abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127852298
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 04:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ga fietsen jongen.
hey schatje O+
pi_127852472
Het is spijtig dat die hervormingsgezinde Iraniërs en Turken maar zo'n klein deel van de islamitische bevolking, inclusief de groepen in Westerse landen, als geheel vertegenwoordigen.
pi_127852505
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 04:43 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Nog wel erger denk ik alleen Nederlanders pikken alles !!!!

hier in holland wrikken ze ook dingen door je strot omdat de 'meerderheid' er zogenaamd voor is, en de rest moet het maar slikken! Bv homohuwelijk , koffieshops, prostitutie etc . Als ik daarover zou klagen krijg je meteen te horen van ga dan naar een islamitisch land, nou dan zou ik tegen die turken(de minderheid in turkije) die willen drinken en feesten en niks van islam moeten, adviseren om naar bv duistland of nederland te verhuizen. Laatste keer dat ik checkte lag turkije voor grotendeels in Azie en is het een land met moslims als meerderheid
Alleen voor alcohol, homo's, drugs, prostitutie hoef je niet alleen in het decadente en verderfelijke Westen te zijn, dan kun je net zo goed in al die Islamitische landen terecht, want de mensen zijn daar ook mensen en hebben dezelfde neigingen als in het Westen, maar zijn alleen een stuk geniepiger hè. :')
Al die flauwekul praat van islamieten is wel doorgeprikt zo langzamerhand...
Wat overblijft in de vergelijking is dat de staat in het Westen over het algemeen niet meer zo wreed en onderdrukkend optreedt als in islamitische landen... waar het geloof het perfecte excuus is voor alle hele en halve dictators die daar aan de macht zijn om mensen te onderdrukken en te knechten met beroep op de fucking koran, met gebruikmaking van een shit load aan drogredeneringen.
In het Westen hebben we de kerk de afgelopen eeuwen teruggedrongen (helaas nog niet ver genoeg) in het privé domein, daar waar het thuis hoort... weg ermee als niet gelovige wil ik en hoef ik er niets mee te maken te hebben aub...
I´m back.
pi_127852562
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 05:03 schreef DeParo het volgende:
Het is spijtig dat die hervormingsgezinde Iraniërs en Turken maar zo'n klein deel van de islamitische bevolking, inclusief de groepen in Westerse landen, als geheel vertegenwoordigen.
Krijg de indruk dat de groepen allochtonen hier in Nederland, iig de ouderen, echt conservatiever zijn dan de conservatieven in hun eigen land... ben ik pas de laatste jaren achter gekomen, door wat meer contact met hen... en nee, dat is niet een erg positief geluid nee.
I´m back.
pi_127852618
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 05:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg de indruk dat de groepen allochtonen hier in Nederland, iig de ouderen, echt conservatiever zijn dan de conservatieven in hun eigen land... ben ik pas de laatste jaren achter gekomen, door wat meer contact met hen... en nee, dat is niet een erg positief geluid nee.
En gezien de zaak dat hun nakomelingen niet veel minder radicale ideeën erop nahouden waarbij ze zich keren tegen de Nederlandse samenleving en een of andere nostaltigische hunkering hebben naar landen of gebieden van herkomst, terwijl ze religieus wat minder actief lijken, vrees ik dat de toekomst nog veel van dit soort gezeik staat te wachten.

Iemand zei ooit:
"Twintig jaar geleden waren het de Surinamers en Antilianen.
Nu zijn het de Moslims.
Over weer twintig jaar zijn het de Polen."

Nou dat zei hij in 2000 ofzo en ik zei weinig verandering, gaat niet snel veranderen zonder aandacht van de politiek, maar die durven er hun handen niet aan te branden.

Stel je voor dat een PvdA-politicus zegt dat veel moslims niet goed aangepast zijn dan is de partij weer te klein.
pi_127852631
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 05:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

En gezien de zaak dat hun nakomelingen niet veel minder radicale ideeën erop nahouden waarbij ze zich keren tegen de Nederlandse samenleving en een of andere nostaltigische hunkering hebben naar landen of gebieden van herkomst, terwijl ze religieus wat minder actief lijken, vrees ik dat de toekomst nog veel van dit soort gezeik staat te wachten.

Iemand zei ooit:
"Twintig jaar geleden waren het de Surinamers en Antilianen.
Nu zijn het de Moslims.
Over weer twintig jaar zijn het de Polen."

Nou dat zei hij in 2000 ofzo en ik zei weinig verandering, gaat niet snel veranderen zonder aandacht van de politiek, maar die durven er hun handen niet aan te branden.

Stel je voor dat een PvdA-politicus zegt dat veel moslims niet goed aangepast zijn dan is de partij weer te klein.
Polen zullen zich veel makkelijker aanpassen...
Ja, ik ben wel somber, op een meer filosofisch gebied, want filosofisch gezien is de verwijdering echt immens, alledaags bezien wrs niet...
I´m back.
pi_127853235
Het is er lekker weer, dus zo kan je natuurlijk ook demonstreren :)

Fotos gemaakt om 5.30 vanmorgen. Mensen nog steeds op straat

zondag 16 juni 2013 @ 09:05:25 #158
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127853456
Turkish police is using chemicals against the protestors
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-989374

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_127853496
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 05:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt wel ongeveer. De jongere generatie turken in Nederland "lijkt" conservatiever dan de oudere generatie in Turkije. Al zie ik hier wel een mix en de grootste fanatiekeling hier op t forum is een verdwaalde Marokkaan (zal m maar noemen zoals hij zichzelf graag noemt) die eigenlijk gewoon Nederlander is en die geen idee meer heeft van de moderne wereld en zn ontwikkeling.

Vanuit Nederland is 't heel makkelijk om dingen te roepen met een kop koffie of een biertje erbij. Hier in Turkije is het oppassen met tot hoever je gaat want de overheid kan een oogje in t zeil houden.

Maar de verhoudingen liggen ook anders. Mn beste vriendin hier is bv pro Gezi park en zit weleens in discussie met r vader die AKP (vooral Erdogan) steunt. Hij is oud militair en heeft een "totale" hekel aan de politie en hun optreden maar steunt Erdogan wel die de goede waardes van t geloof wil behouden zoals hij t ziet. En dit gegeven van de jongere generatie die de oudere tegenspreekt is volgens mij ook een deel van de protesten.

Dat er nu discussie is tussen generaties geeft wel aan dat er op korte of lange termijn iets gaat veranderen want de nieuwe generatie vrouwen is bv op zoek naar werk en hoger opgeleid. Haar moeder is bv huisvrouw terwijl zij nu stage gaat lopen bij t management van Ford. De tijden en rolpatronen veranderen.

Haar ouders zijn dan wel conservatief maar tegelijk laten ze hun dochter wel deels vrij (ze drinkt bv maar roept dit nooit hardop) haar moeder vind t prima maar haar vader heeft zn bedenkingen en kan daar boos om worden. Maar verder ken ik r ouders goed en ze zijn gastvrij en lijken erg open te staan voor discussies.

En zo zijn er wel meer voorbeelden. Dit alles lijkt met name een generatieconflict. Misschien een beetje gelijk aan het conflict wat wij in de jaren 60 kenden hier alleen is de regering hier nog 10x harder in de aanpak.
  zondag 16 juni 2013 @ 09:15:21 #160
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127853516
People are walking towards Taksim from four directions. Minister of EU Relations, Egemen Bagis said earlier: “Anyone who is in Taksim will be considered a terrorist.”

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_127853825
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 09:05 schreef Summers het volgende:
Turkish police is using chemicals against the protestors
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-989374

[ afbeelding ]
No fly zone dan maar? En Amerikaanse patriotten stationeren in omliggende landen? Moeten wel eerst die in Turkije zitten weg. Gezi park militaire steun verlenen? Dan heb je erdogan zo weg :)
pi_127854413
Kunnen ze wel?

woef
pi_127854592
1 van de bestuursleden van TRT heeft vanmorgen ontslag genomen en Twitterde een foto van TRT hoofdgebouw met de tekst "to zo ver"
pi_127854674
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 05:03 schreef DeParo het volgende:
Of het inderdaad een klein deel is valt te betwisten. Velen zijn gewoon passief, dat is menselijk. Het probleem is eerder dat er een te grote groep moslims is die er radicale en dogmatische ideeën op na houdt en dat is het werkelijke probleem.

Idem dito voor Marokkanen in Nederland. Er zijn er genoeg die welwillend zijn, maar er zijn er ook ontzettend veel die er een potje van maken en ik heb het idee dat deze laatste groep niet echt wordt aangesproken op hun gedrag - het wordt gedogen want "familie" val je kennelijk niet af in die kringen. Vervolgens is men kwaad dat er over een Marokkanen-probleem wordt gesproken. Interessant gegeven is wel dat de Turkse gemeenschap zich in Nederland veel beter lijkt te integreren (met behoud van eigen cultuur) dan de Marokkaanse. Ik vraag me af hoe zij hebben gedeald met de slechte naam die ze voorheen hadden in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dvm86 op 16-06-2013 11:22:29 ]
pi_127854822
Iemand een werkende link van Arti Bir TV?
Eskimo Joe
pi_127854847
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:08 schreef Mercan het volgende:
Iemand een werkende link van Arti Bir TV?
Zit ook te zoeken. Ze zijn bezig om het te fixen in ieder geval.
pi_127855065
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:09 schreef Theoden het volgende:

[..]

Op TV zie ik het wel.
Ze zenden nu live uit vanuit de straten in Istanbul.
De jongens blijven volhouden!
Eskimo Joe
pi_127855106
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:27 schreef Julis het volgende:
Is het niet een beetje extreem om mensen met een andere politieke voorkeur te vermijden (of te blokkeren op FB) :@? Zolang die mensen je geen kwaad doen, is het toch nergens voor nodig? Ik vind dat je elkaars politieke voorkeuren moet kunnen respecteren. Als mensen dat niet doen dan ontstaat er in ieder geval geen eenheid in het land. Dan kun je net zo goed het land in groepjes delen. Want tja, je vermijdt die mensen toch. Je hoeft ze niet te zien of ermee samen te werken.
helemaal eens,

ben dus ook verwijderd door sommigen van mijn fb vrienden, ik heb daarop het volgende het volgende geplaatst:

tamamdaaaaa,

bu sanal alemde ben bu olaylarla ilgili birilerine ne hakaret ettim, ne kufur ettim ve sadece dusuncelerimi paylastim, ama yinede "ulusal" kesimden birileri beni arkadas listesinden silmis

bence bu kisiler beni sadece dusuncelirdem dolayi silmistir, simdi bukadar ironik olabilirmi bu durum??? bir yandan "ozgurluklerimiz kisitlaniyor" "demokrasi icin, dusunce ozgurlugu icin sokaktayiz" deniliyor ve bu ayni kesim, ayni zamanda, baskalarinin dusuncelerine tahammul bile edemiyorlar

ilginc degilmi?

vrij vertaald:

ik heb hier (opfacebook) niemand beledigd of vervloekt, ik heb alleen mijn mening gedeeld, en toch gebben sommigen mij van de pro demonstranten mij verwijderd als vriend, ik denk dat deze mensen mij alleen maar verwijderd hebben vanwege mijn mening, is dit nu niet ironisch? aan de ene kant roepen de demonstranten, "onze vrijheden worden beperkt" "wij zijn op straat voor democratie en voor de vrijheid van meningsuiting" alleen de zelfde mensen die deze leuzen roepen kunnen niet eens mijn mening tolereren

interessant heh?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127855110
De kop vanochtend.
"De politie heeft het park ontruimd zonder mensen in gevaar te brengen."

OMG de media houd zijn oogkleppen op.

Eskimo Joe
pi_127855121
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:09 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als je er een vindt kun je die ff delen?
Eskimo Joe
pi_127855129
Leden van Carsi worden nu uit hun huizen gehaald en meegenomen door "Terrorle mucadele" agenten.
pi_127855144
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:23 schreef Theoden het volgende:
Leden van Carsi worden nu uit hun huizen gehaald en meegenomen naar "Terrorle mucadele" agenten.
Luister hier maar eens naar.
Eskimo Joe
pi_127855161
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze het land schade als ze de AKP ondersteunen. Daarnaast steunen ze een man met autocratische trekjes om aan de macht te blijven. Een man die de persoonlijke vrijheden niet respecteert. AKP sympathisanten brengen mij dus rechtstreeks schade toe. Ik wil geen vrienden zijn met mensen die zich gedragen als mijn vijand.
welk alternatief is er op dit moment in turkije als een politieke die gesteund zou kunnen worden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127855168
quote:
Ja, gisteren live gehoord.

Respect hoor hoe hij durfde te praten.
pi_127855219
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

welk alternatief is er op dit moment in turkije als een politieke die gesteund zou kunnen worden?
Op dit moment geen, maar moeten we daarom een dictator ondersteunen? Heeft heel Turkije geen enkele capabele man die een land kan leiden zonder mensen te onderdrukken? Sommige mensen doen net of Erdogan de enige in de hele wereld is die Turkije kan leiden.

Gisteren ook al gezegd, anti-Erdogan mensen hier zeggen nooit CHP is beter of stem MHP of wat dan ook. Het zijn ALTIJD de pro-Erdogan users die over CHP of alternatieven beginnen.

Het maakt niet uit wat hij doet. Als hij gewoon iedereen op Taksim zou doodschieten zouden er nog mensen zijn die zouden zeggen "ja maar er is geen alternatief, CHP bla bla bla".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')