abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127823443
Hoi,

Ik met een hele tijd obsessief met mijn gewicht bezig geweest. Een tijdje veel te weinig gewogen waar ik mijzelf nog steeds dik vond. Daarna zat ik op mijn streefgewicht(vier kilo erbij van toen ik te mager was) wat voor mij acceptabel was.

Het was acceptabel maar kon het met moeite vasthouden. Daarna hield ik de handrem eraf omdat ik gewoon te weinig energie binnenkreeg en kwam ik zwaar aan(bijna 10 kilo).

Nu ben ik weer aan het diëten en sporten om 62 kilo te wegen(weeg nu 65 kilo en kom van 67). Voorheen woog ik 54(niet gezond) en 58(tevreden). Mijn doel is nu dat maat 38 mij weer perfect past.

Niemand vind mij te dik maar ik ben er zelf niet tevreden mee. Vooral als ik dat vet zie. Bij 54 was ik broodmager en ongezond bezig, bij 58 was ik tevreden maar heb ik moeite om vast te houden en bij 62 kan ik het constant houden zeg maar met een schommeling van circa drie kilo(menstruatie, vocht etc..).

Moet je dan gewoon je gewicht en figuur accepteren omdat je misschien zo bent en het niet natuurlijk kan veranderen?

Ben benieuwd wat jullie vinden.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:33:13 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127823549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:28 schreef Ennn91 het volgende:
Bij 54 was ik broodmager en ongezond bezig, bij 58 was ik tevreden
Die 4 kilo kunnen toch niet serieus het verschil zijn tussen broodmager/ongezond, en normaal/gezond?

Verder maak ik me er zelf niet zo druk om zolang ik maar redelijk gezond leef en niet uit m'n kledingmaat groei.
pi_127823596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:33 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Die 4 kilo kunnen toch niet serieus het verschil zijn tussen broodmager/ongezond, en normaal/gezond?

Verder maak ik me er zelf niet zo druk om zolang ik maar redelijk gezond leef en niet uit m'n kledingmaat groei.
Dit

zolang je gewicht niet ongezond is wat maakt het dan uit of je een 38 of een 40 bent?
ik zou zeggen dat je er meer aan hebt een houdbare gezonde levensstijl te hebben dan te focussen op een paar kilo meer of minder
je hebt het ook over zulke kleine fluctuaties dat die paar kilo echt niet zo veel verschil kan maken op het zicht
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127823788
Ik bedoel dus meer of je lichaam gewoon van nature een 34/36/38 of 40 is. Dat je van 38 naar 36 kan werken, maar dit niet vol te houden is omdat je misschien een 38 ben van nature omdat je meer moet eten/energie hebben bijvoorbeeld.
pi_127823832
Ik gok dat je een meisje bent, ook al zeg je het niet? Hoe lang ben je? En hoe oud?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:45:38 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127823838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:42 schreef Ennn91 het volgende:
Ik bedoel dus meer of je lichaam gewoon van nature een 34/36/38 of 40 is. Dat je van 38 naar 36 kan werken, maar dit niet vol te houden is omdat je misschien een 38 ben van nature omdat je meer moet eten/energie hebben bijvoorbeeld.
Je bent sowieso een bepaalde maat van nature vanwege je lengte. "maat 38" hebben zegt totaal niks. Als je 1m50 ben ben je te dik als je maat 38 hebt en als je 1m90 bent te dun.
pi_127823845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:42 schreef Ennn91 het volgende:
als je meer energie nodig zou hebben zou je dat ook verbranden en dus geen verschil zien in je gewicht of maat

ik denk wel dat lichamen verschillend gebouwd zijn
ben jij gezegend met de brede heupen van je moeder, je oma en haar oma dan kun je lijnen wat je wil maar je heupen zullen altijd breed zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127824098
Accepteer het maar. En je moe je niet vaker dan een maal in de week wegen. Ik zelf schommel bijv altijd tussen de 70-75.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_127825271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:45 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als je meer energie nodig zou hebben zou je dat ook verbranden en dus geen verschil zien in je gewicht of maat

ik denk wel dat lichamen verschillend gebouwd zijn
ben jij gezegend met de brede heupen van je moeder, je oma en haar oma dan kun je lijnen wat je wil maar je heupen zullen altijd breed zijn
Kom je nooit in maatje 36 omdat je bekken er gewoon niet inpast al vermager je tot op het bot. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127825516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:55 schreef tetouaribo het volgende:
Accepteer het maar. En je moe je niet vaker dan een maal in de week wegen. Ik zelf schommel bijv altijd tussen de 70-75.
Je hebt gelijk, het is niet zo alsof je levenstijl en voeding voor een lager of hoger gewicht kunnen zorgen. Dit is bij iedereen genetisch vastgelegd. Zo zal ik altijd 110 kg blijven wegen ongeacht wat ik doe ;(
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_127825540
Lekker boeie hoeveel je weegt.

Ik weeg met 16 jaar momenteel 83 kilo, nobody cares!
pi_127825614
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:46 schreef Seam het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is niet zo alsof je levenstijl en voeding voor een lager of hoger gewicht kunnen zorgen. Dit is bij iedereen genetisch vastgelegd. Zo zal ik altijd 110 kg blijven wegen ongeacht wat ik doe ;(
natuurlijk kan dat wel
maar als je het gaat hebben over 5 kilo's schommeling.... op een gezond gewicht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127825658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

natuurlijk kan dat wel
maar als je het gaat hebben over 5 kilo's schommeling.... op een gezond gewicht
Natuurlijk kan dat ook. Wat is gezond? 5kg schommeling bij welk vet%? Bij welke lengte?
pi_127825695
Ik zou sowieso niet teveel op kledingmaten afgaan want dat is bij elke winkel verschillend. En grotere maten krijgen een label met een kleinere maat zodat "de vrouw" zich goed voelt.

Ik zou je zelf niet al te druk maken over die paar kilo Een gezond gewicht is een gezond gewicht en het fluctueert altijd wel een paar kilo. Gewoon gezond eten en bewegen en binnen die range van een gezond gewicht blijven.

En ik geloof zeker dat bepaalde mensen een bepaalde bouw hebben die je niet veranderen kunt. Ik heb bijvoorbeeld een appelfiguur en zal nooit een strakke buik krijgen. Dat moet je gewoon accepteren idd.
pi_127825725
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:52 schreef Seam het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat ook. Wat is gezond? 5kg schommeling bij welk vet%? Bij welke lengte?
5 kilo kan het verschil zijn tussen tegen je mentstruatie aan zitten en een uitgebreide bbq hebben en een perfecte dag
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127825752
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

5 kilo kan het verschil zijn tussen tegen je mentstruatie aan zitten en een uitgebreide bbq hebben en een perfecte dag
wat
pi_127825774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ben je nu aan het trollen :D?
pi_127825796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:56 schreef Seam het volgende:

[..]

Ben je nu aan het trollen :D?
nope
je menstruatie alleen al scheelt een paar kilo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127825892
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:45 schreef papernote het volgende:
Ik gok dat je een meisje bent, ook al zeg je het niet? Hoe lang ben je? En hoe oud?
Ze heeft het over haar menstruatie, hoeveel mannen ken jij die daar last van hebben?
pi_127825969
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze heeft het over haar menstruatie, hoeveel mannen ken jij die daar last van hebben?
Blijven vraag twee en drie over.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_127826400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nope
je menstruatie alleen al scheelt een paar kilo
Lekker vocht vasthouden _O_ ....scheelt zo een kilo of 3-4. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:17:03 #22
395284 tetouaribo
expectations
pi_127826471
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:46 schreef Seam het volgende:

[..]

Los van het feit of je je streef lichaam hebt of niet, is een gezonde levenstijl goed voor je. Maar aan sommige dingen kun je inderdaad niks tot weinig en/of met veel moeite wat aan doen.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_127826732
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:02 schreef papernote het volgende:

[..]

Blijven vraag twee en drie over.
Ik ben 21 en ben 1.73 ongeveer.
pi_127827099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:33 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Als je klein bent wel lijkt me.

Of dat ze met 4 kilo erbij net op het randje zit, maar met 4 eronder dus onder de grens zit.
pi_127827138
Het gaat trouwens ook niet om of ik wel of niet op mijn juiste gewicht zit, maar hoe anderen dit zien. Accepteer je gewoon je maten en let je daarna alleen op je gewicht of ligt je streefgewicht lager, maar heb je geaccepteerd dat het niet te halen of te behouden valt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')