Ik heb een keer met een van mijn Burmese katers zoiets gehad. Dit was een bikkelharde vechtersbaas (van rond de 3,5 kg), dus hij was niet snel onder de indruk van een verwonding, maar hij kwam een keer 's avonds op 3 poten door het kattenluik, met 1 voorpoot ingetrokken.
Ik heb hem toen even op de bank gelegd, gecontroleerd dat er niet een beschadiging aan een nagel of de voetzool was te zien, en ben toen voorzichtig aan dat pootje gaan knijpen en trekken, steeds wat harder, totdat hij na een minuutje zachtjes in mijn hand hapte, als teken dat hij er echt genoeg van had. Omdat hij het zo lang accepteerde, ik niets voelde bewegen, en hij niet plotseling scherp reageerde, ging ik er even van uit dat er geen breuk in het spel was, maar inderdaad iets van een kneuzing, verrekking of zo. Een dierenarts leek geen directe noodzaak.
Hij ging een tijdje later in zijn standaard slaapplekje, een hangmandje aan de radiator, liggen, helaas voor hem op die poot, en dat is de enige keer dat ik hem heb horen gillen. Door de pijn kon hij zich niet meer overeind drukken, ik moest hem uit het mandje helpen. Het was bedtijd voor mij, dus ik heb hem toen meegenomen en tussen mijn voeten gelegd. Ik had ook een plastic box neergezet zodat hij in 2 stapjes van het bed zou kunnen, i.p.v. 1 grote sprong.
Hij heeft de hele nacht als een blok tussen mijn voeten liggen slapen, en de volgende ochtend was hij wel wat mobieler, maar het heeft iets van een week geduurd voordat hij weer helemaal recht liep.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.