abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19131636
Ohja en je snapt meteen waarom ik zo boos wordt wanneer de Nederlandse overheid de 2de paspoort wil gaan afpakken. Want zij zelf hoeven niet in die rijen te staan wanneer zij ergens naartoe vliegen, dat wordt voor hun zo wel geregeld!

Overigens, als je met de trein wilt, dan moet je ook nog een transit visum bezorgen voor Wit-Rusland, anders wordt je in Brest uit de trein gezet.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 mei 2004 @ 20:09:08 #152
73911 ultra_ivo
pi_19132793
Sessy bescrhijft heel goed het scenario hoe het kan gaan, en vaak ook gaat in een aantal Russische steden. Gelukkig zijn ze niet overal zo, maar dat is vooral een kwestie van geluk, en de juiste contacten. Een tijd lang kon ik heel makkelijk uitnodigingen krijgen vanuit Ivanovo (voordat iemand daar verhuisde), een van m'n vrienden daar was namelijk een oud klasgenote van het hoofd van de plaatselijke OVIR. Dan kan er ineens vanalles.
Nadat je eenmaal in Rusland bent moet je je tenminste een keer laten registreren. Heb je een zaken of toeristenvisum, dan laat je dat doen, paspoort afgeven aan het visumbureau, of je hotel, en die doen het vuile werk. Ben je bij vrienden thuis, dan moet je je bij de OVIR laten registreren. Dat is tegenwoordig een stuk makkelijker geworden. Maar nog altijd is er een bezoek aan de OVIR voor nodig. Jij hoeft er zelf niet bij te zijn, maar ik ben toch een paar keer meegegaan om te weten wat er speelt. Hoe lang het duurt hangt van de OVIR af, wat ze je vragen ook. Dat kan varieren van een kwartiertje een 1 A4'tje invullen (of laten invullen) tot meerdere dagen en een heel boekwerk aan vragen beantwoorden. Tenminste dat was het. Laaste keer, sinds weer een wetswijziging ging het veel makkelijker. Toen viel het me wel op dat het registreren van een Oekraïner in Rusland veel moeilijker geworden is.
Denk er wel aan dat je bij inreis in Rusland tegenwoordig een inreis/uitreiskaart krijgt. Bewaar dat ding, je hebt het nodig bij uitreis en registratie.

Ivo
pi_19136165
Sterker nog, ze vergelijken het met het origineel bij de uitreis.

Oekrainers moeilijker registreren heeft ermee te maken dat er ontzettend veel Oekrainse prostituees al dan niet vrijwillig naar Rusland komen, en ongekwalificeerde bouwvakkers die vervolgens voor rampen zoals de aquapark van de winter zorgen...
  FOK!fotograaf vrijdag 14 mei 2004 @ 23:01:08 #154
73911 ultra_ivo
pi_19137080
Ik kreeg de indruk dat ze meer redeneerden dat de ambassade in het land van herkomst al een grote check had gehouden, dus dan hoeven ze het niet nog eens over te doen. Oekraïners en burgers van de meeste andere voormlige SU staten mogen zonder visum binnenreizen.

Ivo
pi_19140882
Ja, dat visumloze dat was een van de voorwaarden destijds, ondertussen zit Rusland te denken of ze er niet onder uit komen of zo, want nou moeten ze de hele tijd bussen betalen waarmee illegale gastarbeiders uit Oekraine, Georgie, en de aziatische sovietrepublieken terug worden gestuurd.
pi_19266440
Weet iemand of er (in West-Europa) ook films zijn over de Trans Siberië Express..?
pi_19268183
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:26 schreef jeoren het volgende:
Weet iemand of er (in West-Europa) ook films zijn over de Trans Siberië Express..?
Je bedoeld speelfilms of documentaires?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19269974
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:44 schreef Lucille het volgende:

[..]

Je bedoeld speelfilms of documentaires?
Allebei goed..
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:13:08 #159
22309 goflow
all alone.
pi_19733083
*kick*
Heb nog even een vraagje, weet er iemand of het mogelijk is (moet haast wel) om tickets in Beijing te kopen richting Moskou/St. Petersburg, wat ze kosten, en waar je ze kan krijgen?
Zit nu in Australie, kan ze hier wel kopen maar dat is belachelijk duur, heb aan de andere kant ook geen zin om in Beijing aan te komen en dan een week op zoek te gaan naar die dingen.
pi_19734160
Ik weet niet waar je die kan kopen maar die route is een stuk mooier dan andersom!
Black out the windows, it's party time!
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 19:10:53 #161
73911 ultra_ivo
pi_19734264
Vanaf Ulan Ude kun je gewoon uitstappen waar je wil, en een binnenlands ticket kopen voor een andere trein in de richting van Moskou of St. Petersburg.

Ivo
  dinsdag 8 juni 2004 @ 19:14:22 #162
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19734362
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:05 schreef Maestrov het volgende:
Ik weet niet waar je die kan kopen maar die route is een stuk mooier dan andersom!
Als het goed is zie je hetzelfde
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_19736049
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:14 schreef StickUpKid het volgende:

[..]

Als het goed is zie je hetzelfde
niet als je een coupe hebt, dan zie je slechts 1 zijde.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:43:16 #164
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19736521
Je kan toch ook in de gang gaan staan en andere kant bekijken. En zoveel zullen die kanten niet verschillen, toch?
pi_19739378
Het mooie van de andere kant is dat je moskou en vooral st petersburg aan het eind hebt.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:27:22 #166
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19739478
Ik begin juist in Petersburg en dan via Moskou, Novosibirsk, Irkutsk, Chabarovsk en Vladivostok naar Tokyo. Wordt dit dan minder mooi
pi_19740337
Minder mooi is weer een grrot woord maar ik had st petersburg ook vrij aan het begin en dat was voor mij het hoogtepunt (naast Novisibirsk). Wat doe je trouwens in Chabarovsk?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:01:38 #168
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19740630
Ja uh, rondkijken...

Ik heb gehoord dat het echt een mooie oude sibirische stad is. We zullen zien. Ben meer benieuwd naar idd Petersburg, Moskou en Novosibirsk en uiteraard Tokyo. Wat vond je van Novosibirsk? wat moet ik zien daar? en ben je in Irkutsk geweest?
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 23:36:31 #169
73911 ultra_ivo
pi_19741750
StickUpKid, wanneer ben jij in Novosibirsk? Ik ben daar tegen het eind van juli.
Er zijn veel meer mooie steden in Rusland dan alleen de bekende toeristensteden. Langs de Trans-Siberiëroute vind ik Kazan een echte aanrader.

Ivo
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:12:25 #170
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19746049
Ik weet dat er meer mooie steden zijn, het stikt ervan in Rusland. Maar je moet uiteindelijk een keuze maken en aangezien ik nooit eerder in Rusland ben geweest viel de keuze op de eerder genoemde.

Ik ben van ongeveer 18 juli tot 21 juli in Novosibirsk.

Ik had nog een vraagje over geld in Rusland. Wat kan ik het beste doen? Dollars meenemen, Euros meenemen, Credit Card meenemen, Traveller Cheques meenemen of gewoon roebels (lijkt me van niet)?
pi_19746498
Die gasten worden helemaal geil van dollars.
Ik had nooit problemen met pinnen met m'n normale postbankpasje.
Voor de zekerheid 1000$ aan travelcheques en je zit goed.

Irkutsk vond ik wel lachen, hangt wel een beetje Wild West (misschien East) sfeertje. Ik vond het daar vrij link.
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:08:19 #172
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19747049
Ok, dus dollars en travel cheques mee. Zal mijn bankpasje ook werken in het verre siberie? (waarom niet eigenlijk).

Hoezo was het link in Irkutsk, waar moet ik op letten?
Wat zijn de dingen die ik echt gezien moet hebben?
pi_19751002
In de grote steden is er meestal ook wel een bank waar je geld kunt krijgen. Maar je loopt de kans dat je die niet vindt, of pas na een dag zoeken of zo.
pi_19751020
En de Euro is de laatste tijd populairder dan de dollar zou ik zeggen eigenlijk. Mensen hebben er meer vertrouwen in, nadat de dollar zo in waarde is gezakt.
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:45:49 #175
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_19751242
Dus jij zegt dat je geld waar mogelijk gewoon pinnen en voor noodgevallen een stapel euro biljetten meenemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')