abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:37:25 #1
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_127825267
Ja zoals de titel al zegt één van me computers is aan een upgrade toe en ik kan geen keuze maken. Dit tussen de i5 3570k op oude socket 1155 Ivy bridge en de i5 4570k op de nieuwe socket 1150 Hashwell.

Al erg veel reviews gelezen. Beide goede overclockers doordat ze unlocked zijn. De 3570k doet het iets beter qua cooling, dit mede omdat de 4570k iets meer stroom slurpt. Maar gezien ik goede cooling gebruik bepaald dit niet mijn keuze. De 4570k doet het daarintegen ietjes beter qua performance.

Maar ik twijfel tussen de twee platformen omdat de 3570k zich al bewezen heeft en gewoon een geweldige cpu is op moederborden die ik ken, echter nu wel verouderd... de 4570k schijnt het ook goed te doen, hoewel maar een kleine performance winst ~6-7% tegenover zijn voorganger.

Echter heb ik geen ervaring met de Hashwell mobos, zit daar nog veel verbetering in tegenover het vorige platform? Ook uefi bios? Is het verstandig om dus voor nieuwe generatie te kiezen ivm uitbreiding in de toekomst? Of gewoon lekker op het al bewezen ivy platform blijven zitten? Wat is wijsheid...

Moeilijke keuzes... :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Lalavy op 15-06-2013 14:47:58 ]
Fuck the sky, i'm the limit!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 19:50:50 #2
308473 Lalavy
pi_127833920
Niemand die ervaring heeft met het nieuwe Hashwell? -O-
pi_127835451
Als er nog geen ddr4 ondersteuning op zit zou ik lekker voor de goedkopere gaan.
:]
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:21:18 #4
308473 Lalavy
pi_127841230
quote:
0s.gif
Op zaterdag 15 juni 2013 20:28 schreef wootahH het volgende:
Als er nog geen ddr4 ondersteuning op zit zou ik lekker voor de goedkopere gaan.
Geld is geen issue, gaat me erom of het voordelen heeft om voor het nieuwe hashwell platform te gaan? ddr4 ondersteuning komt pas op hashwell-e in 2014... get gaat me om nu :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Lalavy op 15-06-2013 23:04:40 ]
pi_127935306
Ik zou voor zekerheid gaan, als geld geen issue is? waarom dan geen i7?

Ik heb vorige week enkele reviews gelezen en was nou niet echt enthousiast omdat de hashwell nog warmer wordt dan ivybridge.
Maar ook werd gehamerd op hashwell gecertificeerde voedingen in enkele reviews, hoe dat precies zit weet ik niet maar is misschien wel iets voor je om rekening mee te houden als je toch voor de nieuwe 4670k gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop