quote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Ja good schiep de aarde in 7 dagenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Eventjes heel snel in een samenvatting.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja good schiep de aarde in 7 dagen
als allerlaaste schiep hij de mens. daarom is zondag rust dag.
Omdat je eerder dit schreef: 'Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen'.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...quote:
Tribal kan het sneller dan God.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Eventjes heel snel in een samenvatting.![]()
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
nee bijna..quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...
Een zielquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Daar geloof ik niet zo in.
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:09 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
Even verder de discussie die begon in een ander topic
evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie
Even een 4 tal op een rijtje..
Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel geloofd.
Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.
wat denken jullie?
Ik ken inderdaad in mijn hele omgeving niemand die de evolutietheorie ontkent (ook overwegend katholiek).quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Wat doet je überhaupt denken dat er zoiets als een ziel bestaatquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Ik zou er geen geld op in zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:42 schreef Manke het volgende:
Ik ben Christen en heb geen moeite met wetenschap, ze komen er wel achter dat het spirituele bestaat en dus God/Jezus ook.
Ik ook niet, het boeit me eigenlijk niet, "het koningkrijk van God zit in het hart (binnenin)".quote:
er staat een aantal gelovigen.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Ik had het over "katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben."quote:Op maandag 17 juni 2013 18:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
er staat een aantal gelovigen.
niet alle
Net als zwaartekracht.quote:
Afstampen, brainwasted.. Je moet komiek worden, man:Dquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
wat jij gelooft is onbelangrijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.quote:
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |