
quote:Dit zal voor veel mensen gelden
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef Riesz het volgende:
De mens heeft een god gecreerd. Let wel: een denkbeeldige god voor een ieder die zich hierop wil beroepen.
quote:Dat sommige dingen worden geschapen (zoals dat boek) wil nog niet zeggen dat alles geschapen is. Voorbeelden genoeg.
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Hattab het volgende:
Wie heb jou dan geschapen? Je bent door je ouders op aarde gezet, maar zij zijn hoogstens een oorzaak.
quote:Ikke wel hoor. God is een fantasie, iets dat we bedenken in onze hoofden. T bestaat niet in de echte wereld, ten minste, niet totdat we God daadwerkelijk daar waarnemen (zintuigelijk). Tot die tijd, niet meerdan een fanatasie...
Op dinsdag 17 september 2002 15:03 schreef MacMeester het volgende:
volgens mij zijn we er nog niet uit wie of wat God is....
quote:Ok, maar wat is dat dan?
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef WefDiNaini het volgende:
Lees maar eens het godsbewijs van Thomas van Aquino....Ook wel de 'prime mover'-theorie genoemd. M.a.w. Iets moet er als eerste zijn wat het andere beweegt, de eerste beweger dus... Dat kun je God noemen als je wilt...
quote:Hoe bedoel je? Moet er meer zijn dan oorzaak?
Op dinsdag 17 september 2002 15:05 schreef Hattab het volgende:
Wie heb jou dan geschapen? Je bent door je ouders op aarde gezet, maar zij zijn hoogstens een oorzaak.
quote:Als je denkt dat de mens geschapen is "omdat dat nou eenmaal niet anders kan", en dus tot de conclusie komt dat God bestaat, moet je ook tot de conclusie komen dat God geschapen is. Dus dat er een schepper van God moet bestaan.
Om even in jouw woorden te spreken: God is tenslotte een creatie van de OpperSchepper! Ieder boek heeft een schrijver. Eveneens is God een perfect boek en zijn schrijver is (...nog nader in te vullen..).
quote:Wat de oorzaak is van de big bang, dat is inderdaad nog niet bekend. Daar zit dus ruimte voor iets dat je God zou kunnen noemen. Het probleem blijft, dat zolang we daar niets van weten, het geen zin heeft om daar harde uitspraken over te doen.
Op dinsdag 17 september 2002 15:08 schreef WefDiNaini het volgende:
Lees maar eens het godsbewijs van Thomas van Aquino....
Ook wel de 'prime mover'-theorie genoemd. M.a.w. Iets moet er als eerste zijn wat het andere beweegt, de eerste beweger dus... Dat kun je God noemen als je wilt...
Om een subtitel van een user te quoten:
Jezus is gekruisigd voor niets,
god wordt aanbeden om minder.
Amen
P.S. Als je echt bewijs hebt voor die god van jou, geef effe een seintje. Dan ga ik Satan vragen om 'm zsm te vernietigen
quote:Wat ik al zei.. de eerste bweger-theorie. Weet hem niet precies meer. maar komt neer op:
Op dinsdag 17 september 2002 15:10 schreef Brupje het volgende:[..]
Ok, maar wat is dat dan?
- De blaadjes van een boom bewegen, wie laat die bewegen?
- De wind, wie beweegt de wind?
etc..
Uiteindelijk heb je geen antwoord meer, dit is de prime-mover of te wel God.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |