Dit!!quote:Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef usernaamvergeten het volgende:
Twee opties:
1) Kitten, je blijft de de afrondingen zien.
2) Gaasband plakken, vol smeren met knauf uniflott, of fix&finsh, de verhoudingen kan je opzoeken.
Als je goed gestuukt en alles netjes afvlakt niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:31 schreef agoergosum het volgende:
Dank voor de reacties.
Als ik gaasband plak en het vervolgens vul met wat gips en er daarna overheen verf, zie je er dan nog wat van?
Valt reuze mee, is maar 1-2mm wat erop zit dan, na het schilderen zie je daar niks van. Er zijn ook gipsplaten met afgeschuinde kanten die hier beter geschikt voor zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:46 schreef Flurry het volgende:
maar dan heb je toch bobbels waar de naden zitten?
Myron Ferguson laat wel even zien hoe het moet Nico.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:56 schreef Nico987 het volgende:
niet aan beginnen!!!
Alleen de naden stucen, zie je zeker.. dan moet je dus eigenlijk alles stucen, dat moet je kunnen, of laten doen.
met acrylaat werkt niet, want dat wordt lelijk met latex
daar dacht ik ook aan. Die tape zie je toch liggen op de gipsplaat?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef tiho1 het volgende:
Lekker doorgaan met adviseren van tape en vuller op een RK plaat. De tape kan je al niet vlak weg schuren waar moet de vuller dan nog?
Klopt. En als je stuct en latext, wordt het alleen maar hoger.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
daar dacht ik ook aan. Die tape zie je toch liggen op de gipsplaat?
Klopt^2quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef tiho1 het volgende:
Lekker doorgaan met adviseren van tape en vuller op een RK plaat. De tape kan je al niet vlak weg schuren waar moet de vuller dan nog?
Er is ook vuller met een soort wapening erin, die is voor deze platen gemaakt. Alabastine heeft dat. Ik zou het zelf niet proberen hier. A omdat het al geschilderd is en B omdat ik bang ben dat er 9,5 mm plafondplaten zijn gebruikt die veel te wiebelig zijn om de naad heel te houden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
daar dacht ik ook aan. Die tape zie je toch liggen op de gipsplaat?
Ik ben mss gek, of loop achter, maar ik dacht eig dat je het in principe met plamuur doet. Zo werk je toch ook de schroefgaten weg?
Klopt^3quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:20 schreef tiho1 het volgende:
Er is ook vuller met een soort wapening erin, die is voor deze platen gemaakt. Alabastine heeft dat. Ik zou het zelf niet proberen hier. A omdat het al geschilderd is en B omdat ik bang ben dat er 9,5 mm plafondplaten zijn gebruikt die veel te wiebelig zijn om de naad heel te houden.
We hebben hier 2 plafonds afgewerkt met Knauf voegenfit, dat is glasvezelversterkt gips. Werkt perfect en is netjes af te werken. Je zet het er eerst ruw in, volgende dag voegen nog een keer vullen en als het droog is glad schuren. Door de vezel heb je minder kans op scheuren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:11 schreef agoergosum het volgende:
hmm. Wat moet ik nu doen. Ik hoor zo veel tegenstrijdige adviezen. Iemand die de doorslag kan geven. Het hoeft niet 100% perfect maar wel netjes. En het liefst geen scheuren in de muur etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |