abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 11:58:54 #26
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127896425
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:56 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

TT en OP?
Oké ik had verwacht dat iedereen wel begreep dat ik het niet over uiterlijke kenmerken had maar speciaal voor jou zal ik de titel even aanpassen: 'wat zijn de kenmerken in iemand gedrag waaraan je kan zien dat ze zwakbegaafd zijn'. Zo goed? :|W
  maandag 17 juni 2013 @ 11:59:46 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127896446
quote:
11s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:54 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Mwa. Kijk het punt is dat diploma's tegenwoordig nogal weinig zeggen over iemand zijn kunnen. Ik heb bijv. op drie verschillende basisscholen gezeten (vanwege verhuizingen) en het niveau per school verschilde enorm. Op één school zat ik in groep drie en kon ik prima meekomen. Toen moest ik naar een andere school en liep ik opeens enorm achter.
Hetzelfde met middelbare scholen. Je kan examens stelen, afkijken bij je buurman of iets dergelijks. Dus zelfs iemand met een laagbegaafde intelligentie (en dus niet verstandelijk beperkt) kan de HAVO of zelfs het VWO gehaald hebben.
Misschien moet je eens duidelijk maken wat je nou precies bedoelt. Zwakbegaafd is namelijk gewoon een verstandelijke beperking.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:01:11 #28
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127896482
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

In theorie kan het inderdaad, als het schoolsysteem keihard faalt en werkelijk alles in de schoolcarriere van de betreffende leerling tegenzit (of meezit, hoe je het bekijkt), maar ik geloof niet dat er tienduizenden gymnasiasten met een IQ van 86 rondlopen, sorry
Er is iemand in mijn omgeving waarvan ik vermoed dat deze zwakbegaafd is. Deze persoon heeft echter wel het VWO gehaald met middelmatige cijfers. Nu was dat ongeveer 40 jaar geleden. Diegene heeft verder nooit gestudeerd.
Diegene ziet er ook niet gehandicapt uit maar heeft wel zware gedragsproblemen. ik ben echter met diegene opgegroeid dus ik vind het moeilijk om objectief een oordeel te vellen. Op het internet kan ik ook geen duidelijke kenmerken vinden.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:01:40 #29
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127896495
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet je eens duidelijk maken wat je nou precies bedoelt. Zwakbegaafd is namelijk gewoon een verstandelijke beperking. En laagbegaafd wordt niet gebruikt.
Ik snapte ookal niet wat ze bedoelde ;(
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:03:48 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127896553
quote:
11s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:01 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Er is iemand in mijn omgeving waarvan ik vermoed dat deze zwakbegaafd is. Deze persoon heeft echter wel het VWO gehaald met middelmatige cijfers. Nu was dat ongeveer 40 jaar geleden. Diegene heeft verder nooit gestudeerd.
Diegene ziet er ook niet gehandicapt uit maar heeft wel zware gedragsproblemen. ik ben echter met diegene opgegroeid dus ik vind het moeilijk om objectief een oordeel te vellen. Op het internet kan ik ook geen duidelijke kenmerken vinden.
En wat zijn de redenen dat je deze persoon als 'zwakbegaafd' zou kwalificeren?

Kan er sprake zijn van niet-aangeboren hersenletsel?
  maandag 17 juni 2013 @ 12:05:00 #31
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127896587
quote:
11s.gif

[..]

Gedragsproblemen wil niet zeggen dat de persoon zwakbegaafd is. Mijn vader werkt op een LWOO school. Daar zitten veel (allochtone) kinderen met gedragsproblemen waarbij het leren niet lukt. Laatst hebben ze IQ-tests afgenomen. Bij 4 van de 17 kinderen uit de klas kwam er een IQ van meer dan 115. Eentje zelfs 121. En dat zit dan toch op zo'n school vanwege leer en gedragsproblemen. Die twee dingen staan dus los van mekaar.

Bovendien weet je niet op welke leeftijd en met welke reden het gedrag is ontstaan. Het zou iets psychopathologisch kunnen zijn.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127896601
quote:
11s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:58 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Oké ik had verwacht dat iedereen wel begreep dat ik het niet over uiterlijke kenmerken had maar speciaal voor jou zal ik de titel even aanpassen: 'wat zijn de kenmerken in iemand gedrag waaraan je kan zien dat ze zwakbegaafd zijn'. Zo goed? :|W
Komt toch op het zelfde neer. Je kunt alleen weten of iemand zwakbegaafd is door met die gene te gaan praten.
pi_127896727
Ts, men hoeft trouwens niet zwakbegaafd te zijn om gehandicapt (mentaal) te zijn.
Twiddel
pi_127897541
quote:
11s.gif

[..]

waarom kun je die persoon niet zien gewoon als die persoon? dus als totaal pakketje?
waarom wil je de internet psycholoog uit gaan hangen en er een label op plakken

De kans dat iemand vwo heeft afgerond en laag begaafd is, is enorm klein overigens
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 17 juni 2013 @ 12:35:43 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127897657
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

waarom kun je die persoon niet zien gewoon als die persoon? dus als totaal pakketje?
waarom wil je de internet psycholoog uit gaan hangen en er een label op plakken

De kans dat iemand vwo heeft afgerond en laag begaafd is, is enorm klein overigens
Iemand kan ook later een hersenbeschadiging hebben opgelopen.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:36:45 #36
66083 Platina
78th Element
pi_127897690
quote:
7s.gif
Op maandag 17 juni 2013 11:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is iemand met downsyndroom. Niet elke zwakbegaafde heeft downsyndroom.
Nee, maar wel iedere downie is zwakbegaafd, ergo het is mogelijk om op basis van uiterlijk te zien of iemand zwakbegaafd is.

En ja ik weet dat er een enkele uitzondering downie is die wel 'slim' is.
pi_127897768
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Iemand kan ook later een hersenbeschadiging hebben opgelopen.
ja natuurlijk maar dan zou ze dat wel genoemd hebben lijkt me?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 17 juni 2013 @ 12:40:04 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127897792
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja natuurlijk maar dan zou ze dat wel genoemd hebben lijkt me?
Geen idee, ze is niet zo scheutig met informatie.
pi_127898038
En als iemand nou:

- niet meekomt in gesprekken
- als je een gesprek voert, je vaak de meest simpele dingen nog eens moet uitleggen
- vragen worden keer op keer weer gesteld terwijl het antwoord een minuut daarvoor nog is gegeven
- niets voor zichzelf kan beslissen
- afhankelijk is van een man
- bepaalde dingen niet inziet terwijl het duidelijk is
- niet eerlijk naar zichzelf kan kijken/niet kan reflecteren
- mensen napraat en totaal geen eigen mening heeft
- er valt geen inhoudelijk gesprek mee te voeren (behalve over het weer misschien)
- ze kan zelf niets oplossen al is de oplossing nog zo makkelijk

Is dit zwakbegaafd of simpele domheid? Ik heb hier veel discussies over gevoerd met mijn zusje maar ik twijfel.
pi_127898060
Mensen met een fikse depressie, medicijngebruik, langdurig alcoholgebruik of andere genotsmiddelen, burn-outs, zinvanhetlevennietmeer zieners, kunnen ook heel dom lijken.
Daarintegen heb ik een mongool gekend met een mbo diploma. en zeer intelligente mensen zonder diploma's
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 17 juni 2013 @ 12:48:50 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898076
quote:
1s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:47 schreef Cerbiatto het volgende:
En als iemand nou:

- als je een gesprek voert, je vaak de meest simpele dingen nog eens moet uitleggen
- vragen worden keer op keer weer gesteld terwijl het antwoord een minuut daarvoor nog is gegeven
- er valt geen inhoudelijk gesprek mee te voeren (behalve over het weer misschien)

Is dit zwakbegaafd of simpele domheid? Ik heb hier veel discussies over gevoerd met mijn zusje maar ik twijfel.
Wat is het verschil dan, tussen zwakbegaafd en dom?
  maandag 17 juni 2013 @ 12:49:20 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127898099
ja dat is dus niet de bedoeling... al kun je wel verwachten dat je met zo'n vraag een bepaald publiek aantrekt natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 17 juni 2013 @ 12:49:52 #43
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127898120
quote:
1s.gif
En als iemand nou:

Kan ook nog apathie zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127898321
Geen idee wat het verschil specifiek is? Het lijkt mij dat je als je zwakbegaafd bent, er last van hebt maar de omgeving net zo. En dat je mogelijk hulp nodig hebt? Maar misschien is dat met domheid ook wel zo. :P

Het is sowieso geen apathie, deze vrouw heeft zich altijd al zo gedragen (als ik haar tweelingzus mag geloven). Het grappige is dat zij zichzelf wel intelligent vindt en niet doorheeft dat mensen zich letterlijk verbazen over haar domheid.
pi_127898387
quote:
1s.gif
En als iemand nou:

het zou ook nog 100den andere dingen kunnen zijn
als we toch gaan internetdiagnostiseren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 17 juni 2013 @ 12:57:04 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898394
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef Cerbiatto het volgende:
Geen idee wat het verschil specifiek is? Het lijkt mij dat je als je zwakbegaafd bent, er last van hebt maar de omgeving net zo. En dat je mogelijk hulp nodig hebt? Maar misschien is dat met domheid ook wel zo. :P

Het is sowieso geen apathie, deze vrouw heeft zich altijd al zo gedragen (als ik haar tweelingzus mag geloven). Het grappige is dat zij zichzelf wel intelligent vindt en niet doorheeft dat mensen zich letterlijk verbazen over haar domheid.
Als ze zou snappen dat ze heel dom overkomt, zou ze dan nog dom zijn?
pi_127898413
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef Cerbiatto het volgende:

ben jij trouwens TS? want ik raak in de war zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127898477
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze zou snappen dat ze heel dom overkomt, zou ze dan nog dom zijn?
Ja.

Ik vind het wel heel moeilijk om met haar om te gaan. Deze vrouw ga ik liever uit de weg omdat ik weet dat áls ik met haar ga praten, ik van alles moet herhalen omdat ze het anders niet volgt/begrijpt.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:00:03 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898510
quote:
0s.gif
Op maandag 17 juni 2013 12:59 schreef Cerbiatto het volgende:

[..]

Ja.

Ik vind het wel heel moeilijk om met haar om te gaan. Deze vrouw ga ik liever uit de weg omdat ik weet dat áls ik met haar ga praten, ik van alles moet herhalen omdat ze het anders niet volgt/begrijpt.
Ok.
pi_127898675
Zo lastig is het toch niet in te schatten of iemand hoogopgeleid is of niet? Het klopt niet altijd, maar vaak wel.

Laagbegaafdheid en VWO? Je kan niet 6 jaar cheaten o.i.d.. 6 jaar VWO kom je niet door met een IQ onder de 80.. Voor de rest heb je wel grote verschillen op één niveau inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop