quote:
Op maandag 17 juni 2013 19:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:[..]
Weten jullie nog wat over voer dat niet zo duur is maar wel goed voor de hond. Dat is het enige wat OP vraagt. Goed voer voor een goede prijs. Er is vast het aller beste voer voor 50 euro per kilo bij wijze van spreke. Dan kan er de discussie ontstaan van dat je een hond enkel het allerbeste moet geven. En dan denk ik gelijk aan A-merken. Want dat is wat iemand die simpel nadenkt verwacht: Duur voer is betere kwaliteit.
Ze vraagt dus om goed voer. Slechts 1 persoon heeft een aanbeveling gedaan voor goed voer, de rest heeft enkel bekritiseerd hoe enkel het bestte (en dus het duurste) voer goed is en je anders maar geen hond moet nemen.
Ik weet er vrij weinig van af, maar zo te zien de meeste mensen hier ook niet. Dit topic is enkel een bekritisering geworden van OP ipv een topic over de hulp die zij vraagt. Als je dat hondje wil helpen, kom dan aanzetten met een goed merk.
Als we het toch hebben over OP, dan mag zij ook wel even wat vriendelijker over komen.
Ik denk dat de laatste zin een boel reacties kan verklaren, maar goed, hier mijn serieuze mening;
Je moet niet in geld denken als je dieren neemt. Natuurlijk, er zijn grenzen qua geld die je wilt betalen, die zijn er voor mensen ook. Een mensenleven is nu eenmaal in geld uit te drukken, dus dat geldt voor dieren ook.
Ik denk niet dat er één goed voer aan te wijzen is voor elke hond. De meeste mensen staren zich dood op een merk (Eukanuba, dat moet goed zijn, want het is duur) of methode (versvoer is the way to go, want het komt het dichtst bij de natuur van de hond).
Mijn hond doet het niet goed op vers. Veel buikklachten, waardoor hij dus ook een minder blije hond is. Dat viel dus af. Merken als Eukanuba en IAMS vielen voor mij ook af i.v.m. de dierproeven die onder hun vleugels worden uitgevoerd (let wel; het zou dus zomaar prima voer kunnen zijn, maar aangezien ik niet achter dierproeven sta, viel dat af. Persoonlijk dus!)
Wij hebben een boel merken uitgebreid bekeken en zelf wat googlewerk verricht. Er waren enkele merken die geen tarwe gebruikten, en kwamen uiteindelijk uit bij Bozita Robur Genuine, wat nog heel betaalbaar is voor ons (maar toegegeven; ik heb een middelgrote hond, geen bakbeest als een rottweiler).
Met andere woorden: Ik ben niet op zoek gegaan naar 'niet zo duur voer', zoals de originele TS doet, ik ben op zoek gegaan naar
goed voer. Er is niets mis met zelf een beetje rondkijken voordat je een vraag zoals deze stelt op een forum. Bovendien zou de fokker van de pups hier ook informatie over kunnen geven (wat krijgen de pups nu?)
En zoals ik dus zei... Er is niet één merk voer als 'goed' aan te merken, want elke hond is anders.