Sure want racisme is iets volkomen normaals anno 2013.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:44 schreef Hoplahopla het volgende:
Je kunt hem ook gelijk geven. En accepteren dat hij zo er over denkt.
Het hoeft niet meteen racistisch te zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Sure want racisme is iets volkomen normaals anno 2013.
Ik zou de vriendschap direct beëindigen en zeggen dat hij het kan bekijken met zijn rare racistische opvattingen.
Eens! Zo heb ik had ik een braziliaanse vriendin en vond 1 van mijn beste vrienden dat ik een nederlandse vriendin moest nemen. Niet geaccepteerd en nu al enige tijd gelukkig getrouwd.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:42 schreef fahrenkrog het volgende:
Omdat hij/zij bijv. niet blank is. En hij/zij zegt dat ie pas weer contact wilt als je er niet meer mee gaat.
Zouden jullie die vriend dan helemaal afschrijven?
Racisme is simpelweg onderscheid maken op basis van raciale afkomst dus is het per definitie racisme als je iemand niet moet omdat hij of zij een kleurtje heeft lijkt mij.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het hoeft niet meteen racistisch te zijn.
Persoonlijk heb ik niets met gekleurde mensen. Ieder zijn ding.
Nou dan ben ik dus een racist.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Racisme is simpelweg onderscheid maken op basis van raciale afkomst dus is het per definitie racisme als je iemand niet moet omdat hij of zij een kleurtje heeft lijkt mij.
Dit.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef fokexpert het volgende:
[..]
...
Wellicht is het een fout die je maakt, maar toch dient een vriend zich niet te bemoeien met je liefdesleven. Tenzij hij natuurlijk iets van haar weet wat jij niet weet.
Jij hoeft er dan ook geen relatie mee te hebben, als vriend van degene die dat wel heeft. Buiten dat het nogal kortzichtig is 'niets met gekleurde mensen' te hebben. Komen ook allemaal uit dezelfde mal.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Hoplahopla het volgende:
Kan je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg. Ik heb denk ik teveel negatieve dingen meegemaakt met kleurlingen. Ik mag/vertrouw ze gewoon niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
racistquote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg. Ik heb denk ik teveel negatieve dingen meegemaakt met kleurlingen. Ik mag/vertrouw ze gewoon niet.
Zo kan je het ook omschrijven jaquote:Op zondag 16 juni 2013 23:35 schreef boeraap het volgende:
Is racisme per definitie slecht dan? Als zijn voorkeur niet ligt bij een gekleurde partner en puur op die basis onderscheid maakt maar verder niks tegen gekleurde mensen heeft is het toch niet een slechte eigenschap?
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Sure want racisme is iets volkomen normaals anno 2013.
Ik zou de vriendschap direct beëindigen en zeggen dat hij het kan bekijken met zijn rare racistische opvattingen.
Wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een domme uitspraak 'heb niets met gekleurde mensen'quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij hoeft er dan ook geen relatie mee te hebben, als vriend van degene die dat wel heeft. Buiten dat het nogal kortzichtig is 'niets met gekleurde mensen' te hebben. Komen ook allemaal uit dezelfde mal.
Ik snap niet wat dat met het topic te maken heeft. Wat heeft zijn voorkeur met de partnerkeuze van een vriend te maken?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:35 schreef boeraap het volgende:
Is racisme per definitie slecht dan? Als zijn voorkeur niet ligt bij een gekleurde partner en puur op die basis onderscheid maakt maar verder niks tegen gekleurde mensen heeft is het toch niet een slechte eigenschap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |